Svet-Stranek.cz
Malá prezentace mého VELKÉHO koníčka.
Jirka automodely 1:18

VETERAN RC CAR OSTRAVA!!! 2016:Malá prezentace mého VELKÉHO koníčka.

VETERAN RC CAR OSTRAVA!!! 2016

Tak, a je to tady...

 
 
Je za námi čtvrtý ročník VETERÁNSKÝCH TOUR, a letos jsem se poprvé těchto krásně nostalgických závodu zúčastnil co by "pilot" :-) i já, což mě z kraje roku nenapadlo ani ve snu, chtěl jsem si klidně "mechanikovat" Honzu, jenže ten byl jiného míněni, vše zorganizoval, zajistil a už nebylo cesty zpět, nic méně, jsem mu za vše vděčný a moc mu děkuji, protože jsem zase po čtvrt století okusil, jaké to je stát s ostatními jezdci na tribuně a řídit ty krásné dnes již historické modely. Z níže popsaných důvodu jsem se nemohl zúčastnit všech závodu, takže mé konečné 13. místo v seriálu je výzvou do ročníku 2017, kdy by náš tým měl co by třetí jezdec posílit ještě Vláďa Marenčák, ale nepředbíhejme.
 
 
Jednička našeho týmu Honza Höfer se v seriálu celkově umístil na 8. místě a tím splnil ambice týmu, aby, jsme měli alespoň jedno umístění v první desítce. Je potřeba také poděkovat za mechanikování i jiné organizační věci Petru Surému, Petře děkujeme, a třeba zase někdy. Celkové výsledky - ZDE
 
 
Tak, jako ze Svitav, tak i z Brněnského závodu "200 kol Bosonohopolis" přidávám zprostředkovaný report, protože závodu jsem se nezúčastnil (vnuk slavil první narozeniny :-)).
Po několika dešťových dnech, se nakonec počasí umoudřilo, trať začala osychat, a mohlo se začít závodit. Tento závod se běžným "Veteránským" soutěžím vymyká, je totiž vypsán na 200 kol a to tak, že prvních 100 kol se jede klasicky, tedy proti směru hodinových ručiček, jak je na této, i jiných tratích běžné a druhých 100 kol, zase opačně, což není pro jezdce úplně jednoduché, závod končí vždy, když vedoucí model odkrouží 100 kol. Také bodový zisk s tohoto závodu je dvojnásobný.
S Honzou jel do Brna jako mechanik, Vláďa Marenčák, který se pomalu stává platným členem našeho týmu. V první polovině závodu, se Honzovi moc nevedlo, urazil ramínko přední nápravy a po dlouhé opravě nakonec dojel se ztrátou na 11. místě. Druhých 100 kol však zvládl s přehledem a zaslouženě si dojel pro čtvrté místo v cíli a celkově se tedy umístil na sedmém místě.
 
 
Dlužno podotknout, že v obou posledních závodech VETERÁNSKÉ TOUR Honza nezklamal a "podržel" náš tým.
 
27.9.2016
 
Ještě malé ohlédnutí za Svitavskými závody v podání Českého rozhlasu - ZDE, audiozáznam,kdeo VETERÁNSKÉ TOUR hovoří také Honza Höfer -ZDE
Plakáty všech závodů VETERÁNSKÉ TOUR ze všech ročníků - ZDE
 
23.9.2016
 
Před námi je poslední závod VETERÁNSKÉ TOUR, který se pojede v Brně. Bohužel došlo ke změně termínu konání závodu z 8. na 9. 10.2016, což je neděle a tento termín mi zcela nevyhovuje, tak nevím, jestli se tohoto závodu zúčastním,...no uvidíme.

 

Závodního klání ve Svitavách jsem se bohužel nemohl zúčastnit, ale neporuším tradici a přidávám alespoň krátký report z toho, jak jsem byl o letošním čtvrtém závodě VETERÁNSKÉ TOUR od svých kolegů informován.
Svitavy přivítaly všechny zúčastněné krásným letním počasím a také pozměněnou tratí, takže si na ni museli "piloti" zvykat. Kromě "Veteránských osmiček", se jely také "elektry" 1:10 LeMans outdor, ve kterých startovali Honza i můj otec.
Ale k "osmičkám", závodu se zúčastnilo dvanáct jezdců, z toho byl jeden závodník z Rakouska, který s sebou přivezl mnoho historických modelů 1:8, některé i ze sedmdesátých let minulého století, takže bylo i co obdivovat, a ti mladší alespoň viděli, jak tato kategorie před mnoha léty vznikala.
Ve Svitavách jsem z VETERAN RC CAR OSTRAVA!!! týmu nechyběl jen já, ale i náš "šéfmechanik" Petr Surý, kterého naštěstí zastoupil Vláďa Marenčák, za což mu patří poděkování, že si tak narychlo udělal čas a byl platným členem týmu, protože i jeho zásluhou se Honzovi podařilo zajet letošní nejlepší výsledek a ve Svitavách obsadil celkové 5. místo. Jo a to ještě poslední dvě minuty finálové jízdy dojížděl s poškozeným spodním ramenem zadní nápravy. Takže gratulace Honzo!!!


Fotogalerie Svitavy -  ZDE
Tak snad na shledanou při posledním závodě letošní VETERÁNSKÉ TOUR v Brně.
 
24.8.2016

Tuto sobotu (27. srpna) se jede ve Svitavách čtvrtý závod Veteránské Tour. Model mám připraven, přišlo se i na závadu v řízení, která, jak se ukázalo, měla hlavní podíl na špatných průjezdech pravotočivými zatáčkami ve finálové jízdě na "Sokolíku". (Po výměně prasklého kulového kloubu na levé spojovací tyči řízení se uvolnila zajišťovací matice, která se při řízení "kousala o levý šikmý seřizovací šroub dorazu světlé výšky levé přední polonápravy"). Paradoxně, právě před Sokolíkem jsme se zaměřovali hlavně na vylepšení řízení :-).
To vše, je ale k ničemu, protože...


...ve Svitavách bude barvy našeho týmu hájit pouze Honza, já jsem si minulé úterý vymkl kotník, je tam nějaká prasklina, takže mám nemocenskou. Smůla :-(
 
 
 
Letošní ročník Veteránské Tour, se nám přehoupl do druhé poloviny, jinými slovy, máme za sebou "Sokolík". Tento RETRO areál v "podBeskydí" na břehu řeky Ostravice s malebnou hospůdkou SOKOLÍK, je jako předurčen k pořádání akci takového to typu. Počasí přálo, páteční odpolední tréninky se jely za krásného slunečného počasí a po noční bouřce nám i v sobotu ukázala příroda svou vlídnou tvář. Závodu se zúčastnilo 30 jezdců v "elektro" 1/10 LeMans outdor a 14 ve "spalovací" 1/8 Veteránské tour. I přes velký počet závodníků vše šlapalo jako na drátkách, bez zbytečných prodlev, za což patří Romanu Krejčímu, Ondrovi Dvořákovi a dalším, kdo se podíleli na přípravě a organizaci velké poděkování.
Veteránská tour jela tři 15. minutové kvalifikační jízdy, ze kterých se podle nejrychleji zajetých kol určilo pořadí do dvou, také patnácti minutových semifinálových jízd. S Honzou jsme postupovali z 10. a 11. místa. Honza jel "A", tak jako v Třebíči, ale historie se neopakovala, a i když zajel opravdu hezkou jízdu, skončil pátý, tedy první nepostupující přímo do finále, z každého semifinále, totiž postupovali první čtyři do velkého půlhodinového finále, a k těmto osmi se přidali ještě první dva z opravné patnácti minutové jízdy, kterou jeli všichni, kteří nepostoupili přímo. Já jel semifinále "B" a dojel jsem čtvrtý, tedy poslední přímo postupující. Je pravdou, že mi semifinále opravdu "sedlo", a zajel jsem ho bezchybně, snad až na hranicí schopnost svých i modelu. Honza musel jet opravnou jízdu, a ač, se snažil, bohužel dojel na třetím místě a tím se mu brána do finále zavřela. Ve finále jsem barvy VETERAN RC CAR OSTRAVA!!! týmu hájil jen já, ale sebekritický přiznávám, že to tentokrát bylo velké trápení, oproti semifinále se hodně zhoršily jízdní vlastnosti mé #52, na kterých jsem měl podíl i já mnohými kolizemi, takže, za konečné osmé místo v cíli mohu být rád i díky tomu, že Jarda Beran a Jan Pekárek, měli ještě větší problémy, než já.
 
 
Závěrem je potřeba poděkovat Petrovi Surému, našemu "šéfmechanikovi", za trpělivost s námi a také Vláďovi Marenčákovi, který se mezi "osmičkáři" objevil po třiceti létech a také přidal ruku k dílu, když byla potřeba.
 
Fotogalerie F-M Sokolík - ZDE
Na shledanou 27.srpna ve Svitavách.
 
2.7.2016
 
Týden před VELKOU CENOU SOKOLÍKA je můj vůz #52 připraven, na prototypu #50 dolaďuje Honza poslední detaily. Ze zákulisí VETERAN RC CAR OSTRAVA!!! týmu jen tolik, že na modelech od posledního závodu v Třebíči nedošlo k žádným zásadním změnám, pouze jsme "poléčili bebínka" na karosériích a zaměřili  jsme se na doladění jízdních vlastností pro průjezdy zatáčkami. Takže 9. července na Sokolíku :-)
 
 
 
9.6.2016
 
Za měsíc, tady máme "Sokolík", a tak přípravy probíhají v plném proudu :-)
 
 
 
Vysočina nás přivítala pěkným slunečným počasím a parta "Dennyho parťáku" velmi dobře připravenými závody, za co si všichni, co se na přípravě podíleli, zaslouží velké poděkování. Je moc hezké, že i v době, kdy, "peníze jsou až na prvním místě", se najde parta lidí, kteří umí za to vzít, obětovat svůj volný čas a prostředky, aby udělali něco i pro druhé, hoši DÍKY!!!
 
Do druhého závodu VETERÁNSKÉ TOUR 2016 se nás přihlásilo dvacet a byli jsme rozděleni do tří skupin. Každá skupina jela tří kvalifikační jízdy po šesti minutách. Tyto "rozjížďky" určily postavení na startu dvou dvacetiminutových semifinálových jízd, do kterých jsme byli rozpočítaní na liché a sudé. Honza se z těchto "rozjížděk" kvalifikoval dvaceti odjetými koly, já jen osmnácti, tím bylo určeno, kdo je v týmu VETERAN RC CAR OSTRAVA!!! jedničkou :-). 
Honza startoval v lichém, já v sudém semifinále. Z každé z těchto jízd postupovalo prvních pět do velkého finále, které bylo vypsáno na třicet minut.
Honza si účast v něm zajistil čtvrtým místem poté, co předvedl velmi pěknou a svižnou jízdu, ve které najel 55 kol.
Byli jsme spokojení - tým VETERAN RC CAR OSTRAVA!!! má zajištěnou účast ve finále.
Teď bylo na mě, jestli zdvojím účast našeho týmu ve finále. I mě, se vcelku dařilo, pohyboval jsem se na čtvrtém až pátém místě a budoval si solidní náskok na šestého Miloše Saturku, ovšem něco málo přes tři minuty (16:57:678) před koncem dvacetiminutové jízdy jsem měl v nejpomalejším místě trati boční střet s místním matadorem Michalem Beranem a má bíločervená #52 zůstala stát. Zdánlivě vše fungovalo, jak mělo, ale model nejel, příčnou byla "ukroucená" šestihranná kulička hnacího hřídele pravého zadního kola ze strany diferenciálu. Zda tomu napomohla ona kolize, či to byla prostě jen únava materiálu je vedlejší, v každém případě z toho bylo velké drama, Miloš Saturka měl tři minuty na to, aby můj náskok dohnal a mě tím pádem odsunul na šesté nepostupové místo. Když se po dvaceti minutách zastavila časomíra, chyběly mu, ještě dvě kola, já najel 48 a Miloš měl odjetých pouze 46 kol, se štěstím jsem postoupil já.
 
 
Finále na 30 minut - strategii zastávek v boxech nám s Honzou určil náš šéfmechanik Petr stejnou s tím, že Honza bude tankovat vždy o jedno kolo dříve než já.
Novinkou se stal start stylem "Indianapolis", tedy letmý start po odjetí okruhu za zaváděcím vozem. Věřím, že se tato novinka ujme, já jsem pro a myslím, že si to všichni zúčastnění užívali.
Několik kol po startu se můj a Honzův model dostaly do blízkosti, a protože máme takřka identické podvozky i podobný jízdní styl, jezdili jsme stále u sebe a čekalo se jen na chybu, či technickou závadu jednoho z nás, aby, se naše modely od sebe vzdálily. Chyba, ani závada naštěstí nepřicházela, a tak i když jeden z nás odjel do boxu na doplnění paliva, pak při výjezdu z boxu se zase naše modely setkaly, (jeden okruh jsme s Honzou jezdili v průměru za cca 20 vteřin a právě tolik času bylo potřeba na vjezd do boxu, natankování a výjezd z boxu). Takhle jsme na 6. a 7. místě dojeli až do cíle, já, ale nakonec najel o kolo více (já 84 Honza 83 kol), protože těsně před cílem se ještě Honza pokusil zaútočit na mé šesté místo, udělal chybu a poškodil spodní zavěšení zadního kola.
Závěrem zaslouží velké poděkování náš šéfmechanik, koordinátor, řidič atd. Petr Surý. Petře děkujeme.
 
Fotogalerie Třebíč - ZDE
Kratičké video - ZDE
 
 
 
 
Náš tým VETERAN RC CAR OSTRAVA!!!, se zúčastnil prvního závodu, "Veteránské Tour 2016", který se jel za krásného počasí na dráze HUDY RACING ARENY v areálu továrny XRAY. V naší kategorii 1:8 se nás sešlo jedenáct, a my se umístili ve druhé polovině startovního pole, respektive na 7. a 8. místě. Pozitivní ale je, že se odhalily, některé technické nedostatky, které se budeme snažit do dalšího závodu odstranit, takže - "Racing is life...Anything that happens before or after is just waiting." Další závod - Třebíč 28.5.2016
PS - Velké poděkování patří Petrovi Surému, který nám v Trenčíně dělal mechanika a věřím, že to nebylo naposled :-).
 
Fotogalerie Trenčín - ZDE

 
 
 
 
Dnes, tedy 15.4.2016 oficiálně oznamuji, že po delším naléhání mého dlouholetého kamaráda Honzy Höfra, kterému dělám v seriálu Veteránské Tour mechanika, jsem již dalšímu "nátlaku":-) neodolal a stávám se druhým jezdcem jeho týmu "VETERAN RC CAR OSTRAVA!!!".
Nutno, ještě podotknout, že o vše se postaral Honza, od koupi podvozku, motoru, elektroniky, až po nabarvení karosérii, za což mu tímto velmi děkuji.
Já k tomu vlastně přišel "jako slepý k houslím" a tak, ho snad svým počínáním na závodní dráze nezklamu, přece jen, je to již více než čtvrt století, co jsem "řídil" model 1:8 se spalovacím motorem a vždy jsem měl "páčkovou" vysílačku, jenže Honza mě přesvědčil, že mám jít s dobou a objednal "volantovku", tak snad to půjde :-)
Oficiální fotografie již máme, co bude následovat, to se uvidí již při prvním závodě čtvrtého ročníku Veteránské Tour 30.4.2016 v Trenčíně.
 
 
 Termíny závodů letošního, již čtvrtého ročníku Veteránské tour -
 
 

 © 2009-2018 Jirka automodely 1:18
návštěvníků stránky
celkem118 066
tento týden141
dnes80