Aktualizováno : 1.7.2025
Dnes jsem sepsal krátký
report z třetího závodu Veteránské tour, který byl odjet minulou sobotu v Brně - ZDE Aktualizováno : 26.6.2025
Již tuto
sobotu, 28. června pokračuje Veteránská tour třetím závodem letošního, už třináctého ročníku. Závod
se pojede v Brně Bosonohách na tamní trati pro RC automodely. Tak pokud jste fandy těchto rádiem
řízených veteránských automodelů, tak mám tímto pro vás tip.
Aktualizováno : 16.6.2025
Třiadevadesátý ročník čtyřiadvacetihodinovky v Le Mans se stal historii.
Ty tam, jsou doby, kdy bylo o vítězi rozhodnuto již několik hodin před koncem
závodu. Konkrétně včera, po šestnácté hodině odpoledne projely první čtyři vozy v hlavní kategorii
Hypercar, cílem v necelé půlminutě. Rozdíl mezí prvním Ferrari 499 P #83 a druhým PORSCHE 963 #6 byl
dokonce pouhopouhých 14 vteřin.
Velká gratulace patří
Robertu Kubicovi, který ve voze "soukromého" týmu AF Corse na trati nedaroval ani metr jezdcům továrního
týmu Ferrari a největší měrou se zasloužil o vítězství v tomto závodě závodů. Ferrari tedy po
prvních místech 2023 a 2024 slaví hattrick.
Co na to já?
Na to, jak tento závod dopadl, se dívám ve
dvou rovinách.
Jako celoživotní fanda PORSCHE si musím ještě
počkat, až bude PORSCHE na dráze LaSarthe slavit dvacáté celkové vítězství. (Někteří lidé ale jeho
vítězství z let 1994, 1996 a 1997 zpochybňuji, a že tedy automobilka PORSCHE nemá v tomto závodě
devatenáct celkových vítězství, ale pouze šestnáct. Tvrdí, že to tehdy nebyly čistokrevné vozy
PORSCHE. Tento názor já absolutně neuznávám, protože to by se muselo přepisovat mnoho historických
výsledků, asi nejen v motoristickém sportu).
Takže mírné
zklamání, historie se neptá, kdo byl druhý, ale i tak to beru jako úspěch. Poprvé se totiž PORSCHEho
typ 963 dokázal umístit v Le Mans na stupních vítězů, a jak jsem psal už výše, cílem projel na
druhém místě, pouhých čtrnáct vteřin, za vítězným Ferrari 499 P.
Druhá rovina, je ta sběratelská. PORSCHE nezvítězilo, ale jsem velmi rád, že když už bylo
první Ferrari, tak právě to "žluté Kubicovo". Pěkně se bude ve sbírce vyjímat u těch dvou
"červených".
Tak zase za rok, ale počkat, už doslova za pár dní
se jede Le Mans Classic 2025...
Aktualizováno : 10.6.2025
Blíží se
polovina června a to znamená, že fandové automobilových závodů z celého světa směřují své zraky k
francouzskému městečku Le Mans. Ano, máme tady "týden Le Mans" a v sobotu odpoledne bude odstartován
již 93. ročník "závodu závodů". Koncem minulého týdne probíhaly už tradičně v centru města technické
přejímky, vážení vozů, fotografování atd. V neděli pak byl testovací den přímo na okruhu LaSarthe,
kde to nejlépe dopadlo pro TOYOTU. Já budu tradičně fandit mým oblíbeným PORSCHE.
Pokud jste někdo i fandové závodů RC automodelů, tak jsem sepsal report z druhého
letošního závodů Veteránské tour, který se konal v Blansku - ZDE
Aktualizováno : 14.5.2025
Přesně za
měsíc se bude vše připravovat na start letošního "Le Mans".
Já se dnes ale vrátím o rok nazpět a představím zde model vítězného vozu z LaSarthe roku
2024.
Takže do sbírky zařazují výrobek fy Look Smart -
Ferrari 499 P #50. Samotný model je velmi čistě a jemně vyroben (jedná se o neotvírací resin) a mám
jej ze Světa autíček. Loňský vůz se od předloňského lišil už na první pohled jiným rozložením žluté barvy na
kapotáži vozu a některými jinými detaily. Z mého pohledu je také velmi pěkný počin přidání dvou
přídavných světlometu do středu přídě, jako připomenutí slavných vozů Ferrari 512, které počátkem
sedmdesátých let minulého století na tratích vytrvalostních závodů soupeřily s vozy PORSCHE
917.
Ač nesbírám pouze modely vítězných vozů z Le Mans,
tak tento je už čtyřicátý v mé sbírce.

Aktualizováno : 13.5.2025
14. června bude odstartován 93. ročník čtyřiadvacetihodinovky v Le Mans. Mým
oblíbeným PORSCHE, to ale ve FIA WEC (seriál vytrvalostních závodů sportovních vozů) "nějak nejede".
Zato v americké sérii IMSA zatím letos nenašli soupeře - čtyři závody, čtyři vítězství. Na letošní
Le Mans jsem opravdu moc zvědavý.
Aktualizováno : 6.5.2025
Dnes
zařazuji report a fotografie z prvního letošního závodu Veteránské tour - ZDE
Aktualizováno :
24.3.2025
„Ženy ho milovaly a muži chtěli
vypadat jako on…“
… dnes je to pětadevadesát let, co se
narodil herec a závodník Steve McQueen.
Ač se dožil pouhých padesáti let, zanechal za
sebou hezkou řádku velmi dobrých filmů, jen namátkou pár z nich - Sedm statečných, Velký útěk,
Bullittův případ, Le Mans, Útěk, Motýlek, Tom Horn a mnoho dalších.
Pro
mě, a velké množství fanoušků automobilových závodů po celém světě, však navždy zůstane „mužem
z Le Mans“.

Dnes, také představuji model, po kterém jsem toužil
mnoho let. Jedná se o "zmenšeninu" vozu PORSCHE 908/03 z roku 1970. Já těmto PORSCHEHO spiderům
říkám "žehličky", protože mi připomínají její tvar. Tedy hlavně ty z roku 1970, kdy ještě postrádaly
směrové ploutve.
Dlouho jsem věřil, že tyto modely vyrobí fy
AUTOart. Jejich model jsem fotografoval při návštěvě veletrhu v Norimbergu už roku 2007 -
PORSCHE 908/03" z roku 1970, ale nakonec
vyrobili čtyři "oploutvené" verze z roku 1971 a to bylo do dnešních dnů vše. Koncem loňského roku uvedla firma WERK 83 na trh model vozu, se kterým posádka Jo
Siffert a Brian Redman zvítězila v závodě Targa Florio 1970.
Modely fy WERK 83 patří mezí ty jednodušší, moc si nezakládají na detailech, či odlišnostech
jednotlivých verzí (více se tomuto tématu věnuji v aktualizaci z 24.7.2024). Nic méně, model PORSCHE
908/03 Gulf Targa Florio 1970 #12 pokládám za vcelku zdařilý a protože jej doposud v měřítku 1:18
žádná jiná firma nevyrobila, má volba byla jasná.
Samotný
kovový, neotvíratelný model je zhotoven čistě a vzhledem jeho ceně, mu v podstatě nemám co vytknout.
Mám jej ze Světa autíček.
Aktualizováno :
2.3.2025
Je tady březen a to je si myslím, ten správný čas,
uveřejnit zde kalendář letošního, už 13. ročníku Veteránské tour.
Takže, vy, kdo jste fandové závodů historických RC automodelů v měřítku 1:8 poháněných
spalovacími motory, můžete si termíny jednotlivých závodů poznamenat, a třeba se někde setkáme
:-).
Aktualizováno : 23.2.2025
Hans Herrmann, který roku 1970 řídil spolu s
Richardem Attwoodem vůz Porsche 917 K #23 ve čtyřiadvacetihodinovce v Le Mans a přispěl tak k prvnímu
celkovému vítězství automobilky PORSCHE v tomto náročném závodě dnes slaví 97.
narozeniny. Všechno nejlepší!!!
Aktualizováno :
24.1.2025
Něco málo k samotnému vozu
-
Než
Lancia vyrobila automobil, který by splňoval předpisy skupiny C, postavila spolu s Dallarou pro rok
1982 spidery pro skupinu 6, osazené 1,4 litrovým turbomotorem. I když se vozům
této skupiny nepočítaly body do Mistrovství světa značek, Riccardo Patrese se v tom roce umístil
na druhém místě v Mistrovství světa jezdců za Jacky Ickxem s PORSCHE 956.
Do závodu 24h Le Mans 1982 nasadila LANCIA
dva vozy. V kvalifikaci si vedly solidně, samotný závod však ani jeden z nich nedokončil. Posádka
auta #51 - Rolf Stommelen, Teo Fabi a Michele Alboreto odstoupila pro poruchu motoru v deváté hodině
závodu.
Aktualizováno :
23.1.2025
V pondělí mi byl doručen ze Světa autíček opravdu moc krásný model - LANCIA LC1
MARTINI Le Mans 1982 #51 od fy Spark. Když zde byl v roce 2023
představován model vozu ze závodu
1000 km Nürburgringu, napsal jsem o něm
- "nějak se mi
s tou "probranou" přídí a chladicími "žaluziemi" nad
předními koly líbí více" (myšleno proti verzi z Le Mans). Přesto jsem čekal, jak
budou vypadat modely z Le Mans 1982. Když se na trh dostala #50, byly na ní některé zjevné chyby,
hlavně přední světla byla špatně. Před nedávnem se začal prodávat i model vozu #51. (Jen poznámka - tento vůz má
číslo šasi #002. Jedná se tedy o to samé, které vyhrálo výše zmíněný závod 1000 km Nürburgringu 1982.
Vyrobila jej italská firma Dallara, ta dodává šasi i pro novodobé Hypercary Ferrari 499
P.)
K samotnému modelu -
Nejsem zastáncem "přelepených" světel na modelech, ale zde jsem udělal výjimku. Ty stříbrné
fólie tak nějak ladí s dalšími stříbrnými doplňky na tomto voze. Takto "LC1" odstartovala i do
závodu 24h Le Mans 1982, takže je to správně a v neposlední řadě, lépe ať jsou světla zakryta, než
špatně vyrobená.
Jak píšu na začátku, je to opravdu moc krásný
model a MARTINI mu velice sluší.
Aktualizováno :
8.1.2025
Dnes se ještě vrátím k některým loňským modelům,
respektive jejím detailům, které by vás třeba mohly zajímat, i když jsou možná
přehlédnutelné.
Vyrábí se mnoho automobilů, které jsou
osazeny disky kol s "nesouměrnými" paprsky. Na prstech, by se ale asi daly spočítat ty, které mají
takovéto disky pravé a levé. Tedy takové, že na automobilu "směřuji" stejně ve směru jízdy při
pohledu jak zprava, tak i zleva. Jedním takovýmto vozem je právě Ferrari Daytona SP3. Palec nahoru
tedy pro Bburago, které si to neulehčilo a na svých modelech má disky pravé i levé.
Ford věnoval mnoho úsilí
a finančních prostředků, aby zvítězil i v Le Mans 1967.
Během testů pro tento závod, po okruhu LaSarthe mimo jiné kroužily i dva Fordy - jeden Mark2 a
jeden Mark4. Ty sebou vozily zvláštní pasažéry.
Těmi byly
počítače, které na magnetický pásek zaznamenávaly, co se na jednotlivých úsecích trati s
některými komponenty vozů děje. Ford GT40 Mk4 jej měl na "sedadle spolujezdce". Pro samotný závod, bylo na
toto místo do Fordových vozů nainstalováno automatické hasicí zařízení.
A právě "ono" má i model fy Spark, takže opět palec nahoru.
Oba modely jsou z edice -
PORSCHE Dealer edition, ale pocházejí od fy Spark.
Po Le Mans
2023 sběratelé netrpělivě očekávali, které modely a od jakých firem se ze "stoletého Le Mans" budou
vyrábět. Tomuto segmentu sběratelství vévodí Spark a tak se zraky sběratelů upínaly právě k tomuto
výrobci. Když ona firma zveřejnila seznam modelů z Le Mans 2023, které by měla uvést na trh, PORSCHE
963 na seznamu chyběly. Mezi sběrateli modelů nejen vozů PORSCHE nastalo zklamání. Na různých fórech
i skupinách se o tom hojně diskutovalo, vyrojilo se mnoho spekulací, které přešly v informace a ty
se postupně měnily v částečnou pravdu - modely těchto vozů se budou prodávat pouze ve "speciální
limitované edici". Spark mlčel, na @ neodpovídal...
Jsem více,
než půl století věrný fanoušek PORSCHE, přes čtvrt století tyto modely sbírám, tak mi tedy nezbylo
nic jiného, než ony "předražené", limitované modely objednat.
Časem Spark sdělil, že do normální distribuce přece jen půjdou dva modely PENSKEHO týmu z Le
Mans 2023 - PORSCHE 963 - #5 a #6 (já chtěl ale PENSKE #75 a JOTA #38).
Po nějaké době, co už byly v prodeji "PORSCHE Dealer edition" #75 a #38, Spark na svých stánkách
představil i tyto dva modely jako připravované do normálního prodeje.
Proč o tom píši? Protože, ač jsem za tyto dva modely utratil více než za tři takové zakoupené
v klasické distribuci, skousl bych to, pokud by byly modely identické, jenže
nejsou.
Nedělám si také iluze, že v modelech mého zaměření,
existuje opravdu věrná replika skutečného vozu. Proto ony chyby, které níže popíšu, bych vůbec
neřešil, pokud by byly na všech modelech, tedy i těch oficiálně prodávaných jako
"Spark".
Bohužel, "PORSCHE Dealer edition" sebou nese chyby, které
Spark na modelech prodávaných pod svou hlavičkou odstranil.
Vím, že není jednoduché vyrobit naprosto věrný model závodního vozu - jiný je v tréninku, jiný
v kvalifikaci a do cíle, obzvláště u tak dlouhého závodu dojede také nezřídka jiný, než odstartoval
(proto výrobci vesměs volí "startovní variantu").
Chyby
"PORSCHE
Dealer edition" jsou však jiného rázu. Ty nemají s výše popsaným nic společného, prostě jsou to
chyby.
Takže - na obou vozech (#75 #38) jsou kratší antény
na pravé straně před kokpitem a postrádají zesílení u vstupu do karosérie. Dále přední "polep"
včetně znaku PORSCHE "jde" až moc dopředu, má tam být mezi přídí větší mezera. Oba modely mají hůře
naznačeny úchyty sundávání folii čelního skla. "Zlatá Jota" nemá na obou stranách za kabinou pod
označením HY bílé loga FIA a ACO a také vnější "vdechy" mezi zadními blatníky mají být na ní
zaslepený.
PENSKEHO #75 má za předními koly mezi číslem 75 a
nápisem HY nesmyslný bílý pruh, ta černá barva nemá tvořit zub, ale má být překryta startovním
číslem.
Ještě jsem na obou modelech našel některé další
"nesrovnalosti", ale píší pouze o těch, z mého pohledu největších.
Proto - modely PORSCHE 963 z "PORSCHE Dealer edition", či samotný Spark za své chování vůči sběratelům v
tomto případě palec dolů.
Je ale také pravdou, že
neznám licenční ani jiná ujednání mezi Sparkem a automobilkami, či závodními týmy, o čem svědčí i
připravované modely ze sezóny 2024. Také tam chybí vozy týmu PENSKE. Možná je v tom Spark, jako
takový nevinně.
Přesto, z mého pohledu, je to velmi nekorektní
jednání vůči sběratelům, ale co se vlastně divím, v tom dnešním světě...
Aktualizováno :
6.1.2025
Pod Vánočním stromečkem byl i velmi hezký model
TOYOTY GR010 HY Hypercar, který se ve "stoletém Le Mans" umístil na druhém místě. Když jsem tento
vůz uviděl při mé návštěvě onoho závodu, ihned se mi zalíbil. Vzhled těchto vozů se poslední roky moc
neměnil. Pro závod 24h Le Mans 2023 na jejích bílo červeno černých kapotážích přibyly pouze různě
rozmístěny růžové květy sakury. Loni přebarvili vozy na černo, no nevím. Toyoty ovšem mají z mého
pohledu, už mnoho let nejhezčí disky kol z celého startovního pole a vozy jako takové, působí velice
kompaktně.

TOYOTA GR010 HY
Hypercar Le Mans 2023 #8 Spark
Jak
model TOYOTY, tak i ten následující a poslední "Ježíškův" je výrobek fy Spark, tedy resinový... a
upřímně, nedovedu si představit vyrobit tyto novodobé Hypercary jako kovové otvíratelné modely ve
srovnatelné jemnosti detailu jako "resiny" a ještě za rozumný peníz. Novodobé technologie a výrobní
postupy by to zajisté zvládly, ale cena by byla mimo možnosti většiny sběratelů (viz třeba modely fy
AMALGAM). Takže díky, alespoň za mnohými nenáviděny resin :-)
Čtvrtým Vánočním modelem je opět model Hypercaru z Le Mans 2023 a to PORSCHE 963
PENSKE #6 s bílou ploutví. Taktéž velmi krásný a detailní model "novodobé rakety" na
kolech.

PORSCHE 963 PENSKE
Le Mans 2023 #6 Spark
Aktualizováno :
3.1.2025
Dnes se vrátím k loňským Vánocům, dříve jsem to
nestihl :-)
Jako první představuji model závodního automobilu
Ford GT40 Mk4 #1 (některé zdroje uvádějí označení těchto typu vozů bez "GT40"), který zvítězil v Le
Mans 1967. Tento Fordův závodní speciál se mi vždy líbil, a tak jsem si jeho model, vyrobený fy
exoto pořídil už počátkem roku 2015. Nebyla to však vítězná verze, ale model auta #2,
které se v závodě umístilo na čtvrtém místě. Ten
"červený", mě ale lákal stále. Exoto je v tomto vítězném provedení pro mě finančně neakceptovatelné,
tak jsem uvažoval o "Shelby collectibles". Na fotografiích nevypadá špatně. Měl jsem ale možnost ho
mít v ruce a bohužel, ač je to "otevíratelný kovák", mě tedy svým zpracováním neoslovil. Další
alternativou je v měřítku 1:18 resinový model od fy Spark. Před nedávnem jeden e-shop nabízel právě
tento, za "akční cenu", a tak jsem neodolal a model si objednal k Vánocům.
I u něj, by se dalo diskutovat o některých nepřesných detailech vůči originálnímu
vozu, ale jako takový, je velmi hezky a čistě vyroben, za mě spokojenost.
Druhý v pořadí, je model, taktéž vítězného vozu z Le Mans, ale tentokrát z roku
1990.
Ten, se začal prodávat koncem loňského roku a na trh
jej uvedla firma CMR. Některé resinové modely fy CMR ve sbírce už mám a poměrem ceny vůči kvalitě
jsem spokojen. Zajímalo mě, jak mají vyroben, částečně (pouze dveře) otvíratelný kovový model.
První, který mi byl doručen, jsem ani nevybalil z obalu, už přes folii bylo vidět jeho nedostatky,
tak jsem jej obratem nechal vyměnit za druhý. S tím jsem v rámci cenové relace naprosto spokojen,
jedinou úpravu, kterou jsem na modelu udělal, byla výměna antény za tenčí.
I když tohoto Jaguara, asi časem vyrobí i fy Spark, určitě jej za něj měnit
nebudu :-)
Aktualizováno : 2.1.2025
Vítám vás tady i v tomto novém roce 2025.
Včera, tedy 1. ledna oslavil své osmdesátiny Jacky Ickx, můj asi
nejoblíbenější "řidič" závodních vozů. Na svém kontě má nespočet
vítězství v různých odvětvích automobilového sportu.
Jen namátkou, v roce 1969 a 1970 byl vicemistrem světa formule 1.
U mnohých fanoušku motorsportu, je ale asi zapsán v podvědomí jako jeden z
nejlepších, ne-li vůbec nejlepší "vytrvalostní jezdec". V roce 1983 zvítězil také v rally maratonu
Paris-Dakar.
Největších úspěchu, ale dosáhl ve vytrvalostních
závodech sportovních vozů. Ve 24h Le Mans zvítězil 6x. I když není ten, kdo má na svém kontě nejvíce
vítězství v tomto závodě závodů (Tom Kristensen 9x), tak je uznáván jako "Pán Le
Mans".
Aktualizováno : 3.10.2024
Dnes se
naposled vracím ke svým červnovým kulatinám a představuji poslední model, který mi byl k této
příležitostí darován. Jako ten minulý, i tento mám od mých dcer.
Ještě musím poznamenat, že když jsem modely před více jak čtvrt stoletím začal sbírat, byly
kovové, otvíratelné a s funkčním řízením.
Proto se
držím tradice a každý rok do sbírky zařazují alespoň jeden takovýto DieCast model, když už v tom mém
sběratelském segmentu posední roky vše válcuje "resin".
Tímto modelem se vlastě vracím ke kořenům sbírky.
Oním modelem je výrobek fy Bburago. Ano, není to už to staré známé v Italii vyráběné, ale
značka stálé trvá, i když pod společnosti Maisto.
Ferrari
Daytona SP3 - tento vůz se mi velmi líbí a opravdu na něm vidím prvky Ferrariho závodních
prototypů (330) z
šedesátých let minulého století. To byl i záměr konstruktéru a designéru onoho
vozu. K samotnému modelu - Je velmi hezky a čistě
vypracovaný, slícovaný, má pěkný lak, vše, co se otevírá jde krásně a drží v pozici, bonusem je
sundavací střecha (u některých barevných verzi modelů), která také po "zacvaknutí" pevně a přesně
sedí na svém místě. Za mě opravdu velká spokojenost. Pokud mám snad něco zkritizovat, tak s úsměvem.
Bezpečnostní pásy neležely na sedačkách, ale byly díky nepoddajností plastu, ze kterého jsou
vyrobeny nad nimi. Dva malé čtverečky tenké oboustranné izolepy to vyřešily :-)
Aktualizováno : 19.9.2024
Aktualizováno : 16.9.2024
Dnes je na
řadě čtvrtý, z pěti "narozeninových" modelů. Tento a ještě poslední, který tady představím příště,
jsem dostal od svých dcer.
Jedná se o model vozu
PORSCHE 908/80 z Le Mans 1980, číslo šasi #936-004. V některých jiných závodech uváděn také pod
označením "PORSCHE 936". Nevím úplně přesně, jak to s číselným značením tohoto šasi v různých
závodech bylo, ale do závodu v Le Mans 1980 nebylo nasazeno továrnou, nýbrž soukromým týmem Jöest.
Proto prý nemohlo být použito oficiální označení "936".
Jacky Ickx a Reinhold Jöst dokončili závod na 24 hodin Le Mans 1980 s tímto krásným spiderem v
MARTINI barvách na druhém místě, dvě kola za vítězným RONDEAU M 379B #16.
Mě tento konkrétní vůz dosti
zajímá, protože 3x startoval v rámci závodů INTERSERIE i v naší republice a třikrát
zvítězil.
V srpnu roku 1980, tedy dva měsíce po Le Mans, ho přivezl Reinhold Jöst na závod do
Mostu, kde zvítězil. V roce 1981 si tento vůz v Mosteckém závodě vítězství zopakoval. Za volantem
byl tehdy Jochen Mass. V srpnu 1982 startoval onen PORSCHEho spider v Mostě naposled, opět v rámci
závodu INTERSERIE a vítězství si připsal Bob Wollek.
Mnoho let jsem si proto přál, mít zmenšeninu PORSCHE 908/80 #936/004 ve
sbírce.
Poprvé se model tohoto vozu v měřítku 1:18, ze
závodu Le Mans 1980 objevil na veletrhu v NORIMBERGU 2004, kde jej představila firma exoto. Tímto
představením to ale skončilo :-(
Částečně se mi přáni
splnilo v roce 2013, kdy jej velmi detailně vyrobila fy TSM. Je krásný, ale ze závodu DRM, který se
jel na Hockenheimu 1983. Tedy ve zlatém provedení sponzora Warsteiner. Před nějakým časem, se konečně verze ze závodu 24 hodin Le Mans 1980 v měřítku 1:18 začala
prodávat. Jedná se o velmi hezký, resinový model vyroben firmou Spark. Samozřejmě ho detailněji
vyfotografuji i do sekce MARTINI
RACING.

Aktualizováno : 6.9.2024
Dnes se
dostávám k další letošní aktualizaci. Měl jsem vcelku dosti časově nabité období, tak věřím, že nyní
už bude volněji a dohoním, co jsem zde nestihl.
Před třemi
dny to bylo 149 let, co se ve Vratislavicích nad Nisou narodil legendární konstruktér Ferdinand
PORSCHE. Na přiložené fotografii je zachycen s dalšími legendami - Eliškou Junkovou a Hanzem
Ledwinkou na Masarykově okruhu v Brně 1935.
Také jsem konečně dokončil reporty z Veteránské tour, tedy
konkrétně ze závodu na Sokolíku a ze Svitav. Před námi je zítra už poslední letošní závod a ten bude
odjet v Brně Bosonohách. Aktualizováno :
16.8.2024
Dnes
představují další z modelů, které jsem dostal k šedesátinám. Tímto konkrétním, mě obdarovala
manželka.
Jedná se o opravdu velmi krásný, čistě
vypracovaný resinový model fy Spark - PEUGEOT 9x8 #93 Le Mans 2023. K modelu jako takovému nemám co
dodat. Snad jen to, že nebylo úplně jednoduché ho zakoupit.
Když jsem takto zbarvené PEUGEOTY 9x8 viděl vloni v Le Mans ihned se mi zalíbily. Ve svém
článku o návštěvě "stoletého Le Mans" o
nich píšu takto - "PEUGEOT - dva závodní
speciály označené 9x8 #93 a #94. Jejích mnohabarevný design byl opravdu
nepřehlédnutelný a samotná "bezkřídlá" konstrukce karosérie na mě ve startovním poli působila jako z
jiného světa (v dobrém smyslu slova), nic méně jelo jím to vcelku solidně a určitě bych model tohoto
vozu chtěl mít ne své sbírce." Tolik citace. Nyní už ve
sbírce onen model opravdu mám :-)