Svet-Stranek.cz
Malá prezentace mého VELKÉHO koníčka.
Jirka automodely 1:18

Archív mých některých starších Aktualizací 2:Malá prezentace mého VELKÉHO koníčka.

Archív mých některých starších Aktualizací 2

Na této podstránce najdete, některé z mých starších "Aktualit", které třeba ještě někoho zaujmou

 

Aktualizováno : 31.10.2016

Dnes zařazuji do své kolekce resinový model fy Spark, který jsem zakoupil v Světě modelů u pana Borského. Je to, po PORSCHE 919 Hybrid #20 druhý model v mé sbírce, jehož opravdovou předlohu jsem viděl na vlastní oči jezdit v daném závodě, podle které vznikl, jedná se o TOYOTU TS040 Hybrid #8, která dojela v LeMans 2014 na 3. místě.

TOYOTA TS040 Hybrid LeMans 2014 #8 Spark

Aktualizováno : 15.10.2016

Dnes v areálu Mlýna vodníka Slámy si řekli své ANO má mladší dcera Nikola a Tomáš Papaj. Krátký svatební videoklip - ZDE. Pro přehraní vložte heslo Nicolett.

 

Aktualizováno : 12.7.2016

Do sekce VETERAN RC CAR OSTRAVA!!! 2016 jsem přidal report ze závodů Velké ceny Sokolíka - ZDE.

 

Aktualizováno : 21.6.201

Ještě jednou se musím vrátit k letošní "čtyřiadvacetihodinovce" v LeMans. Emoce z až neskutečně dramatického vyvrcholení závodu pomalu ustupují a na pozadí této sportovní tragédie týmu TOYOTA, respektive jejího vozu #5 a velikého štěstí týmu PORSCHE s prototypem #2, kterému spadlo vítězství "do klína" v posledních minutách náročného závodu, se odehrával jeden velký lidský příběh, jehož hlavním aktérem je francouzský jezdec Frédéric Sausset.

V červenci 2012 na dovolené, po banálním zranění prstu, bylo jeho tělo napadeno zákeřnou bakterii, a aby vůbec přežil, museli mu lékaři z větší části amputovat obě nohy, levou ruku a pravou nad zápěstím. I s takovýmto postižením však našel nový smysl života a vytyčil si cíl, že, ač takto fyzicky handicapován bude startovat v závodě 24h LeMans a pokusí se ho dokončit. Opravdu se mu to povedlo a v letošním 84. ročníku 24h LeMans do závodu nastoupil, a v posádce spolu s Christopherem TINSEAUEM a Jeanem Bernardem BOUVETEM na voze Morgan LMP2 - Nissan projel cílem jako 38. ze šedesáti zúčastněných posádek. Stalo se tak vůbec poprvé v celé historii tohoto závodu, aby takto postižený člověk, zde startoval a dokonce dojel do cíle. Letošní ročník se v mnoha ohledech opravdu stal NEZAPOMENUTELNÝM.

Aktualizováno : 20.6.2016

Krátký report včetně výsledků z letošního závodu 24 hodin LeMans od mého kamaráda Petra Havlíčka - ZDE

 

Aktualizováno : 9.6.2016

Dvouciferné číslo se nám změnilo na jednociferné, jinými slovy, dnes je 9.červen 2016 a to znamená, že za devět dní startuje "závod závodu" - 24 hodin LeMans na okruhu LaSarthe. Ono to vše vlastně vypukne již tuto neděli, přímo ve městě LeMans na Náměstí Republiky, kde budou veřejné technické přejímky, všech šedesátí závodních vozů, které se letošního závodu zúčastní a prezentace závodních týmu fotografům a přihlížejícím.

U této příležitosti představuji model, který je v mé sbírce jedinečný. Jedná se totiž o první a zatím i jediný model z celé mé kolekce, jehož opravdovou předlohu jsem viděl na vlastní oči jezdit v daném závodě, podle které vznikl onen model PORSCHE 919HY. Bylo to v LeMans 2014 a vůz posádky  T. Bernhard M. Webber B. Hartley dokonce část závodu jezdil na prvním místě.

Resinový model Porsche 919 Hybrid LeMans 2014 #20 od fy Spark mám od pana Borského, ze SVĚTA MODELŮ

 
 

Aktualizováno : 2.3.2016

March 711 STP

Pro sezónu GP F1 1971 připravil konstruktér Robin Heard zcela nový vůz, označený jako March 711. Tento monopost s sebou přinesl některá nová řešení, hlavně v oblasti aerodynamiky. Trup dostal "torpédovitý" tvar a na přídi vozu se objevila do té doby nevídaná, na jednom středovém pylonu umístěna aerodynamická přítlačná plocha podobající se křídlu legendárního letounu Spitfire, podle toho, se také tomuto vozu začalo přezdívat. Pro lepší rozložení hmotnosti, byly chladiče po vzoru revolučního Lotusu 72 umístěny po stranách vozu. Ronnie Peterson se v roce 1971 s Marchem 711 stal vícemistrem světa za Jackie Stewartem, když se mu podařilo v oné sezóně získat 4 druhá místa, mimo jiných i v GP Monaca (za Jackie Stewartem), a právě podle vozu z GP Monaca 1971, je vyroben i moc hezký resinový model fy Spark, který dnes představuji. Je velice detailně a čistě proveden, snad jedinou chybou jsou loga STP na zadním křídle, která jsou při čelním pohledu posunuta doprava.

Aktualizováno : 22.9.2015

Prototypy, které se účastnily závodu 24h LeMans konce šedesátých let minulého století se vyznačovaly hladkými, zaoblenými aerodynamickými tvary bez zbytečných výčnělků a pokud možno, s co nejdelším zadním převisem, to k vůli co nejlepší směrové stabilitě na rychlých rovných úsecích, kterými se trať bez zpomalovacích šikan v té době vyznačovala. Bylo to velmi důležité, protože na přelomu šedesátých a sedmdesátých let minulého století špičkové vozy na konci rovinek atakovaly rychlost 400 Km/h! Mezi tyto klasické vozy oné doby patří i ALPINE RENAULT A220 z roku 1969. Konkrétně tento vůz se mi vždy moc líbil a velmi mě potěšilo, že se jako model 1:18 začal vyrábět.

K samotnému modelu - Mám jej od pana Prantnera, ze Světa autíček. Když jsem jej objednával, "vstupoval jsem na zcela neznámé území", protože od fy OTTOmobile, jsem ještě žádný model na živo neviděl, natož to ho držel v ruce. Proto jsem měl obavy, co vlastně mohu očekávat. Po otevření balíku, mě čekalo milé překvapení, model byl perfektně zabalen již od "OTTA" ve dvou kartonech a dvoudílné po obvodě izolepou zalepené polystyrenové schránce, ve které je model zabalen ještě v průhledném sáčku, jemném papíře a neměl šanci se ani pohnout, natož to cestou nějak poškodit. "ALPINKA" má krásný modrý metalický lak, bez sebemenšího kazu, všechny "spáry" jsou perfektně čitelné, bez zalití barvou, nikde žádné stopy po lepidle, či jiné nečistoty, prostě opravdu velmi hezký "resinový" model. Po velmi důkladném zkoumání, mám jen jedu výtku, a to sice, na pravé straně modelu je křivě nalepené logo "elf", jinak opravdu bez chyby.

Závěrem - trochu mě mrzí ty "celoplošné kryty" předních světlometů, které měl tento vůz opravdu hezké. Já totiž nějak ty "celokryty" světel opravdu nemusím. Kdyby OTTOmobile  přibalil tyto "kryty" zvlášť, tak bych je tam určitě nedával, i když vím, že na startu závodu tyto kryty "ALPINKY" měly. Na druhou stranu, by museli u "OTTA" vyrábět světla, které tak beztak pod kryty nejsou :-).

 
Aktualizováno : 17.9.2015

Také vás někdy napadlo, kde skončily některé předměty z filmu LeMans, a zdali se dají koupit? Kombinéza "Michaela Delaneye" ZDE.

 

Aktualizováno : 16.4.2015

V "retro" barvách AUSTRIA PORSCHE 917, za 40 vteřin 350km/h, ve voze PORSCHE 918 Spyder na Australské silnici - ZDE 

 

Aktualizováno : 22.12.2014

Zdravím Vás v tento sváteční čas a přidávám poslední aktualizaci před Štědrým dnem, tedy dvě nové "podstránky", dárek, který jsem dal k Vánocům nejen sobě, ale samozřejmě Vám všem, kteří se hlouběji zajímáte o automobilové závody a modely vozů z těchto závodů. Od počátku, když jsem na jaře 2009 začínal tvořit tyto stránky, jsem chtěl, aby "to" nebylo jen o sbírání "nějakých autíček", ale aby bylo jasno, že se jedná o modely reálných vozů, z reálných závodů. Tohoto propojení se mi konečně podařilo dosáhnout i díky laskavému svolení pana Martina Krejčího, tedy člověka, který vytvořil a spravuje stránky Racing Sports Cars, za což mu, samozřejmě velmi děkuji. Podoba těchto dvou "podstránek" je ryze účelná, ale myslím, že je o to hodnotnější, co se celkově obsahu týká a třeba se z nich dozvíte i něco, co jste pracně hledali, a zatím nenašli :-).

Modely závodních vozů sestupně řazeny podle data závodu 2014 - 1981

Modely závodních vozů sestupně řazeny podle data závodu 1981 - 1965

Byl bych také velmi rád, pokud někde najdete prokazatelné chyby, aby, jste mi napsali, buď na @, nebo do fóra.

 

Aktualizováno : 7.11.2014

Od počátku mého sbírání modelů 1:18, jsem měl celkem jasné mantinely co, a proč budu sbírat. Jedno kritérium bylo i to, že sbírka se bude skládat s modelů vozů vyrobených od roku 1964. Toto pravidlo jsem "porušil" loni, když jsem si koupil model AUTO UNION typ C. Zdůvodnil jsem si koupi tím, že se jedná o model vozů, který svou koncepci předběhl dobu o několik desetiletí, bylo to "dítě" Ferdinanda PORSCHE, a v neposlední řadě, se, jedna o model fy "CMC". Je, také pravdou, že některé "historické" modely právě od fy CMC mě vždy chytnou za srdce, když je vidím, jak se říká "na živo" u kolegy sběratele. A právě, když jsem byl koncem léta zase u něj na návštěvě, sled několika po sobě jdoucích nahodilých události, způsobil, že jsem se rozhodl zařadit do své sbírky několik modelů "historických" závodních vozů. Po již zmiňovaném AUTO UNIONU typ C nyní přestavuji model Mercedes-Benz W196R Streamliner (Stromlinie), se kterým zvítězil J.M. Fangio v GP Francie 1954. Tehdejší předpisy umožňovaly, že Formule 1 mohla mít i takovouto kapotáž se zakrytými koly. Mercedes proto vyrobil a do některých závodů nasadil tyto překrásné "proudnicově" kapotované vozy. Samotný model je velmi detailně vypracován, se spoustou kovových dílů, což dokládám fotografiemi v sekci - Některé modely detailněji.

 
Aktualizováno : 9.7.2014

Tři týdny po návratu z Le Mans, konečně přidávám takové malé ohlédnutí za svými splněnými sny včetně  fotografií, ty z muzea v SINSHEIMU, kde jsme měli zastávku cestou zpět, ještě nemám přebrané, až je zařadím, budu zde informovat. Vše naleznete v sekci Le Mans - Mise Le Mans 2014.


 © 2009-2017 Jirka automodely 1:18
návštěvníků stránky
celkem114 337
tento týden86
dnes46