Svet-Stranek.cz
Malá prezentace mého VELKÉHO koníčka.
Jirka automodely 1:18

Aktualizace:Malá prezentace mého VELKÉHO koníčka.

Aktualizace

Na této stránce, průběžně informuji o tom, co a kde jsem na svých stránkách - http://jirkaautomodely.stranky1.cz/ - aktualizoval.

Aktualizováno : 19.6.2017

V tento den loni, jsem svou zmínku o 84. ročníku 24h LeMans začínal slovy "Myslím...

...myslím, že se můj mozek konečně dostává do normálu..."
Dnes, tedy přesně po roce si dovolím vypůjčit jednu z replik Miroslava Šimka, z mé oblíbené scénky "Nad dopisy diváku", a to sice - 
"...ale tohle jsem nečekal, to, to, to prosím pěkně, to je na jednoho moc, to jsou šoky na hlavu...". 
Zítra to bude 53 let, co jsem přišel na svět, ano byla sobota ráno a odpoledne 20.6.1964 byl odstartován 32. ročník 24h LeMans. Nejsem chodící encyklopedie a ani bůhví jaký odborník, ale o tento závod se zajímám opravdu velmi dlouhou řádku let a troufám si říci, že o něm přece jen něco vím. Po neskutečném závěru loňského ročníku, jsem si myslel, že už mě snad nemůže nic víc překvapit, ale tohle jsem opravdu nečekal. Nebudu se zde, rozepisovat o průběhu závodu, jen se zmíním, že hodinu před koncem závodu, se do čela dostal vůz PORSCHE 919HY #2, i přes to, že byl za sobotního podvečera hodinu opravován v boxech a TOYOTĚ, ač měla, tři vozy na startu se opět potvrdilo, jak může být závod na okruhu LaSarthe krutý a nemilosrdný. Když jsem zde, 17.6. ve 12 hodin, tedy tři hodiny před startem napsal "Já věřím pomalejším PORSCHE,..." bylo to, na základě výsledků, jak zatím před "LeMans" seriál WEC probíhal, mé více méně zbožné přání. Co ještě dodat...PORSCHE má další hattrick a 19. celkove vítězství ve 24h LeMans. Jo a závěrem si ještě neodpustím  malé popíchnutí všem těm, kdo stále tvrdí, že novodobá F1, je to nej, co můžeme vidět v automobilovém sportu. Nebudu zde srovnávat dva naprosto diametrálně odlišné druhy závodění, i když v obou jde o to, kdo vyhraje, ale letos jsem se při sledování 24h LeMans opět přesvědčil, že během oněch 24 hodin se bojíte si někam odskočit, aby, jste o něco nepřišli, jinými slovy stále se něco děje a o tom by závody z pohledu diváka měly být. U F1 stačí, v drtivé většině shlédnou první tři kola, pak se vrátit na dojezd a o nic moc nepřijdete. Ale tohle, je pouze názor člověka, který se narodil v den startu 24h LeMans :-))) 

Aktualizováno : 17.6.2017  12:00h

Den "D", na který čekali všichni fanoušci vytrvalostního automobilového závodění na celém světě, je zde a ve vzduchu se snáší jedná jediná otázka - prolomí konečně mnohaletou smůlu na okruhu LaSarthe TOYOTA a jeden z jejích tří prototypu protne cílovou čáru jako první, a TOYOTA poprvé v LeMans zvítězí, či si německá preciznost odveze třetí vítězství v řadě a celkově po devatenácté zvítězí PORSCHE? Zítra v 15:00 budeme na tuto otázku znát odpověď. Já věřím pomalejším PORSCHE, ale TOYOTA by si vítězství po loňské velké sportovní tragédii zajisté zasloužila...

Start již za 3 hodiny.

Aktualizováno : 16.6.2017

Myslím, že je nejvyšší čas opět zkrotit ty "jedničky a nuly", a něco zde napsat.

Zítra v 15:00 bude odstartován již "85" ročník jednoho z největších závodů světa, slavná čtyřiadvacetihodinovka LeMans na okruhu LaSarhte. Za námi jsou již všechny kvalifikace a TOYOTA se svými prototypy TS050 HY opanovala první řadu na zítřejším startu. Úplně nejrychlejší ze všech byl Japonský kamikadze Kamuji Kobayashi který ve druhé, ze tří kvalifikací, zajel jedno kolo za 3:14:791 minuty, což je druhý absolutně nejrychlejší čas všech dob na tomto, i když několikrát, přestavěném okruhu. Tímto časem překonal letitý rekord H. J. Stucka z doby slavné skupiny C, konkrétně z roku 1985, který tehdy s vozem ROTHMANS PORSCHE 962L zajel čas 3:14:80 (13,626 km). Dnešní trať, je o 3 metry delší, ale klíčové je, že v době, kdy zajel rekord Stuck, se jezdilo 6 km dlouhou rovinkou Mulsanne (Hunardiéres) rovně, dnes jsou tam dvě zpomalovací šikany a tehdejší vozy měly "maximálku" až někde okolo 400 km/h. 

Absolutně nejrychleji byl ale okruh objet v roce 1971, a to vozem Gulf PORSCHE 917L, který pilotoval Pedro Rodriguez, a časomíra se tehdy zastavila na hodnotě 3:13:9 minut, jenže trať byla o 160 metrů (13,469 km) kratší než dnes (13,629 km) a také rovinkou Mulsanne (Hunardiéres) se jezdilo rovně. Jen pro srovnání - Když jsem byl roku 2014 v LeMans já, stačil K. Nakajimovi na "pole position" čas 3:21:789.

Aktualizováno : 4.6.2017

Je po testech a TOYOTA se svými hybridními pozemskými raketami TS050 ukázala, že je ze všech nejrychlejší. Kamuji Kobayashi, pilotující vůz #7 zajel dokonce nejrychlejší kolo za 3:18:132 min. Závod, se ale jede na 24 hodin, a víme, že ne vždy vyhraje ten nejrychlejší. I tak, ale mají u PORSCHE o čem přemýšlet, protože v obou letošních závodech seriálu FIA WEC zvítězily TOYOTY, a kromě toho bude v LeMans poměr sil 3:2, pro TOYOTU.

Aktualizováno : 2.6.2017

Tak, je před námi "Testovací den" v LeMans, což je nepopíratelný důkaz toho, že "závod závodů" se blíží (17.-18.6.). Veliké sportovní drama, které se odehrávalo v posledních sedmi minutách loňského závodu si připomeňme - ZDE

Aktualizováno : 31.5.2017

Od manželky jsem dostal krásnou fotografickou knihu fotografa Rainera W. Schlegelmilcha - SPORTS CAR RACING 1962-1973. Všem, kdo, máte rádi sportovní vozy a jezdce oné doby, a nechcete se spoléhat pouze na "jedničky a nuly" (nehledě na to, že většinu fotografii z této knihy snad ani na "sítí" nenajdete), vřele tuto knihu doporučuji.

Aktualizováno : 30.5.2017

Pátým modelem, který letos zařazuji do sbírky je PORSCHE 917/10 týmu RINZLER MOTORACING ze závodu ve Watkins Glen 1973 Can-Am #23 od fy PMA Minichamps. K samotnému modelu mohu dodat jen to, že je vyroben stejně jako model PORSCHE 917/10, který jsem zde představoval 12.4.2017. Model odpovídá skutečnému vozu z daného závodu, kromě "sloupku" zpětných zrcátek. Na původním voze byly ony zrcátka upevněny na plechových, otvory odlehčenými "stojínkách" - ZDE. Samotný model je bez chyb a dle mého názoru velmi líbivý. Mám jej od pana Prantnera - Svět autíček.

PORSCHE 917/10 Watkins Glen 1973 Can-Am #23 PMA Minichamps

Aktualizováno : 22.5.2017

Právě dnes je to čtyřicet let, co mezi Havířovem a Šenovem proháněl své MEMPHIS BMW 3.5 CSL rakouský jezdec Sepp Manhalter. U této příležitostí zařazuji do sekce Některé modely detailněji fotografie modelu onoho vozu. Můj původní záměr byl, že model nafotím na někdejším silničním okruhu, ovšem, přece jen se jedná o malý model a u takovýchto "detailních" fotografii je jedno, co je v pozadí, tak jsem fotil na zahradě jako vždy.

BMW 3.5 CSL Havířov International 1977 #5 PMA MINICHAMPS

Aktualizováno : 16.5.2017

Do sekce VETERAN RC CAR OSTRAVA!!! 2017 jsem přidal report z prvního závodu letošního seriálu Veteránské tour, který se jel 13.5. v Třebíči.

Aktualizováno : 11.5.2017

VETERAN RC CAR OSTRAVA!!! 2017

Aktualizováno : 8.5.2017

Druhý podnik vytrvalostních závodů seriálu FIA WEC, šestihodinovka ve SPA-FRANCORCHAMPS je za námi. Hezký report, přímo ze SPA, od mého kamaráda Romana Krejčího - ZDE 

Něco málo, ze zákulisí - PORSCHE bere letošní rychlost konkurenčních prototypu TOYOTA velmi vážně a dokonce žádalo vysvětlení, ohledně konstrukce difuzorů, které TOYOTA na svých vozech používá, ale představitele TOYOTY, jak sami říkají, jsou na 120% přesvědčení, že vše mají dle platných pravidel. No uvidíme, za pět týdnů již začíná týden "Le Mans" a je jisté, že to letos na okruhu LaSarthe PORSCHE, které, nasazuje dva hybridní prototypy nebude mít proti "vozové hradbě" tří TOYOT vůbec jednoduché, obzvláště, když oba zatím odjeté závody ovládla TOYOTA, konkrétně vůz #8 posádky S. BUEMI A. DAVIDSON a K. NAKAJIMA.

Aktualizováno : 21.4.2017

Minulý víkend se naplno rozjel seriál vytrvalostních závodů FIA WEC, a to sice šestihodinovkou v SILVERSTONE. I letos to vypadá velmi vyrovnaně ve všech čtyřech kategoriích. V amatérských GT se o vítězi rozhodlo až dvě zatáčky před cílem, kde měly kolizi dva Aston Martiny a vítězství spadlo do klína Ferrari, v profi GT se radovali u Fordu, nové PORSCHE 911 s motorem uprostřed, dojelo třetí, jeho sesterský vůz začal hořet, takže nedojel. Ve třídě LMP2 se radovali ve stáji Jackie Chana s vozem ORECA 07 Gibson a TOYOTA s vozem TS050 Hybrid zvítězila v královské kategorii LMP1, po té, co ovládla i kvalifikaci, před dvěma vozy PORSCHE 919 Hybrid. Dlužno ještě dodat, že TOYOTY jely v konfiguraci na nižší přítlak, PORSCHE ale mělo vozy nadstaveny na vyšší přítlak, takže byly pomalejší. Výsledky - ZDE. Seriál pokračuje 6. května šestihodinovkou ve Spa-Francorchamps.

Aktualizováno : 12.4.2017

Dnes představuji model jednoho z ikonických závodních vozů seriálu Can-Am první poloviny sedmdesátých let, PORSCHE 917/10. George Follmer z Penskeho týmu s tímto vozem onen seriál v roce 1972 vyhrál.

S nadsázkou by se dalo říci, že když už, se po změně pravidel od roku 1972 nemohly zúčastňovat "coupé" 917 vytrvalostních závodů, tak jim prostě odřízli střechy, přidali dvě turbodmychadla a s výkonem větším, než 1100 koňských sil, je poslali vyhrávat za oceán závody šampionátu Can-Am :-), samozřejmě, takhle to nebylo, ale z klasické "devětsetsedmnáctky", byl tento vůz opravdu odvozen, a dodnes budí veliký respekt. Já sám, jej obdivuji již od roku 1973, kdy jsem o něm četl v časopise GRAND PRIX sport, vyráběl si jeho karosérie z papíru na autodráhu a později i závodil s polomaketou RC automodelu 1:8 v kategorii V2. Ještě dnes se karoserie PORSCHE 917/10 používají ve veteránských soutěžích RC automodelů 1:8!

K samotnému modelu - PMA Minichamps jej vyráběl již před několika lety, jako dealerskou edici a prodával se snad jen v muzeu PORSCHE. Měl otevírací dveře a demontovatelnou zadní část karosérie, pod kterou se ukrýval hezky vyhotovený "motor" a jiné detaily. Dnes je tato původní verze modelu takřka nesehnatelná, a pokud jej někdo prodává, tak za cenu mnohonásobně převyšující tu původní.

Já představuji model, který je "reedici" prodávanou v letošním roce a bohužel již není tak detailní jako původní.

Z prvních fotografii tohoto modelu bylo patrné, že se nebude nic otevírat, ani sundávat. A čím, že se ještě tento model liší od původní verze?

Na přední nápravě nemají spodní ramena úchyty tlumičů, které tam také chybí, plexi štítek před jezdcem je jinak uchycen, než na původním modelu a asi je i více žlutý, než měl originální závodní vůz. Přístrojová deska nemá přepínače ani kontrolky 3D, ale je tam pouze vodotisk, pod ní je přepážka (snad po vzoru TSM a jejich resinových modelů PORSCHE 936), ale na ní, jsou alespoň naznačeny pedály ve 3D. Ventilátor motorů není mezi lopatkami průchozí a je pouze jednobarevný, samotný motor je pod karosérii, takže vidět není a při zadním pohledu je až za převodovkou a turby, takže ho neřeším, na zadní nápravě nejsou takzvané kosti a chybí i hnací hřídele, místo kterých je pouze osička modelových kol. Mám pocit, že i třmeny kotoučových brzd jsou méně detailní.

Abych ale jen "nehanil", když nebudete srovnávat s původním modelem, tak model jako takový, je moc hezký, s celo černými disky a rozložením "nálepek" jsem jej identifikoval jako verzi ze závodu, který se jel 15.10.1972 v Laguna Seca. Je vcelku přesný, až na nápis "AUDI" na pravém boku, který měl začínat pod písmenem "P" a až za ním měly být pruhy, v PMA Minichamps podle všeho použili obtisk z levé strany, je to paradox, protože logo "SUNOCO" na předních blatnících mají správně zrcadlově, tam to bylo zase špatně na původní verzi modelů (ten sice nebyl ze závodu Laguna Seca, ale i tak je to špatně). Pravdivost červené barvy na pruzích se dá těžko ověřit, protože na dobových fotografiích je pokaždé jiná, někomu se může zdát příliš "malinová", ale já si myslím, že je dosti podobá originálnímu závodnímu vozu.

Model, který mám od pana Prantnera - Svět autíček, nemá viditelné chyby, pouze loga na zadním křídle jsou při čelním pohledu, více posunutá vlevo, ovšem tato chyba je na všech "nových" modelech. Mě, ale mrzí, že PMA Minichamps vyrobí v reedici modely jako PORSCHE 956L nebo BMW 3,5 CSL přesně tak, jako původní dříve vyráběné modely, včetně všech detailů (jen v jiných barevných provedeních) a výše popisovaný model PORSCHE 917/10 takhle "očešou", nějak tomu opravdu nerozumím :-(.

 

Aktualizováno : 28.3.2017

Pokud správně počítám, tak právě dnes je to osmnáct let, co jsem si koupil první model 1:18, takže mé sbírání "osmnáctin" slaví osmnáctiny :-)

Aktualizováno : 27.3.2017

Něco, přes deset kilometrů vzdušnou čárou od mého rodného domu, se nacházel někdejší "silniční závodní okruh Havířov-Šenov". Bylo to, to nejbližší místo od mého bydliště, kde jsem mohl, ve své době vidět závodit i nějaký ten "pořádný zápaďácký závoďák", a to díky tamním mezinárodním závodům. Tak tomu bylo i v květnu 1977. Dodnes si vzpomínám, jak v parkovišti závodních vozů stál přepravník v barvách MEMPHIS BMW rakouského jezdce Seppa Manhaltera a u něj naleštěné závodní BMW 3,5 CSL, ano právě to, které rok předtím startovalo také ve slavné 24 hodinovce v LeMans (v jiných barvách #43) s posádkou D. Quester, A. Peltier A. Krebs, ovšem kvůli požáru motoru tehdy závod nedokončili.

Proč o tom píši, a právě nyní? 

Protože po bezmála čtyřiceti letech od onoho 22. května 1977 mám na stole před sebou model 1:18 výše uvedeného BMW 3,5 CSL právě v provedení ze závodu Havířov-Šenov International 1977 od fy PMA MINICHAMPS. Co stojí, za tím, že tato firma vyrobila model z tohoto závodu nevím, modely "cestovních závodních vozů" :-) nesbírám, ale mít model vozu, který jsem viděl závodit, jak se říká "za humny", tomu prostě nešlo odolat a v žádném případě nelituji toho, že jsem si ho koupil. Sehnat ho nebylo jednoduché, na krabici je totiž uváděn limit 300 kusů. Troufám si tvrdit, na základě výše popsaného, že tento model je opravdovou raritou mé sbírky, která se v těchto dnech stává "plnoletou", jinými slovy, tyto "autíčka" sbírám již osmnáct let.

K samotnému modelu - mám jej od pana Borského SVĚT MODELŮ, za což mu děkuji a model je to opravdu velmi povedený. Neshledal jsem na něm žádné vady, ať už slícováním jednotlivých části, nálepek, laku, geometrie podvozku, má krásné průchozí žebrování atd...prostě se jedná o jeden z mála poctivých "otevíracích kovových" modelů, které se dají v dnešní době (ne)koupit, za rozumný peníz a to pravděpodobně i díky tomu, že model vychází z forem, ze kterých se modely vyráběly ještě v době, kdy výrobcům záleželo na kvalitě svých produktů.

 

 

Aktualizováno : 8.3.2017

Sklolaminátovými panely pokryty trubkový rám, v něm, za sedadlem jezdce ukotven silný, burácející motor, malými koly osazena přední náprava a "mohutné válce" na zadní, takhle nějak, by se daly v kostce charakterizovat závodní prototypy, ale i formulové vozy počátku sedmdesátých let minulého století. Mezi ně samozřejmě patřilo i PORSCHE 908/03...jak, mám rád tu dobu, o níž se říká "období, kdy sex byl bezpečný, ale závodění nebezpečné". Model, který dnes představuji, je právě PORSCHE 908/03 Gulf #2 Nürburgring 1971 od fy AUTOart z nejvyšší série Signature. Samozřejmě, je to již letitý model,ale špičkově provedeny poctivý a otevírací "DIE CAST", z nejlepší doby výrobců automodelů 1:18. Model mám od pana Prantnera ze Světa autíček. Původně jsem sice chtěl, do sbírky zařadit "908/03" z roku 1970, tedy verzi bez "ploutví", kterou jsem fotil již před desíti léty v Norimbergu, ale ta se dodnes nevyrábí, tak jsem si alespoň doplnil kolekci z roku 1971. Původní vůz posádky Jo Siffert a Derek Bell startoval v závodě 1000 km Nürburgring 1971, ale nedojel, pro závadu právě na trubkovém šasi.

Aktualizováno : 17.2.2017

Do sekce MARTINI RACING jsem zařadil fotografie MARTINI LANCIE LC2 #5 z LeMans 1985 od fy Spark.

Aktualizováno : 16.2.2017

Do sekce MARTINI RACING jsem zařadil slibované fotografie MARTINI PORSCHE 936 #7 z IMOLY 1976 od fy TSM.

Aktualizováno : 27.1.2017

V první letošní aktualizaci se vracím o bezmála 32 let zpět v čase do roku 1985, kdy se v LeMans, po okruhu LaSarthe proháněl i tento krásný prototyp kultovní skupiny "C" - LANCIA LC2 MARTINI, s nímž posádka H. Pescarolo a M. Baldi dojela na sedmém místě. Model tohoto vozu vyrobila fy Spark, je "resinový", moc hezký a detailně vypracován a mám jej z NiceCars. Detailnější fotografie se časem pochopitelně objeví v sekci MARTINI RACING.

LANCIA LC2 MARTINI LeMans 1985 #5 Spark

Aktualizováno : 31.12.2016

Dnešní aktualizace je poslední v tomto roce a já zařazuji do sbírky poslední z "Vánočních modelů". V roce 1988 zvítězil ve 24h LeMans JAGUAR XJ-R9 Silk Cut #2  a přetrhl tak sedm let trvající nepřetržité vítězení značky PORSCHE v tomto závodě. A právě z onoho závodu je model PORSCHE 962C CAMEL od fy NOREV. Když, jsem před léty viděl poprvé obrázky PORSCHE v barvách CAMEL, říkal jsem si, to by byl krásný model. NOREV jej vyrobil jako kovový, neotevírací a dodal tabákovou reklamu zvlášť na vodních obtiscích, aby si to mohl každý sběratel dolepit, a tím měl "kompletní model", což všechny firmy zdaleka nedodávají. Když vezmu v úvahu poměr kvalita - cena, tak nemám co dodat - spokojenost. Model je čistě vyroben, samozřejmě nemůžeme čekat žádné výrazné detaily, hlavně v kokpitu, ale celkově působí hezky. Ten můj má bohužel špatně nalepený obtisk "REPSOL" na levé "ploutví", řešil jsem to i s výrobcem, náhradní nálepku nemá, tak to nějak opravím sám, ale jak píši výše, kvalita - cena - spokojenost.

Aktualizováno : 30.12.2016

Ke dvěma modelům "MARTINI 936" z loňského roku, také letos zařazuji do sbírky "Vánoční" model MARTINI PORSCHE 936, tentokrát ze závodu 500Km IMOLY roku 1976, kde posádka Jackie Ickx a Jochen Mass s tímto spiderem zvítězila. Samotný model, tak jako oba dva výše zmíněné je resinový od fy TSM. Je hezký, bez viditelných vad, od obou předešlých se liší různými detaily, které si budete moci porovnat, až ho detailněji nafotím do sekce MARTINI RACING. Negativně na něm hodnotím černou přepážku pod přístrojovou deskou, tak jako na předešlých dvou ("ušetřili" si výrobu tři pedálu, to mi mozek nebere, ještě u "otevřené verze") a o diskusi stoji i černě natřené výdechy v blatnících nad předními koly a jejich počet, ovšem průkazných fotografii z onoho závodu se dohledat moc nedá, přesto si myslím, že je jich tam až moc.

Aktualizováno : 29.12.2016

Po letošním velmi šťastném vítězství vozu PORSCHE v LeMans měl Ježíšek celkem jasnou volbu, pod Vánočním stromečkem byly tři modely právě této značky, nahrál tomu také "Černý pátek", který na německých e-shopech opravdu funguje. Modely obsahuji tři dekády minulého století a první, který dnes představují je model továrního prototypu PORSCHE 908, který jeho posádka Hans Herrmann a Gérard Larrousse dovezla po strhujícím boji na druhém místě o 120m za vítězným Fordem GT40 v LeMans 1969. Byl to právě onen ročník, kdy naposled jezdci na povel startéra běželi napříč startovní rovinkou ke svým vozům, stojících zešikma na protější straně seřazených podle dosažených časů v "tréninku". Proti tomuto protestoval Jackie Ickx, který šel ke svému Gulf Fordu GT40 #6 pomalou chůzi a přesto spolu s Jackiem Oliverem nakonec zvítězili o oněch 120m před PORSCHEM 908, které nyní představuji. Jedná se opět o resinový velmi věrně a čistě vypracovaný model fy Spark, který nyní tvoří hezkou dvojici právě s vítězným Fordem GT40 #6, také od fy Spark.

Aktualizováno : 14.12.2016

Pro všechny fanoušky LeMans a hlavně stejnojmenného kultovního filmu Steve McQueena, zajímavý komiksový počin - ZDE.

Pro vás, které zajímá něco více o tom, jak vlastně film LeMans vznikal, doporučuji tento dokumentární snímek - ZDE

Aktualizováno : 5.12.2016

Je za námi druhá Adventní neděle a já zařazuji do sbírky letošní poslední "před Vánoční" model. Jedná se o resinovou repliku fy Spark, vítězný vůz z LeMans 2015 - PORSCHE 919 Hybrid #19 posádky N. Hulkenberg E. Bamber N.Tandy.

Aktualizováno : 24.11.2016

Poslední závod letošní série WEC v Bahrainu ovládlo Audi, jeho prototypy si dojely pro první a druhé místo v cíli a tím se po osmnácti letech tato automobilka důstojně rozloučila s vytrvalostními závody. Spolu s Audi tím pádem končí i éra dieselových motorů ve WEC. Mark Webber v posledním závodě své kariéry skončil na třetím místě, nadále u PORSCHE zůstává, ale už ne co by jezdec. Tým PORSCHE jako vloni, tak i letos ovládl Pohár výrobců i jezdců a s velikým štěstím zvítězil v letošní 24h LeMans.

Jen ve zkratce, co čeká WEC příští rok - 

V nejvyšší kategorii LMP1 zůstanou dva tovární týmy - PORSCHE a TOYOTA, s nimi pouze jeden soukromý - Bykolles. Po mnoha letech tuto kategorii opouští Rebellion, ten bude startovat s vozy LMP2, tato kategorie, bude mít příští rok jednotné motory a podstatně zrychlí, takže se přiblíží LMP1. Do "profi gétéček" se navrací PORSCHE se zcela novou "devětsetjedenáctkou", která má pro zlepšení těžiště a tím i jízdních vlastností posunut motor doprostřed. Kalendář sezony 2017 WORLD ENDURACE CHAMPIONSHIPS - ZDE

Aktualizováno : 19.11.2016

Dnes je den velkého loučení, po osmnácti létech odchází z vytrvalostních závodů prototypů tým Audi a po dlouholeté plodné závodní kariéře jede v BAHRAINU svůj poslední závod australský pilot Mark Webber, také proto dnes zařazuji do sbírky opravdu velmi hezký resinový model vozu PORSCHE 919HY fy Spark, se kterým právě Mark Webber s Timo Bernhardem a Brendonem Hartleym dojel v loňské čtyřiadvaceti hodinovce v LeMans na druhém místě.

Aktualizováno : 31.10.2016

Dnes zařazuji do své kolekce resinový model fy Spark, který jsem zakoupil v Světě modelů u pana Borského. Je to, po PORSCHE 919 Hybrid #20 druhý model v mé sbírce, jehož opravdovou předlohu jsem viděl na vlastní oči jezdit v daném závodě, podle které vznikl, jedná se o TOYOTU TS040 Hybrid #8, která dojela v LeMans 2014 na 3. místě.

TOYOTA TS040 Hybrid LeMans 2014 #8 Spark

Aktualizováno : 19.10.2016

Šestihodinovku pod Japonskou horou Fuji vyhrála "domácí" TOYOTA a tak si konečně připsala první letošní vítězství v seriálu WEC. Posádka prototypu TS050 Hybrid #6 Stéphane Sarrazin, Mike Conway, Kamui Kobajaši nechala za sebou Audi i PORSCHE, ovšem s minimálním odstupem. Po 6ti hodinovém závodě byl rozdíl mezi první TOYOTOU a třetím PORSCHE pouhých 17,339 vteřiny a celkově druhé Audi ztratilo na vítěznou TOYOTU jen 1,439 vteřiny. Celkové výsledky - ZDE. Další závod seriálu WEC nás čeká 6.11. v Shangai.

Aktualizováno : 15.10.2016

Dnes v areálu Mlýna vodníka Slámy si řekli své ANO má mladší dcera Nikola a Tomáš Papaj. Krátký svatební videoklip - ZDE. Pro přehraní vložte heslo Nicolett.

Aktualizováno : 27.9.2016

Přidal jsem něco málo do sekce VETERAN RC CAR OSTRAVA!!! 2016 hlavně ohlédnutí za Svitavskými závody v podání Českého rozhlasu.

Aktualizováno : 30.8.2016

Do sekce VETERAN RC CAR OSTRAVA!!! 2016 přidán krátký report ze čtvrtého letošního závodu VETERÁNSKÉ TOUR, který se jel ve Svitavách.

Aktualizováno : 24.8.2016

V sobotu 27. srpna se jede ve Svitavách čtvrtý závod Veteránské Tour, bohužel beze mě, více v sekci - VETERAN RC CAR OSTRAVA!!! 2016 

Aktualizováno : 12.7.2016

Do sekce VETERAN RC CAR OSTRAVA!!! 2016 jsem přidal report ze závodů Velké ceny Sokolíka - ZDE.

Aktualizováno : 29.6.2016

9.a10. července se konají v hezkém areálu "Sokolík" ve Frýdku Místku závody RC modelů automobilů. Díky kategorii "Veteránské Tour", která se jede v sobotu, 9. července, je to tady v okolí Ostravy jediná možnost vidět závody modelu závodních vozů 1:8 se spalovacím motorem o obsahu 3,5 ccm.

Aktualizováno : 21.6.2016

Ještě jednou se musím vrátit k letošní "čtyřiadvacetihodinovce" v LeMans. Emoce z až neskutečně dramatického vyvrcholení závodu pomalu ustupují a na pozadí této sportovní tragédie týmu TOYOTA, respektive jejího vozu #5 a velikého štěstí týmu PORSCHE s prototypem #2, kterému spadlo vítězství "do klína" v posledních minutách náročného závodu, se odehrával jeden velký lidský příběh, jehož hlavním aktérem je francouzský jezdec Frédéric Sausset.

V červenci 2012 na dovolené, po banálním zranění prstu, bylo jeho tělo napadeno zákeřnou bakterii, a aby vůbec přežil, museli mu lékaři z větší části amputovat obě nohy, levou ruku a pravou nad zápěstím. I s takovýmto postižením však našel nový smysl života a vytyčil si cíl, že, ač takto fyzicky handicapován bude startovat v závodě 24h LeMans a pokusí se ho dokončit. Opravdu se mu to povedlo a v letošním 84. ročníku 24h LeMans do závodu nastoupil, a v posádce spolu s Christopherem TINSEAUEM a Jeanem Bernardem BOUVETEM na voze Morgan LMP2 - Nissan projel cílem jako 38. ze šedesáti zúčastněných posádek. Stalo se tak vůbec poprvé v celé historii tohoto závodu, aby takto postižený člověk, zde startoval a dokonce dojel do cíle. Letošní ročník se v mnoha ohledech opravdu stal NEZAPOMENUTELNÝM.

Aktualizováno : 20.6.2016

Krátký report včetně výsledků z letošního závodu 24 hodin LeMans od mého kamaráda Petra Havlíčka - ZDE

Aktualizováno : 19.6.2016

Myslím...
...myslím, že se můj mozek konečně dostává do normálu...
...ať, mi ještě někdo řekne,
že, když v závěru kultovního filmu LeMans zůstane těsně před koncem závodu stát dosud vedoucí Ferrari 512 kvůli defektu pneumatiky,
že, něco takového není normálně možné, a že, je to pouze výplod filmařů, aby zdramatizovali konec filmu......

... jen tak mimochodem, dnes zvítězilo po osmnácté v LeMans PORSCHE...

Aktualizováno : 17.6.2016

Teď, už opravdu jedeme z kopce -

"Racing is life …Anything that happens before or after is just waiting."

  

Aktualizováno : 9.6.2016

Dvouciferné číslo se nám změnilo na jednociferné, jinými slovy, dnes je 9.červen 2016 a to znamená, že za devět dní startuje "závod závodu" - 24 hodin LeMans na okruhu LaSarthe. Ono to vše vlastně vypukne již tuto neděli, přímo ve městě LeMans na Náměstí Republiky, kde budou veřejné technické přejímky, všech šedesátí závodních vozů, které se letošního závodu zúčastní a prezentace závodních týmu fotografům a přihlížejícím.

U této příležitosti představuji model, který je v mé sbírce jedinečný. Jedná se totiž o první a zatím i jediný model z celé mé kolekce, jehož opravdovou předlohu jsem viděl na vlastní oči jezdit v daném závodě, podle které vznikl onen model PORSCHE 919HY. Bylo to v LeMans 2014 a vůz posádky  T. Bernhard M. Webber B. Hartley dokonce část závodu jezdil na prvním místě.

Resinový model Porsche 919 Hybrid LeMans 2014 #20 od fy Spark mám od pana Borského, ze SVĚTA MODELŮ

 


 © 2009-2017 Jirka automodely 1:18
návštěvníků stránky
celkem107 640
tento týden302
dnes23