Svet-Stranek.cz
Malá prezentace mého VELKÉHO koníčka.
Jirka automodely 1:18

PORSCHE:Malá prezentace mého VELKÉHO koníčka.

PORSCHE

PORSCHE...
fenomén automobilového sportu, který má své kořeny u nás
v České republice, konkrétně ve Vratislavicích nad Nisou.
 
 

   Ferdinand Porsche

Narodil se 3.září 1875 ve Vratislavicích nad Nisou (německy Maffersdorf) a zemřel 30. ledna 1951 ve Stuttgartu. Byl konstruktér automobilů, známý především konstrukcí populárního „lidového vozu“ (Volkswagen) později známého jako VW Brouk. Je také konstruktérem několika typů německých obrněných vozidel.
Konstrukcí automobilů se zabýval též jeho syn Ferry Porsche, který založil továrnu Porsche a konstruoval stejnojmenné sportovní vozy
.

 
 

Letos (2009) je to čtyřicet let, co na Ženevském autosalonu ( premiéra 12.03.1969) představila automobilka Porsche budoucí legendu a podle některých celosvětových anket nejlepší závodní vůz minulého století - typ 917.
 

Když se "vychytaly" počáteční problematické jízdní vlastnosti (špatná aerodynamika) tohoto "monstra", typ 917 začal soupeře na závodních tratích "válcovat" takovým způsobem, že se dokonce musely od roku 1972 měnit sportovní předpisy pro závody prototypů.
Upravené devětsetsedmnáctky se však přestěhovaly za oceán a otevřené turbo-motorové Spydery 917 slavily nejedno vítězství i v seriálu CanAm.
Za dobu své existence se vůz dočkal mnohá verzi, které upravovaly a nasazovaly do závodu tovární nebo soukromé týmy, některé z nich naleznete na fotografiích modelů 1:18.

http://www.autofun.cz/pod-lupou-porsche- 917-je-ctyricet-2184/

Nádherná kniha o PORSCHE 917 vydaná k 40. výročí tohoto legendárního vozu se spoustou úžasných fotografii -
 

          Porsche 917 The complete photographic history

                                                  

 
 
Další překrásná kniha, která s encyklopedickou přesností mapuje vše, co se odehrálo  od roku 1968 až po rok 1975 okolo tohoto legendárního PORSCHEHO typu 917.
 

 Porsche 917 : Archiv 1968 - 1975 

 


 
Možna nevíte...

"Devětsetsedmnáctky" měly natlakovaný podvozek svařený z hlinikových trubek. V motorovém prostoru byl ventil s tlakoměrem který hlídal tlak v trubkách. Pokud tlak klesal i po opětovném natlakování, bylo zřejme, že někde v "chassis" je prasklina.
Porsche 917 se naposled postavil na start oficiálního závodu v roce 1981 a to sice slavné 24 hodinovky Le Mans na okruhu La Sarthe.
Připravil ho tým bratří Kremerů z dílu co se podařily sehnat různě po světě a přizpůsobil ho tehdejším předpisům. Vůz však nebyl tak rychlý, jak se očekávalo (18.misto v tréningu) a pro poruchu pětilitrového motoru posádka Wollek-Lapeyre-Chasseuil po osmi hodinách z 25. místa odstoupila.
                                                  

© 2009-2018 Jirka automodely 1:18
návštěvníků stránky
celkem118 066
tento týden141
dnes80