Svet-Stranek.cz
Malá prezentace mého VELKÉHO koníčka.
Jirka automodely 1:18

Archív mých některých starších Aktualizací 2:Malá prezentace mého VELKÉHO koníčka.

Archív mých některých starších Aktualizací 2

Na této podstránce najdete, některé z mých starších "Aktualit", které třeba ještě někoho zaujmou


Aktualizováno : 19.6.2017


V tento den loni, jsem svou zmínku o 84. ročníku 24h Le Mans začínal slovy "Myslím...

... myslím, že se můj mozek konečně dostává do normálu..."
Dnes, tedy přesně po roce si dovolím vypůjčit jednu z replik Miroslava Šimka, z mé oblíbené scénky "Nad dopisy diváku", a to sice - 
"...ale tohle jsem nečekal, to, to, to prosím pěkně, to je na jednoho moc, to jsou šoky na hlavu...". 
Zítra to bude 53 let, co jsem přišel na svět, ano byla sobota ráno a odpoledne 20.6.1964 byl odstartován 32. ročník 24h Le Mans. Nejsem chodící encyklopedie a ani bůhví jaký odborník, ale o tento závod se zajímám opravdu velmi dlouhou řádku let a troufám si říci, že o něm přece jen něco vím. Po neskutečném závěru loňského ročníku, jsem si myslel, že už mě snad nemůže nic víc překvapit, ale tohle jsem opravdu nečekal. Nebudu se zde, rozepisovat o průběhu závodu, jen se zmíním, že hodinu před koncem závodu, se do čela dostal vůz PORSCHE 919 HY LMP1 #2, i přes to, že byl za sobotního podvečera hodinu opravován v boxech a TOYOTĚ, ač měla, tři vozy na startu se opět potvrdilo, jak může být závod na okruhu LaSarthe krutý a nemilosrdný. Když jsem zde, 17.6. ve 12 hodin, tedy tři hodiny před startem napsal "Já věřím pomalejším PORSCHE,..." bylo to, na základě výsledků, jak zatím před "Le Mans" seriál WEC probíhal, mé více méně zbožné přání. Co ještě dodat...PORSCHE má další hattrick a 19. celkové vítězství ve 24h Le Mans. Jo a závěrem si ještě neodpustím  malé popíchnutí všem těm, kdo stále tvrdí, že novodobá F1, je to nej, co můžeme vidět v automobilovém sportu. Nebudu zde srovnávat dva naprosto diametrálně odlišné druhy závodění, i když v obou jde o to, kdo vyhraje, ale letos jsem se při sledování 24h Le Mans opět přesvědčil, že během oněch 24 hodin se bojíte si někam odskočit, aby, jste o něco nepřišli, jinými slovy stále se něco děje a o tom by závody z pohledu diváka měly být. U F1 stačí, v drtivé většině shlédnout první tři kola, pak se vrátit na dojezd a o nic moc nepřijdete. Ale tohle, je pouze názor člověka, který se narodil v den startu 24h Le Mans :-)))
 

Aktualizováno : 17.6.2017  12:00h

Den "D", na který čekali všichni fanoušci vytrvalostního automobilového závodění na celém světě, je zde a ve vzduchu se snáší jedná jediná otázka - prolomí konečně mnohaletou smůlu na okruhu LaSarthe TOYOTA a jeden z jejích tří prototypu protne cílovou čáru jako první, a TOYOTA poprvé v Le Mans zvítězí, či si německá preciznost odveze třetí vítězství v řadě a celkově po devatenácté zvítězí PORSCHE? Zítra v 15:00 budeme na tuto otázku znát odpověď. Já věřím pomalejším PORSCHE, ale TOYOTA by si vítězství po loňské velké sportovní tragédii zajisté zasloužila...

Start již za 3 hodiny.


Aktualizováno : 16.6.2017

Myslím, že je nejvyšší čas opět zkrotit ty "jedničky a nuly", a něco zde napsat.

Zítra v 15:00 bude odstartován již "85" ročník jednoho z největších závodů světa, slavná čtyřiadvacetihodinovka Le Mans na okruhu LaSarthe. Za námi jsou již všechny kvalifikace a TOYOTA se svými prototypy TS050 HY opanovala první řadu na zítřejším startu. Úplně nejrychlejší ze všech byl Japonský kamikadze Kamuji Kobayashi který ve druhé, ze tří kvalifikací, zajel jedno kolo za 3:14:791 minuty, což je druhý absolutně nejrychlejší čas všech dob na tomto, i když několikrát, přestavěném okruhu. Tímto časem překonal letitý rekord H. J. Stucka z doby slavné skupiny C, konkrétně z roku 1985, který tehdy s vozem ROTHMANS PORSCHE 962 L zajel čas 3:14:80 (13,626 km). Dnešní trať, je o 3 metry delší, ale klíčové je, že v době, kdy zajel rekord Stuck, se jezdilo 6 km dlouhou rovinkou Mulsanne (Hunardiéres) rovně, dnes jsou tam dvě zpomalovací šikany a tehdejší vozy měly "maximálku" až někde okolo 400 km/h. 

Absolutně nejrychleji byl ale okruh objet v dubnu roku 1971 při testech a to vozem PORSCHE 917 L, který pilotoval Jackie Oliver. Časomíra se tehdy zastavila na hodnotě 3:13:6 minut, což odpovídá průměrné rychlosti na jedno kolo 250,5 km/h. Jenže trať byla o 160 metrů (13,469 km) kratší než dnes (13,629 km) a také rovinkou Mulsanne (Hunardiéres) se jezdilo rovně. Tam tento vůz zaznamenal maximální rychlost 386 km/h (některé prameny uvádějí 396 km/h) a to se psal se rok 1971. Během tréninku před závodem, v červnu 1971 se tomuto času nejvíce přiblížil Pedro Rodríguez se stejným vozem. Okruh obkroužil za 3:13:9 minut. Jen pro srovnání - Když jsem byl roku 2014 v Le Mans já, stačil K. Nakajimovi na "pole position" čas 3:21:789.


Aktualizováno : 22.5.2017

Právě dnes je to čtyřicet let, co mezi Havířovem a Šenovem proháněl své MEMPHIS BMW 3.5 CSL rakouský jezdec Sepp Manhalter. U této příležitostí zařazuji do sekce Některé modely detailněji fotografie modelu onoho vozu. Můj původní záměr byl, že model nafotím na někdejším silničním okruhu, ovšem, přece jen se jedná o malý model a u takovýchto "detailních" fotografii je jedno, co je v pozadí, tak jsem fotil na zahradě jako vždy.

001

BMW 3.5 CSL Havířov International 1977 #5 PMA MINICHAMPS


Aktualizováno : 12.4.2017

Dnes představuji model jednoho z ikonických závodních vozů seriálu Can-Am první poloviny sedmdesátých let, PORSCHE 917/10. George Follmer z Penskeho týmu s tímto vozem onen seriál v roce 1972 vyhrál.

S nadsázkou by se dalo říci, že když už, se po změně pravidel od roku 1972 nemohly zúčastňovat "coupé" 917 vytrvalostních závodů, tak jim prostě odřízli střechy, přidali dvě turbodmychadla a s výkonem větším, než 1100 koňských sil, je poslali vyhrávat za oceán závody šampionátu Can-Am :-), samozřejmě, takhle to nebylo, ale z klasické "devětsetsedmnáctky", byl tento vůz opravdu odvozen, a dodnes budí veliký respekt. Já sám, jej obdivuji již od roku 1973, kdy jsem o něm četl v časopise GRAND PRIX sport, vyráběl si jeho karosérie z papíru na autodráhu a později i závodil s polomaketou RC automodelu 1:8 v kategorii V2. Ještě dnes se karoserie PORSCHE 917/10 používají ve veteránských soutěžích RC automodelů 1:8!

K samotnému modelu - PMA MINICHAMPS jej vyráběl již před několika lety, jako dealerskou edici a prodával se snad jen v muzeu PORSCHE. Měl otevírací dveře a demontovatelnou zadní část karosérie, pod kterou se ukrýval hezky vyhotovený "motor" a jiné detaily. Dnes je tato původní verze modelu takřka nesehnatelná, a pokud jej někdo prodává, tak za cenu mnohonásobně převyšující tu původní.

Já představuji model, který je "reedici" prodávanou v letošním roce a bohužel již není tak detailní jako původní.

Z prvních fotografii tohoto modelu bylo patrné, že se nebude nic otevírat, ani sundávat. A čím, že se ještě tento model liší od původní verze?

Na přední nápravě nemají spodní ramena úchyty tlumičů, které tam také chybí, plexi štítek před jezdcem je jinak uchycen, než na původním modelu a asi je i více žlutý, než měl originální závodní vůz. Přístrojová deska nemá přepínače ani kontrolky 3D, ale je tam pouze vodotisk, pod ní je přepážka (snad po vzoru TSM a jejich resinových modelů PORSCHE 936), ale na ní, jsou alespoň naznačeny pedály ve 3D. Ventilátor motorů není mezi lopatkami průchozí a je pouze jednobarevný, samotný motor je pod karosérii, takže vidět není a při zadním pohledu je až za převodovkou a turby, takže ho neřeším, na zadní nápravě nejsou takzvané kosti a chybí i hnací hřídele, místo kterých je pouze osička modelových kol. Mám pocit, že i třmeny kotoučových brzd jsou méně detailní.

Abych ale jen "nehanil", když nebudete srovnávat s původním modelem, tak model jako takový, je moc hezký, s celo černými disky a rozložením "nálepek" jsem jej identifikoval jako verzi ze závodu, který se jel 15.10.1972 v Laguna Seca. Je vcelku přesný, až na nápis "AUDI" na pravém boku, který měl začínat pod písmenem "P" a až za ním měly být pruhy, v PMA MINICHAMPS podle všeho použili obtisk z levé strany, je to paradox, protože logo "SUNOCO" na předních blatnících mají správně zrcadlově, tam to bylo zase špatně na původní verzi modelů (ten sice nebyl ze závodu Laguna Seca, ale i tak je to špatně). Pravdivost červené barvy na pruzích se dá těžko ověřit, protože na dobových fotografiích je pokaždé jiná, někomu se může zdát příliš "malinová", ale já si myslím, že je dosti podobá originálnímu závodnímu vozu.

Model, který mám od pana Prantnera - Svět autíček, nemá viditelné chyby, pouze loga na zadním křídle jsou při čelním pohledu, více posunutá vlevo, ovšem tato chyba je na všech "nových" modelech. Mě, ale mrzí, že PMA MINICHAMPS vyrobí v reedici modely jako PORSCHE 956 L nebo BMW 3,5 CSL přesně tak, jako původní dříve vyráběné modely, včetně všech detailů (jen v jiných barevných provedeních) a výše popisovaný model PORSCHE 917/10 takhle "očešou", nějak tomu opravdu nerozumím :-(.

002


Aktualizováno : 27.3.2017

Něco, přes deset kilometrů vzdušnou čárou od mého rodného domu, se nacházel někdejší "silniční závodní okruh Havířov-Šenov". Bylo to, to nejbližší místo od mého bydliště, kde jsem mohl, ve své době vidět závodit i nějaký ten "pořádný zápaďácký závoďák", a to díky tamním mezinárodním závodům. Tak tomu bylo i v květnu 1977. Dodnes si vzpomínám, jak v parkovišti závodních vozů stál přepravník v barvách MEMPHIS BMW rakouského jezdce Seppa Manhaltera a u něj naleštěné závodní BMW 3,5 CSL, ano právě to, které rok předtím startovalo také ve slavné 24 hodinovce v Le Mans (v jiných barvách #43) s posádkou D. Quester, A. Peltier A. Krebs, ovšem kvůli požáru motoru tehdy závod nedokončili.

Proč o tom píši, a právě nyní? 

Protože po bezmála čtyřiceti letech od onoho 22. května 1977 mám na stole před sebou model 1:18 výše uvedeného BMW 3,5 CSL právě v provedení ze závodu Havířov-Šenov International 1977 od fy PMA MINICHAMPS. Co stojí, za tím, že tato firma vyrobila model z tohoto závodu nevím, modely "cestovních závodních vozů" :-) nesbírám, ale mít model vozu, který jsem viděl závodit, jak se říká "za humny", tomu prostě nešlo odolat a v žádném případě nelituji toho, že jsem si ho koupil. Sehnat ho nebylo jednoduché, na krabici je totiž uváděn limit 300 kusů. Troufám si tvrdit, na základě výše popsaného, že tento model je opravdovou raritou mé sbírky, která se v těchto dnech stává "plnoletou", jinými slovy, tyto "autíčka" sbírám již osmnáct let.

K samotnému modelu - mám jej od pana Borského SVĚT MODELŮ, za což mu děkuji a model je to opravdu velmi povedený. Neshledal jsem na něm žádné vady, ať už slícováním jednotlivých části, nálepek, laku, geometrie podvozku, má krásné průchozí žebrování atd...prostě se jedná o jeden z mála poctivých "otevíracích kovových" modelů, které se dají v dnešní době (ne)koupit, za rozumný peníz a to pravděpodobně i díky tomu, že model vychází z forem, ze kterých se modely vyráběly ještě v době, kdy výrobcům záleželo na kvalitě svých produktů.

003


Aktualizováno : 8.3.2017

Sklolaminátovými panely pokryty trubkový rám, v něm, za sedadlem jezdce ukotven silný, burácející motor, malými koly osazena přední náprava a "mohutné válce" na zadní, takhle nějak, by se daly v kostce charakterizovat závodní prototypy, ale i formulové vozy počátku sedmdesátých let minulého století. Mezi ně samozřejmě patřilo i PORSCHE 908/03... jak mám rád tu dobu, o níž se říká "sex byl bezpečný, ale závodění nebezpečné". Model, který dnes představuji, je právě PORSCHE 908/03 Gulf #2 Nürburgring 1971 od fy AUTOart z nejvyšší série Signature. Samozřejmě, je to již letitý model, ale špičkově provedeny poctivý a otevírací "DIE CAST", z nejlepší doby výrobců automodelů 1:18. Model mám od pana Prantnera ze Světa autíček. Původně jsem sice chtěl, do sbírky zařadit "908/03" z roku 1970, tedy verzi bez "ploutví", kterou jsem fotil již před desíti léty v Norimbergu, ale ta se dodnes nevyrábí, tak jsem si alespoň doplnil kolekci z roku 1971. Původní vůz posádky Jo Siffert a Derek Bell startoval v závodě 1000 km Nürburgring 1971, ale nedojel, pro závadu právě na trubkovém šasi.

004


Aktualizováno : 29.12.2016

Po letošním velmi šťastném vítězství vozu PORSCHE v Le Mans měl Ježíšek celkem jasnou volbu, pod Vánočním stromečkem byly tři modely právě této značky, nahrál tomu také "Černý pátek", který na německých e-shopech opravdu funguje. Modely obsahuji tři dekády minulého století a první, který dnes představují je model továrního prototypu PORSCHE 908, který jeho posádka Hans Herrmann a Gérard Larrousse dovezla po strhujícím boji na druhém místě o 120m za vítězným Fordem GT40 v Le Mans 1969. Byl to právě onen ročník, kdy naposled jezdci na povel startéra běželi napříč startovní rovinkou ke svým vozům, stojících zešikma na protější straně seřazených podle dosažených časů v "tréninku". Proti tomuto protestoval Jackie Ickx, který šel ke svému Gulf Fordu GT40 #6 pomalou chůzi a přesto spolu s Jackiem Oliverem nakonec zvítězili o oněch 120m před PORSCHEM 908, které nyní představuji. Jedná se opět o resinový velmi věrně a čistě vypracovaný model fy Spark, který nyní tvoří hezkou dvojici právě s vítězným Fordem GT40 #6, také od fy Spark.

005

 

Aktualizováno : 31.10.2016

Dnes zařazuji do své kolekce resinový model fy Spark, který jsem zakoupil v Světě modelů u pana Borského. Je to, po PORSCHE 919 HY LMP1 #20 druhý model v mé sbírce, jehož opravdovou předlohu jsem viděl na vlastní oči jezdit v daném závodě, podle které vznikl. Jedná se o TOYOTU TS040 Hybrid #8,která dojela v Le Mans 2014 na 3. místě.

006

007

TOYOTA TS040 Hybrid Le Mans 2014 #8 Spark

Aktualizováno : 15.10.2016

Dnes v areálu Mlýna vodníka Slámy si řekli své ANO má mladší dcera Nikola a Tomáš Papaj.

008

Aktualizováno : 12.7.2016

Do sekce VETERAN RC CAR OSTRAVA!!! 2016 jsem přidal report ze závodů Velké ceny Sokolíka - ZDE.

009

Aktualizováno : 21.6.2016

Ještě jednou se musím vrátit k letošní "čtyřiadvacetihodinovce" v Le Mans. Emoce z až neskutečně dramatického vyvrcholení závodu pomalu ustupují a na pozadí této sportovní tragédie týmu TOYOTA, respektive jejího vozu #5 a velikého štěstí týmu PORSCHE s prototypem #2, kterému spadlo vítězství "do klína" v posledních minutách náročného závodu, se odehrával jeden velký lidský příběh, jehož hlavním aktérem je francouzský jezdec Frédéric Sausset.

010

V červenci 2012 na dovolené, po banálním zranění prstu, bylo jeho tělo napadeno zákeřnou bakterii, a aby vůbec přežil, museli mu lékaři z větší části amputovat obě nohy, levou ruku a pravou nad zápěstím. I s takovýmto postižením však našel nový smysl života a vytyčil si cíl, že, ač takto fyzicky handicapován bude startovat v závodě 24h Le Mans a pokusí se ho dokončit. Opravdu se mu to povedlo a v letošním 84. ročníku 24h Le Mans do závodu nastoupil, a v posádce spolu s Christopherem Tinseauem a Jeanem Bernardem Bouvetem na voze Morgan LMP2 - Nissan projel cílem jako 38. ze šedesáti zúčastněných posádek. Stalo se tak vůbec poprvé v celé historii tohoto závodu, aby takto postižený člověk, zde startoval a dokonce dojel do cíle. Letošní ročník se v mnoha ohledech opravdu stal NEZAPOMENUTELNÝM.

Aktualizováno : 20.6.2016

011

012

Aktualizováno : 9.6.2016

Dvouciferné číslo se nám změnilo na jednociferné, jinými slovy, dnes je 9.červen 2016 a to znamená, že za devět dní startuje "závod závodu" - 24 hodin Le Mans na okruhu LaSarthe. Ono to vše vlastně vypukne již tuto neděli, přímo ve městě Le Mans na Náměstí Republiky, kde budou veřejné technické přejímky, všech šedesátí závodních vozů, které se letošního závodu zúčastní a prezentace závodních týmu fotografům a přihlížejícím.

U této příležitosti představuji model, který je v mé sbírce jedinečný. Jedná se totiž o první a zatím i jediný model z celé mé kolekce, jehož opravdovou předlohu jsem viděl na vlastní oči jezdit v daném závodě, podle které vznikl onen model PORSCHE 919 HY. Bylo to v Le Mans 2014 a vůz posádky  T. Bernhard M. Webber B. Hartley dokonce část závodu jezdil na prvním místě.

013

Resinový model Porsche 919 Hybrid Le Mans 2014 #20 od fy Spark mám od pana Borského, ze SVĚTA MODELŮ

014

 

Aktualizováno : 2.3.2016

MARCH 711 STP

Pro sezónu GP F1 1971 připravil konstruktér Robin Herd zcela nový vůz, označený jako MARCH 711. Tento monopost s sebou přinesl některá nová řešení, hlavně v oblasti aerodynamiky. Trup dostal "torpédovitý" tvar a na přídi vozu se objevila do té doby nevídaná, na jednom středovém pylonu umístěna aerodynamická přítlačná plocha podobající se křídlu legendárního letounu Spitfire, podle toho, se také tomuto vozu začalo přezdívat. Pro lepší rozložení hmotnosti, byly chladiče po vzoru revolučního Lotusu 72 umístěny po stranách vozu. Ronnie Peterson se v roce 1971 s MARCHEM 711 stal vícemistrem světa za Jackie Stewartem, když se mu podařilo v oné sezóně získat 4 druhá místa, mimo jiných i v GP Monaca (za Jackie Stewartem), a právě podle vozu z GP Monaca 1971, je vyroben i moc hezký resinový model fy Spark, který dnes představuji. Je velice detailně a čistě proveden, snad jedinou chybou jsou loga STP na zadním křídle, která jsou při čelním pohledu posunuta doprava.

015


Aktualizováno : 22.9.2015

Prototypy, které se účastnily závodu 24h Le Mans konce šedesátých let minulého století se vyznačovaly hladkými, zaoblenými aerodynamickými tvary bez zbytečných výčnělků a pokud možno, s co nejdelším zadním převisem, to k vůli co nejlepší směrové stabilitě na rychlých rovných úsecích, kterými se trať bez zpomalovacích šikan v té době vyznačovala. Bylo to velmi důležité, protože na přelomu šedesátých a sedmdesátých let minulého století špičkové vozy na konci rovinek atakovaly rychlost 400 Km/h! Mezi tyto klasické vozy oné doby patří i ALPINE RENAULT A 220 z roku 1969. Konkrétně tento vůz se mi vždy moc líbil a velmi mě potěšilo, že se jako model 1:18 začal vyrábět.

K samotnému modelu - Mám jej od pana Prantnera, ze Světa autíček. Když jsem jej objednával, "vstupoval jsem na zcela neznámé území", protože od fy OTTOmobile, jsem ještě žádný model na živo neviděl, natož to ho držel v ruce. Proto jsem měl obavy, co vlastně mohu očekávat. Po otevření balíku, mě čekalo milé překvapení, model byl perfektně zabalen již od "OTTA" ve dvou kartonech a dvoudílné po obvodě izolepou zalepené polystyrenové schránce, ve které je model zabalen ještě v průhledném sáčku, jemném papíře a neměl šanci se ani pohnout, natož to cestou nějak poškodit. "ALPINKA" má krásný modrý metalický lak, bez sebemenšího kazu, všechny "spáry" jsou perfektně čitelné, bez zalití barvou, nikde žádné stopy po lepidle, či jiné nečistoty, prostě opravdu velmi hezký "resinový" model. Po velmi důkladném zkoumání, mám jen jedu výtku, a to sice, na pravé straně modelu je křivě nalepené logo "elf", jinak opravdu bez chyby.

Závěrem - trochu mě mrzí ty "celoplošné kryty" předních světlometů, které měl tento vůz opravdu hezké. Já totiž nějak ty "celokryty" světel opravdu nemusím. Kdyby OTTOmobile  přibalil tyto "kryty" zvlášť, tak bych je tam určitě nedával, i když vím, že na startu závodu tyto kryty "ALPINKY" měly. Na druhou stranu, by museli u "OTTA" vyrábět světla, které tak beztak pod kryty nejsou :-).

016

 

Aktualizováno : 16.4.2015

V "retro" barvách AUSTRIA PORSCHE 917, za 40 vteřin 350km/h, ve voze PORSCHE 918 Spyder na Australské silnici - ZDE 

 

Aktualizováno : 22.12.2014

Zdravím Vás v před Vánočním čase a přidávám poslední aktualizaci před Štědrým dnem, tedy dvě nové "podstránky", dárek, který jsem dal k Vánocům nejen sobě, ale samozřejmě Vám všem, kteří se hlouběji zajímáte o automobilové závody a modely vozů z těchto závodů. Od počátku, když jsem na jaře 2009 začínal tvořit tyto stránky, jsem chtěl, aby "to" nebylo jen o sbírání "nějakých autíček", ale aby bylo jasno, že se jedná o modely reálných vozů, z reálných závodů. Tohoto propojení se mi konečně podařilo dosáhnout i díky laskavému svolení pana Martina Krejčího, tedy člověka, který vytvořil a spravuje stránky Racing Sports Cars, za což mu, samozřejmě velmi děkuji. Podoba těchto dvou "podstránek" je ryze účelná, ale myslím, že je o to hodnotnější, co se celkově obsahu týká a třeba se z nich dozvíte i něco, co jste pracně hledali, a zatím nenašli :-).

Modely závodních vozů sestupně řazeny podle data závodu 2023 - 1981

Modely závodních vozů sestupně řazeny podle data závodu 1981 - 1965

Byl bych také velmi rád, pokud někde najdete prokazatelné chyby, aby, jste mi napsali, buď na @, nebo do fóra.

 

Aktualizováno : 7.11.2014

Od počátku mého sbírání modelů 1:18, jsem měl celkem jasné mantinely co, a proč budu sbírat. Jedno kritérium bylo i to, že sbírka se bude skládat z modelů vozů vyrobených od roku 1964. Toto pravidlo jsem "porušil" loni, když jsem si koupil model AUTO UNION typ C. Zdůvodnil jsem si koupi tím, že se jedná o model vozu, který svou koncepci předběhl dobu o několik desetiletí, bylo to "dítě" Ferdinanda PORSCHE, a v neposlední řadě se jedna o model fy "CMC". Je také pravdou, že některé "historické" modely právě od fy CMC mě vždy chytnou za srdce, když je vidím, jak se říká "na živo" u kolegy sběratele. A právě, když jsem byl koncem léta zase u něj na návštěvě, sled několika po sobě jdoucích nahodilých události způsobil, že jsem se rozhodl zařadit do své sbírky několik dalších modelů "historických" závodních vozů. Po již zmiňovaném AUTO UNIONU typ C nyní přestavuji model Mercedes-Benz W196R Streamliner (Stromlinie), se kterým zvítězil J.M. Fangio v GP Francie 1954. Tehdejší předpisy umožňovaly, že Formule 1 mohla mít i takovouto kapotáž se zakrytými koly. Mercedes proto vyrobil a do některých závodů nasadil tyto překrásné "proudnicově" kapotované vozy. Samotný model je velmi detailně vypracován, se spoustou kovových dílů, což dokládám fotografiemi v sekci - Některé modely detailněji.

017

 
Aktualizováno : 9.7.2014

Tři týdny po návratu z Le Mans, konečně přidávám takové malé ohlédnutí za svými splněnými sny včetně  fotografií, ty z muzea v SINSHEIMU, kde jsme měli zastávku cestou zpět, ještě nemám přebrané, až je zařadím, budu zde informovat. Vše naleznete v sekci Le Mans - Mise Le Mans 2014.

018


  014

 © 2009-2025 Jirka automodely 1:18
návštěvníků stránky
celkem378 620
tento týden808
dnes96