Svet-Stranek.cz
Malá prezentace mého VELKÉHO koníčka.
Jirka automodely 1:18

VETERAN RC CAR OSTRAVA!!! 2018:Malá prezentace mého VELKÉHO koníčka.

VETERAN RC CAR OSTRAVA!!! 2018

Je rozhodnuto!!! I během šestého ročníku Veteránské tour v roce 2018, se budete setkávat na závodních tratích s naším týmem VETERAN RC CAR OSTRAVA!!!


...můj "nejnervóznější" závod v mé veteránské kariéře. Celkové 7. místo beru jako malý zázrak, naopak Honza je osmým umístěním nejspíše hodně zklamán, ale pěkně od začátku.
Ve stejném týmovém složení jako v Blansku jsme dorazili i do Třebíče. Tamní parta se činila, nově namalované obrubníky, "nacukrována" trať a objednáno velmi teplé slunné počasí. Po ranním volném tréninku, bylo sedmnáct zúčastněných závodníků rozděleno do dvou skupin a každá absolvovala po tři měřené dvacetiminutové tréninkové jízdy. Vláďa jezdil svůj standard, Honza si pochvaloval jízdní vlastnosti svého modelu a mému, při každé prudší akceleraci "odskakovala" záď. Postupně jsme upravovali nadstavení tlumení zadní nápravy, měnili její komponenty a hledali příčinu, kterou se nedařilo objasnit. Po výměně vnější levé zadní poloosy (tu mi nezištně propůjčil Vláďa, Vláďo díky), která se nám zdála mírně ohnutá, se to zlepšilo, ovšem pravá příčina tohoto jevu se naplno projevila až chvíli po startu velkého finále, ale nepředbíhejme. Než, nastalo rozdělení závodníků do tří skupin, které jely po tří pětiminutové kvalifikační jízdy, ze kterých se vytvořilo pořadí pro start dvou patnáctiminutových semifinále, jsme si již "tradičně" v našem týmu připili na "případný" úspěch :-). 
Po pětiminutových kvalifikačních jízdách, mě čekalo překvapení, protože dle součtu tří nejrychleji zajetých kol, jsem byl snad za celou dobu, co "veterány" jezdím, poprvé rychlejší než Honza, sice pouze o 0.018 vteřiny, ale přece :-))). Semifinále "B", ve kterém jsem startoval já, se jelo jako první, udělal jsem v něm hodně chyb a nakonec z toho bylo 6., tedy nepostupové místo. Semifinále "A" bylo odstartováno posléze, v něm Vláďa, stejně jako já dojel šestý a Honza si velmi hezkou, rychlou jízdou vybojoval postup do finále ze čtvrtého místa. Pokud jsme chtěli s Vláďou postoupit také do velkého půlhodinového finále, museli jsme jet ještě patnáctiminutovou opravnou jízdu, a umístit se do druhého místa. Vláďa zajel slušně, na finále to však nestačilo. Já byl velmi nervózní, již od začátku to vypadalo velmi špatně, jízdní vlastnosti mého modelu nic moc, hodně kolizí, ale přesto jsem se postupně prokousával pořadím směrem vzhůru a po absolutně hektickém závěru, který ještě umocnil svým dramatickým komentováním Roman Krejčí, jsem na úkor Milana Paráka (ten si umí závody opravdu užít - ZDE, ještě se k němu, ale v textu musím vrátit) postoupil z druhého místa. Ve finále to bylo s mým modelem ještě horší, snad po třech odjetých minutách se stal velmi obtížně ovladatelný, přesto jsem dojel až do cíle, a to se zcela zadřeným diferenciálem, to byla pravděpodobná příčina i toho ranního "odskakování " zadní nápravy, prostě se pomalu zadírala jedna poloosa v diferenciálu a ve finále to "vzdala" úplně. Takže, vzhledem k výše popsanému beru celkové 7. místo, jako super umístěni. Honza, ten jezdil dobře a rychle, měl našlápnuto na velmi dobrý výsledek, ovšem pět minut před koncem půlhodinového finále byl před boxy neohleduplně zezadu "sestřelen" Tomášem Vostálem, jeho model byl katapultován na ohradník oddělující boxovou uličku, model se od něj vznesl a nekontrolovatelně vletěl mezi mechaniky, a nyní se vracím k Milanovi Parákovi, ten byl modelem velmi nešikovně zasažen do holeně a vznikl z toho hodně nepříjemný úraz. Honzův model pak sice ještě vyjel na trať, ale z roztříštěné krabičky za sebou táhl na drátech přijímač, který se na druhé straně trati urval a byl konec a Honzovo celkové 8. místo. Pro úplnost ještě dodávám, že Vláďa osadil 13. místo, jako v Blansku a vlastně i my s Honzou jsme se umístili také stejně. 



První závod letošní sezóny je za námi. Oproti původnímu kalendáři se nekonal v Brně, ale v Blansku spolu se závody modelů formulí a Moravian LeMans series 1:10 na elektro pohon. Někteří "veterániste" se totiž účastní i těchto závodů a tak bylo rozumné to vše sloučit. Veteránská tour zavítala do Blanska poprvé a za náš tým mohu prohlásit, že tamní trať, je snad nejpřehlednější a nejbezpečnější z celého seriálu, velmi se nám líbí. I celý areál se nachází v hezkém prostředí na břehu řeky Svitavy, od které je oddělen cyklostezkou, což mi svou polohou, velmi připomíná "náš retro" areál Sokolík ve Frýdku-Místku. Počasí bylo velmi přívětivé, ranní mírná oblačnost zmizela a následoval teplý, prosluněný den. Po vybudování zázemí náš týmový šéf Honza "bouchl" šampaňské ve "stylu lorda Hesketha" a celý tým jsme si připili na úspěšnou sezónu.

K samotnému závodu - ráno probíhaly volné tréninky, po kterých bylo nás šestnáct "veteránistů" rozděleno do dvou skupin, které absolvovaly po dvě sedmiminutové rozjížďky, které určily postavení na startu dvou patnáctiminutových semifinálových jízd. Rozjížďky probíhaly vcelku v pohodě, více méně se jednalo o naše první testování letošní verze podvozku Höfer Columbia mk2 EVO 2018 v plném závodním zatížení. Musím konstatovat, že Honza udělal obrovský kus práce a posunul jízdní vlastností našich modelů hodně dopředu. Do semifinále B, které se jelo první, jsem nastupoval já spolu s Vláďou, ale bohužel jsme z něj do velkého finále nepostoupili. Vláďa zajel svůj standard, já byl snad ještě dvě minuty před koncem na druhém místě, ale po mnou nezaviněné kolizí s Karlem Novosadem, jsem se propadl až na páté místo za Ondru Dvořáka, tedy první nepostupové a v cíli mě od finále dělily 2 vteřiny. V "Áčku" startoval Honza a bez větších problému s přehledem postoupil z 3. místa do finále. My s Vláďou, jsme pak ještě startovali v opravné jízdě na patnáct minut, ze které si první dva v cíli zajistili jako devátý a desátý účast ve velkém půlhodinovém finále. V této opravné jízdě zvítězil Roman Krejčí, já celkem rychlou, ale spolehlivou jízdou postoupil z druhého místa. Vláďa dojel 5., takže se do finále nedostal a celkově se umístil na třináctém místě. Ve velkém finále, při přímé konfrontací s Honzou, mi bylo jasné, že Honza je opět (jako vždy), na kolo rychlejší než já, ovšem, nevyvaroval se několika  vážnějších chyb, takže jeho celkové osmé není za dané situace, až tak špatné. Já dojel do cíle na sedmém místě, což považuji za úspěch vzhledem k tomu, že při prvním tankování v osmé minutě závodu, mi svým neopatrným počínáním v boxové uličce doslova rozšlápl model mechanik z Třebíče a s opravdu dosti poškozeným modelem jsem musel absolvovat ještě 22 minut jízdy. Rozsah škod, se momentálně zjišťuje, ale zatím to vypadá, že do 26.5. kdy se jede druhý závod Veteránské tour, by se snad mělo vše podařit opravit. Závěrem chci také moc poděkovat svým zeťům Petrovi a Tomášovi, kteří se ze ctí poprvé zhostili roli mechaniků našeho celého týmu VETERAN RC CAR OSTRAVA!!! Takže snad 26.5. na shledanou v Třebíči.


Fotogalerie Blansko - ZDE

12.4.2018

První závod Veteránské tour 2018, který se jede 28. dubna a kterým startuje již šestý ročník těchto populárních závodů RC "veteránských" modelů sportovních prototypů 1:8, se kvapem blíží, proto představujeme náš tým VETERAN RC CAR OSTRAVA!!! pro letošní sezónu. Fotografická prezentace vznikla v "ocelovém městě", tedy Dolní oblasti Vítkovic minulou nedělí.
Jezdecké složení je stejné jako v loňském roce, tedy Honza Höfer, Vladimír Marenčák a já. 
Pro letošní ročník došlo ke sjednocení týmových karosérii na typ PORSCHE 956/962 a barevnému sladění všech tři, naších "závodních speciálů".
Mnoho změn doznaly i "podvozky", ale o tom jsem psal již minule.

Takže s heslem -
"Nevidíme, neslyšíme, nemluvíme, ale do cíle snad dojedeme 

GO VETERAN RC CAR OSTRAVA!!! GO
Zdravíme z "Ocelového města".
Fotogalerie - ZDE
 
7.2.2018
 
Termíny závodů letošního, již  šestého ročníku Veteránské tour -
  
31.1.2018

 

První letošní zpráva z našeho týmu VETERAN RC CAR OSTRAVA!!! je zde.

Končí leden a náš tým představuje první, ale zatím neoficiální fotografii podvozku pro seriál závodů Veteránské tour 2018 a tímto odhalujeme i některé změny proti loňskému typu. Při úpravách pro letošní sezónu kladl Honza (konstruktér i výrobce) velký důraz mimo jiné, na optimalizaci hmotnosti a výsledné zatížení jednotlivých náprav, které mají i pozměněnou geometrii oproti typu 2017. Model má zcela nové odpružení, plastové díly přední nápravy jsou kompletně vyrobeny technologii 3D tisku a také mnoho komponentu zadní nápravy je zhotoveno tímto způsobem.

Je to opravdu čerstvé, ještě nemáme ani oficiální název pro tuto evoluci, tak ji zatím pracovně nazýváme - Höfer Columbia EVO 2018

VETERAN RC CAR OSTRAVA!!!


© 2009-2018 Jirka automodely 1:18
návštěvníků stránky
celkem131 176
tento týden205
dnes65