Svet-Stranek.cz
Malá prezentace mého VELKÉHO koníčka.
Jirka automodely 1:18

VETERAN RC CAR OSTRAVA!!! 2020:Malá prezentace mého VELKÉHO koníčka.

VETERAN RC CAR OSTRAVA!!! 2020

Letos to je již 40 let, co jsem "začal" s RC modely závodních automobilů.
Takže i k vůli tomu, určitě uvidíte náš tým VETERAN RC CAR OSTRAVA!!! také v roce 2020 na závodních tratích :-)


Frýdek - Místek "Sokolík" - 25.7.2020

Svitavy-27.6.2020

Druhý závod Veteránské tour byl odjet za velmi teplého a slunečného počasí v krásně zrekonstruovaném areálu "Stará cihelna". Místní vynaložili mnoho úsilí, které se opravdu vyplatilo. Trať byla celá přebroušená a má novou architekturu. Tribuna pro jezdce je postavená výše a tak i vzdálenější úseky tratě jsou dobře "čitelné". Má také velmi dobře řešenou střechu, takže ani "protislunce" nevadí. Přibylo i kvalitní sociální zázemí. Když k tomu přičtu již tradičně chutný "bufet", myslím, že není vůbec co vytknout. Za OSTRAVU!!! jsme startovali já a Honza. 

Mechanika nám tentokrát dělal Petr Surý, kterému jsme zase pomáhali my v "rychlých osmičkách". Spolu s naší Veteránskou tour, se ve Svitavách konaly ještě závody "spalováků" 1:10, "elekter" 1:8 a jelo se i MČR již výše zmíněných "rychlých osmiček", ve kterých startoval právě Petr a dlužno dodat, že si nevedl vůbec špatně, obsadil 5. místo. Nás "veteránistů" se sešlo pouze dvanáct a tak se na rozpravě rozhodlo, že odjedeme ve dvou skupinách po třech 5 minutových rozjížďkách, pak bude jedno 10 minutové semifinále pro všechny, které určí postavení na startu hlavního finále. Honza si den před závody udělal něco s nohou, takže byl rád, že vůbec "nějak chodil". Kromě toho v některých místech tratě jeho model nereagoval na pokyny vysílače, což se naštěstí během rozjížděk podařilo opravit. Příčinou byl odlomený drát antény přijímače. K výše popsanému se může Honzovo osmé místo zdát jako dobré, ale určitě by si zasloužil ještě lepší umístění, protože celé velké 30 minutové finále jel velmi dobře a s minimem chyb. Já teprve podruhé, co jezdím od roku 2016 "veterány" nedojel do cíle kvůli technické závadě, což svědčí o tom, že Honza "staví" spolehlivé modely. Nejdříve to vypadalo, že je něco s řízením mého modelu, nakonec se ukázalo, že příčinou nekontrolovatelných jízdních vlastnosti je zadřená pravá poloosa diferenciálu, což mělo za následek devastaci a vysunutí rychloupínáku zadního levého kola. Z toho vyplynulo, že bylo poháněno pouze pravé zadní kolo a tak se opravdu dále jet nedalo, proto jsem odstoupil. Předpokládám, že na "Sokolík", který by se měl konat 25. července, bude vše opraveno a připraveno :-).

Fotogalerie Svitavy - ZDE

Třebíč-6.6.2020

První závod osmého ročníku Veteránské tour, konaný v Třebíči je za námi. Parta kolem Jardy Berana opět udělala kus práce, aby všichni zúčastnění byli spokojení. Přibyl i "vodní mantinel", což, jak se během závodu ukázalo, byl dobrý nápad. Předpověď počasí nebyla nikterak příznivá, přesto však nepršelo a čas od času dokonce vykouklo sluníčko.

Ke startu se přihlásilo sedmnáct závodníků. Za "OSTRAVU!!!" jsme startovali dva, já a Honza, mechaniky nám dělala osvědčená dvojice, moji zeťové Petr a Tomáš. Dopoledne bylo ve znamení volných a pak organizovaných tréninků. Startovní pole bylo rozděleno do tří skupin a po poledni se začalo tradičně pětiminutovými rozjížďkami. My s Honzou jsme v nich zajížděli takřka totožné časy, já byl o nějaké desetiny sekundy rychlejší. Podle zajetých časů se pak "poskládaly" dvě semifinálové dvacetiminutové jízdy. Honza jel v první, já v druhé a oba jsme shodně startovali ze šestých pozic. Honza se snažil,  ale bohužel to na přímý postup do finále nestačilo. Dojel na pátém místě s nájezdem 64 okruhů (postupovali první čtyři z každé finálové jízdy). Já měl větší štěstí, takřka celou jízdu jsem si kontroloval čtvrtou postupovou pozici a postoupil přímo do velkého finále s 63 odjetými koly. V opravném patnáctiminutovém "semifinále" to už Honza zvládl, startoval z první pozice, do cíle dojel druhý a postoupil také.

Účast nás obou v půlhodinovém velkém desetičlenném finále, sice bylo splněním našeho cíle, sebekriticky však musíme přiznat, že jak Honza, tak i já jsme v něm udělali mnoho zbytečných chyb. Tyto "kolize" nás připravily o lepší umístění, takže celkové mé šesté a Honzovo sedmé místo je sice hezké, ale tentokrát bylo navíc :-(. 

Závěrem je potřeba poděkovat oběma "mechanikům" a také zmíním, že naše letošní podvozky jsou, co se týká výkonu motorů i jízdních vlastností zcela rovnocenné s absolutní veteránskou špičkou, která je rok od roku vyrovnanější.


Fotogalerie Třebíč - ZDE

4.6.2020

Tuto sobotu, 6.6.2020 startuje opožděně, k vůli "korona víru" osmý ročník Veteránské tour. První závod se uskuteční v Třebíči. VETERAN RC CAR OSTRAVA!!!, by na startu neměl chybět :-)

30.3.2020

Dnešní doba bohužel není příznivá pro normální chod věcí, natož pro závody RC automodelů. Přesto, nebo i právě proto byly v našem týmu dokončeny přípravy na letošní sezónu. 

Loňská verze podvozku, označena jako "Höfer Columbia mk 2 EVO 2019" se i přes naši menší účast na závodech ukázala jako velmi zdařilá. Honza přesto udělal pro letošní ročník Veteránské tour ještě jednu menší úpravu a to sice na řízení. Naše modely dostaly delší páky řízení na těhlicích, což by se mělo kladně projevit na jejich ovladatelnosti. Díky tomu jsme změnili i označení letošního podvozku na Höfer Columbia mk 2 EVO 2020.

Jak to bude s letošním ročníkem závodů Veteránské tour, to dnes neumí nikdo říci, jisté ale je, že první závod, který se měl konat 18.4. v Trnavě se v tomto termínu konat nebude :-(.

Než vypukne 8. ročník Veteránské tour, chci se s vámi o něco podělit.

Tohle mě opravdu dostalo. 

Díky Martinovi Jaroškovi se mi po bezmála 34 letech dostaly do rukou tři fotografie o kterých jsem ani nevěděl, že existuji a udělaly mi obrovskou radost, jelikož já sám z onoho závodu nevlastním ani jedinou. Dokumentuji z mého pohledu můj největší úspěch na Mistrovství ČSSR RC automodelů. Stalo se tak v Ostravě 6. září 1986 kdy jsem v kategorii RC V2 (placky) 1:8 obsadil třetí místo. V těch letech se tomuto sportu organizovaně věnovalo okolo 100 závodníků z celé tehdejší ČSSR. Postoupit na "federál" jak jsme tomu tehdy říkali, bylo již samo o sobě úspěchem. Museli jste postupně absolvovat Okresní, pak Krajské přebory a pokud jste z nich postoupili, tak bylo před vámi ještě Mistrovství ČSR (Slováci měli Mistrovství SSR). Třicet nejlepších z ČSSR si pak zasloužilo startovat na "federálu".  

Jel jsem tehdy s amatérským podvozkem, který zkonstruoval Pavol Hanzel s Vlado Zámečníkem, byla to upravená kopie odpružené americké "Delty" se zadní poháněnou nápravou. Já v té době jezdil s velmi spolehlivými Německými motory HB a také tímto motorem byl tehdy osazen onen úspěšný model. Motory jsem si neupravoval a nepoužíval jsem ani "nitro", takže rychlost mého modelu nebyla největší. Dodnes si vzpomínám, že mi tato "domácí" trať velmi seděla a toto "monstrum" PORSCHE 917/10 se zakrytými zadními koly jelo jako po kolejích. Možná i díky oněm zakrytým zadním kolům . Také s úsměvem vzpomínám, jak byl u technické přejímky problém s mým startovním číslem "00". Techničtí komisaři to přirovnávali k "WC" a že to není startovní číslo. Nakonec po mých protestech, že v Interserii jsou takto také závodní vozy očíslovány model připustili do závodu 

Takhle se o onom závodě ve svých vzpomínkách zmiňuje Tonda Hráček"... 

V sobotu od rána se jely rozjížďky kategorie RC-V2. Z těch si přímý postup do finále zajistili Juraj Hudý (19 okruhů) a Hanzel, Kunz, Jirásek a Bohuš (po 18-ti okruzích). Dalších osm jezdců jelo malé finále na 10 minut. Z něj postoupili otec a syn Rehákové a domácí Šosták. Následoval dvacetiminutový boj o titul, který obhájil Juraj Hudý. Druhý skončil Pavel Hanzel, třetí Jiří Kunz ml. ..."


 

 © 2009-2020 Jirka automodely 1:18
návštěvníků stránky
celkem205 493
tento týden791
dnes99