Svet-Stranek.cz
Malá prezentace mého VELKÉHO koníčka.
Jirka automodely 1:18

Le Mans - film:Malá prezentace mého VELKÉHO koníčka.

Le Mans - film

Pro mě, tak jako pro většinu příznivců automobilových závodů po celém světě jednoznačně kultovní záležitost.



"Racing is life …
Anything that happens
before or after is just waiting."


Steve McQueen

 

Film Le Mans je často srovnáván se snímkem Gand Prix.


Oba „hrané“ filmové počiny o automobilových závodech vznikly již před několika desetiletími, ale přesto nebyly do dnes překonány a jsou stále na vrcholu tohoto žánru.
Na otázku, který z těchto dvou filmu je lepší, není jednoduchá odpověď a vedou se kolem toho nekonečné diskuse, ale skalní příznivci nedají na ten „svůj“ dopustit.

Le Mans (1971) - pojednává o stejnojmenném vytrvalostním závodu sportovních prototypů. Mnoho filmového materiálu, který je ve filmu použit, bylo natočeno během opravdové 24 hodinovky v roce 1970. Protože scénář vznikal a měnil se teprve během natáčení, je i děj tohoto filmu o mnoho jednodušší a přímočařejší než v „konkurenčním“ Grand Prix. Ale závodní vozy „hrající“ v tomto snímku, jsou opravdu identické s těmi, které v té době na okruhu závodily (kromě jediné vyjímky, a to sice nejdramatičtější části filmu, kdy krátce po sobě havaruji Ferrari 512L #7 a Gulf Porsche 917 #20, o tom a jiných zajímavostech z natáčení ale níže).
 

 
Grand Prix (1966) - mapuje část sezony tehdejších závodů formule 1. Jeho děj jde více do hloubky mezilidských vztahů, ale z nedostatku financí jsou formule 1 v něm jezdící pouze upravené vozy tehdejší formule 2 a 3 do jejich podoby.


Jaký je Váš názor, je lepší film Le Mans, nebo Grand Prix a proč?

Hlasovat můžete na - http://jirkaautomodely.stranky1.cz/anketalemansgrandprix/

nebo psát na - http://jirkaautomodely.stranky1.cz/forum /

Děkuji za hlasování a těším se na Vaše příspěvky a názory :-)


Dostatečně obsáhlá reportáž, jak se točil film Le Mans je na - http://lemans.cz/film/film_le_mans.htm


Možna nevíte...

V jedné z klíčových scén celého filmu , ve které se krátce po sobě udaly dvě nehody a to sice vozů Ferrari 512L #7 Claude Auraca (Luc Merenda)  a Gulf Porsche 917 #20 Michaela Delaneyho (Steve McQueen), byly použity "repliky" místo původních závodních speciálu.


Z důvodu finanční náročnosti celého projektu bylo rozhodnuto, že v zatáčce "Indianapolis" vylétne z dráhy a následně začne hořet mnohem levnější dálkově řízené"chassis" Lola upravené a "okapotované" do podoby Ferrari 512L #7, kterému se ve filmovém štábu neřeklo jinak než "Lolari" a při nehodě Gulf Porsche 917 #20 Michaela Delaneyho se o svodidla rozbije další "chassis" ze žluté Loly #11, na které se upevní laminátové díly karoserie typu Porsche 917, pochopitelně v modro-oranžovém zbarvení Gulf #20.
Je to jediný úsek filmu, kde je použito náhrad za velmi drahé sportovní prototypy té doby.
 

Pozorným divákům jistě neunikl žlutý "prahový" díl, se spodní části startovního čísla 11 pod dveřmi z původní Loly a černý vrchní kryt motoru, který je jinak jeho nedílnou součásti, "odletující" ve filmu v jednom kuse s celou zadní části karosérie havarujícího "Gulf Porsche 917" Michaela Delaneyho.

 

© 2009-2017 Jirka automodely 1:18
návštěvníků stránky
celkem107 640
tento týden302
dnes23