Narodil se 3.září 1875 ve Vratislavicích nad Nisou
(německy Maffersdorf) a zemřel 30. ledna 1951 ve Stuttgartu. Byl konstruktér automobilů, známý především konstrukcí populárního
„lidového vozu“ (Volkswagen) později známého jako VW Brouk. Je také konstruktérem
několika typů německých obrněných vozidel.
Konstrukcí automobilů se zabýval též jeho syn Ferry
Porsche, který založil továrnu Porsche a konstruoval stejnojmenné sportovní vozy.
Legendární "monstrum" 917 oslavilo 12.
března 2009 kulatých 40 let od svého oficiálního představení.
Letos (2009) je to čtyřicet let, co na Ženevském
autosalonu ( premiéra 12.03.1969) představila automobilka Porsche budoucí legendu a podle některých
celosvětových anket nejlepší závodní vůz minulého století - typ 917.
Když se
"vychytaly" počáteční problematické jízdní vlastnosti (špatná aerodynamika) tohoto "monstra", typ
917 začal soupeře na závodních tratích "válcovat" takovým způsobem, že se dokonce musely od roku
1972 měnit sportovní předpisy pro závody prototypů.
Upravené devětsetsedmnáctky se však
přestěhovaly za oceán a otevřené turbo-motorové Spydery 917 slavily nejedno vítězství i v seriálu
CanAm.
Za dobu své existence se vůz dočkal mnohá verzi, které upravovaly a nasazovaly do závodu
tovární nebo soukromé týmy, některé z nich naleznete na fotografiích modelů
1:18.
Nádherná kniha
o PORSCHE 917 vydaná k 40. výročí tohoto legendárního vozu se spoustou úžasných fotografii
-
PORSCHE 917 The complete photographic
history
Další překrásná kniha,
která s encyklopedickou přesností mapuje vše, co se odehrálo od roku 1968 až po
rok 1975 okolo tohoto legendárního PORSCHEHO typu 917.
PORSCHE 917 : Archiv 1968 - 1975

Ikonický závodní vůz PORSCHE
917 slaví 50 let od svého oficiálního představení na Ženevském autosalónu
12.3.1969 - 12.3.2019

Možna nevíte...
"Devětsetsedmnáctky" měly natlakovaný podvozek svařený z hliníkových trubek. V
motorovém prostoru byl ventil s tlakoměrem který hlídal tlak v trubkách. Pokud tlak klesal i po
opětovném natlakování, bylo zřejmé, že někde v šasi je prasklina.
Porsche 917 se naposled
postavil na start oficiálního závodu v roce 1981 a to sice slavné 24 hodinovky Le Mans na okruhu La
Sarthe.
Připravil ho tým bratří Kremerů z dílu co se podařily sehnat různě po světě a přizpůsobil
ho tehdejším předpisům. Vůz však nebyl tak rychlý, jak se očekávalo (18.místo v tréningu) a pro
poruchu pětilitrového motoru posádka Wollek-Lapeyre-Chasseuil po osmi hodinách z 25. místa
odstoupila.

© 2009-2021 Jirka
automodely
1:18