Aktualizováno : 9.10.2025
Vy, co sledujete
vytrvalostní závody prototypů, tedy FIA WEC a IMSA, jste jistě zaznamenali, že už nějakou dobu se
diskutovalo o odchodu automobilky PORSCHE ze šampionátu FIA WEC. Nyní se bohužel ukázalo, že je to
pravda. Zatím to vypadá, že by snad ještě mohly vozy PORSCHE 963 Hypercar startovat příští rok v
seriálu IMSA a možná i v 24 h Le Mans 2026, to ale ukáže čas. PORSCHE bohužel "dojelo" na
elektromobilitu. Ta dostala onu automobilku do velké finanční ztráty. Co k tomu dodat - "zelené
šílenství v přímém přenosu", jinými slovy, "dobře už bylo" :-(
Tak, a nyní k modelům.
Je to až neuvěřitelné,
ale dnes zařazuji do sbírky už dvěstěpadesátý model 1:18. Stal se jim model vozu Ferrari 512 S,
který dojel ve čtyřiadvacetihodinovce Le Mans 1970 na čtvrtém místě. Když onen model vyráběla fy
CMR, nějak jsem ho propásl. Nyní jsem rád, že jej vyrábí firma WERK 83 a právě tento model jsem si
pořídil.
V podstatě se jedná o totožný model, jaký byl
vyráběn pod hlavičkou CMR.
Původní vůz byl do závodu
nasazen Americkým týmem North American Racing Team (NART) a byl to právě on, který se umístil
nejlépe ze všech vozů Ferrari v tomto závodě. Na ono čtvrté místo jej dovezla Americká posádka Sam
Posey s Ronnie Bucknumem.
Náhoda tomu chtěla, že dva poslední, tady představené přírůstky jsou modely vozů Ferrari a
oba mají startovní číslo 11.
Aktualizováno : 1.10.2025
Letošní, už
13. ročník Veteránské tour se stal historii. Pokus někoho zajímá, jaké to bylo na posledním závodě,
který se konal v Brně Bosonohách i celkové hodnoceni sezóny 2025, klikněte - ZDE.
Aktualizováno : 15.9.2025
Dnes zařazuji do sbírky model Formule 1 - Ferrari 312 T4 z roku 1979. Ten rok se
stal s tímto vozem Jody Scheckter Mistrem světa.
Není to zcela zásadní model, který bych musel mít, proto jsem nikdy neuvažoval o dražších
modelech firem jako exoto a podobně. Když, ale před nějakým časem uvedla na trh fy Bburago hned
čtyři verze tohoto vozu, zpozorněl jsem. Nakonec padlo rozhodnutí na tu, z GP Monzy. Dosti se podobá
i skutečnému vozu z oné Velké ceny, kterou Jody Scheckter, v roce 1979 na Italské půdě pro Ferrari
vyhrál.
Ano, dá se diskutovat o odstínu červené barvy
modelu. Ale upřímně, pokud nemáte model v ruce a nestojíte u originálního vozu...
Jednu, opravdu zjevnou chybu ale model má. Na pravé straně kokpitu chybí
"vyboulení" pro ruku na řadící páce, ale je to Bburago a tak se na to musí
nahlížet.
Jinak je model velmi hezký zpracován, některé
detaily by člověk od takové firmy, snad ani nečekal. Za mě tedy hodně dobrý poměr kvality vůči ceně.
Ještě dodám, že tento model je velmi, ale velmi lehký, což ale nijak nesráží mé
hodnocení.
Aktualizováno : 5.9.2025
Dnes jsem dopsal report, z předposledního závodu
Veteránské tour 2025, který byl odjet minulou sobotu ve Svitavách - ZDE
Aktualizováno : 3.9.2025
Dnes je to 150 let, co se ve Vratislavicích nad
Nisou narodil konstruktér a vizionář Dr. Ing. h.c. Ferdinand PORSCHE.
Na fotografii je
Ferdinand PORSCHE, spolu s Eliškou Junkovou a Hansem Ledwinkou na Masarykově okruhu v Brně
1935.
Aktualizováno : 1.8.2025
Dnes zařazuji report ze 4. závodu letošní Veteránské tour, který náš tým VETERAN RC CAR OSTRAVA!!!
odjel minulou sobotu na domácím Sokolíku - ZDE.
Aktualizováno :
31.7.2025
Sám sobě jsem slíbil, že reportáž z návštěvy "Le Mans Classic 2025", akce, kterou
jsem z kraje tohoto měsíce s kamarády navštívil, musím mít hotovou do konce
července. Bylo to nadoraz, ale stihl jsem
to.
Pokud vás tedy toto téma zajímá, klikněte - ZDE. Samozřejmostí je i bohatá foto, (video) dokumentace. Přímý přístup - ZDE.
Aktualizováno : 22.7.2025
Dvacátého
června, tedy v den mých jednašedesátin, mi byl doručen balíček, ve kterém byl model, který mi k oněm
narozeninám zakoupila manželka. Bohužel myl vadný a tak nyní, po nějaké době představují tentýž, ale
vyměněný za nový. Děkuji za kladné vyřízení reklamace obchodu Svět autíček, odkud model mám. Takže dnes představují výrobek fy Spark, resinový model vítězného vozu z 24h Daytona 1970 -
PORSCHE 917 K.
Kovový otevíratelný model tohoto vozu před
mnoha léty vyráběla fy AUTOart. Tehdy jsem si ho ale nepořídil, postrádal totiž plnicí hrdla nádrží
v předních blatnících, ale hlavně, že namísto přídavného průhledného okýnka nad předním sklem, tam
tehdy nalepili jen černý obtisk.
Když se zmiňuji o onom
okýnku, jeho pravý význam jsem zatím nezjistil. Protože se ale používalo hlavně v Daytoně,
předpokládám, že ho tam přidali kvůli lepší orientaci a viditelnosti v klopených zatáčkách na oné
dráze (pouze má úvaha).
Samotný model je velice
krásný a je to přesně ten model, který když vidíte na fotografii, tak si řeknete "no, nic moc", ale
když ho pak držíte v ruce - "Vau". Je to můj 31. model vozu PORSCHE 917 ve sbírce a určitě ne
poslední :-)
Aktualizováno :
10.7.2025
V pondělí jsem se vrátil z úžasné akce "Le Mans
Classic 2025", kterou jsme navštívili spolu s výbornou partou kamarádu (reportáž a fotogalerie
pomaličku chystám, mějte strpení).
Jak už je u mě tradicí,
vždy si z tohoto mytického místa, kterým bezesporu okruh, u městečka Le Mans je, nějaký ten model na
památku dovezu.
Nejinak tomu bylo i letos, a protože se
jednalo o závod "Classic", tak jsem si koupil model vozu, který po tomto okruhu kroužil už v roce
1968.
Jedná se o výrobek firmy Spark - ALFA ROMEO 33/2 Le
Mans 1968 #65.
Vůz jako takový, toho moc v závodě neodjel
(po dvou hodinách závodu odstoupil kvůli prasklé ojnici). Nebyl ani součástí továrního týmu
Autodelta, nýbrž Belgického zákaznického týmu VDS. Proto jsem s koupí jeho modelu velmi dlouho
otálel. Jenže, konkrétně tato verze se žlutým blatníkem a přídavnými světly na přídi se mi prostě
líbí nejvíce. Když jsem ho na "LaSarthe" v oficiálním obchodě Spark opět viděl, bylo rozhodnuto.
Model je to opravdu krásný.
Aktualizováno : 16.6.2025
Třiadevadesátý ročník čtyřiadvacetihodinovky v Le Mans se stal
historii.
Ty tam, jsou doby, kdy bylo o vítězi rozhodnuto již
několik hodin před koncem závodu. Konkrétně včera, po šestnácté hodině odpoledne projely první čtyři
vozy v hlavní kategorii Hypercar, cílem v necelé půlminutě. Rozdíl mezí prvním Ferrari 499 P #83 a
druhým PORSCHE 963 #6 byl dokonce pouhopouhých 14 vteřin.
Velká gratulace patří Robertu Kubicovi, který ve voze "soukromého" týmu AF Corse na trati nedaroval
ani metr jezdcům továrního týmu Ferrari a největší měrou se zasloužil o vítězství v tomto závodě
závodů. Ferrari tedy po prvních místech 2023 a 2024 slavíhattrick. Co na to já?
Na to, jak tento závod
dopadl, se dívám ve dvou rovinách.
Jako celoživotní fanda
PORSCHE si musím ještě počkat, až bude PORSCHE na dráze LaSarthe slavit dvacáté celkové vítězství.
(Někteří lidé ale jeho vítězství z let 1994, 1996 a 1997 zpochybňuji, a že tedy automobilka PORSCHE
nemá v tomto závodě devatenáct celkových vítězství, ale pouze šestnáct. Tvrdí, že to tehdy nebyly
čistokrevné vozy PORSCHE. Tento názor já absolutně neuznávám, protože to by se muselo přepisovat
mnoho historických výsledků, asi nejen v motoristickém sportu).
Takže mírné zklamání, historie se neptá, kdo byl druhý, ale i tak to beru jako úspěch. Poprvé
se totiž PORSCHEho typ 963 dokázal umístit v Le Mans na stupních vítězů, a jak jsem psal už výše,
cílem projel na druhém místě, pouhých čtrnáct vteřin, za vítězným Ferrari 499 P.
Druhá rovina, je ta sběratelská. PORSCHE nezvítězilo, ale jsem velmi rád, že když
už bylo první Ferrari, tak právě to "žluté Kubicovo". Pěkně se bude ve sbírce vyjímat u těch dvou
"červených".
Tak zase za rok, ale počkat, už doslova za pár dní
se jede Le Mans Classic 2025...
Aktualizováno : 14.5.2025
Přesně za
měsíc se bude vše připravovat na start letošního "Le Mans".
Já se dnes ale vrátím o rok nazpět a představím zde model vítězného vozu z LaSarthe roku
2024.
Takže do sbírky zařazují výrobek fy Look Smart -
Ferrari 499 P #50. Samotný model je velmi čistě a jemně vyroben (jedná se o neotvírací resin) a mám
jej ze Světa autíček. Loňský vůz se od předloňského lišil už na první pohled jiným rozložením žluté barvy na
kapotáži vozu a některými jinými detaily. Z mého pohledu je také velmi pěkný počin přidání dvou
přídavných světlometu do středu přídě, jako připomenutí slavných vozů Ferrari 512, které počátkem
sedmdesátých let minulého století na tratích vytrvalostních závodů soupeřily s vozy PORSCHE
917.
Ač nesbírám pouze modely vítězných vozů z Le Mans,
tak tento je už čtyřicátý v mé sbírce.

Aktualizováno : 24.3.2025
„Ženy ho milovaly a muži chtěli vypadat jako
on…“
… dnes je to pětadevadesát let, co se narodil herec a závodník
Steve McQueen.
Ač se dožil pouhých padesáti let, zanechal za sebou hezkou řádku
velmi dobrých filmů, jen namátkou pár z nich - Sedm statečných, Velký útěk, Bullittův případ, Le
Mans, Útěk, Motýlek, Tom Horn a mnoho dalších.
Pro mě, a velké množství fanoušků
automobilových závodů po celém světě, však navždy zůstane „mužem z Le
Mans“.

Dnes, také představuji model, po kterém jsem toužil
mnoho let. Jedná se o "zmenšeninu" vozu PORSCHE 908/03 z roku 1970. Já těmto PORSCHEHO spiderům
říkám "žehličky", protože mi připomínají její tvar. Tedy hlavně ty z roku 1970, kdy ještě postrádaly
směrové ploutve.
Dlouho jsem věřil, že tyto modely vyrobí fy
AUTOart. Jejich model jsem fotografoval při návštěvě veletrhu v Norimbergu už roku 2007 -
PORSCHE 908/03" z roku 1970, ale nakonec
vyrobili čtyři "oploutvené" verze z roku 1971 a to bylo do dnešních dnů vše. Koncem loňského roku uvedla firma WERK 83 na trh model vozu, se kterým posádka Jo
Siffert a Brian Redman zvítězila v závodě Targa Florio 1970.
Modely fy WERK 83 patří mezí ty jednodušší, moc si nezakládají na detailech, či odlišnostech
jednotlivých verzí (více se tomuto tématu věnuji v aktualizaci z 24.7.2024). Nic méně, model PORSCHE
908/03 Gulf Targa Florio 1970 #12 pokládám za vcelku zdařilý a protože jej doposud v měřítku 1:18
žádná jiná firma nevyrobila, má volba byla jasná.
Samotný
kovový, neotvíratelný model je zhotoven čistě a vzhledem jeho ceně, mu v podstatě nemám co vytknout.
Mám jej ze Světa autíček.
Aktualizováno : 24.1.2025
Něco málo k samotnému vozu
-
Než
Lancia vyrobila automobil, který by splňoval předpisy skupiny C, postavila spolu s Dallarou pro rok
1982 spidery pro skupinu 6, osazené 1,4 litrovým turbomotorem. I když se vozům
této skupiny nepočítaly body do Mistrovství světa značek, Riccardo Patrese se v tom roce umístil
na druhém místě v Mistrovství světa jezdců za Jacky Ickxem s PORSCHE 956.
Do závodu 24h Le Mans 1982 nasadila LANCIA
dva vozy. V kvalifikaci si vedly solidně, samotný závod však ani jeden z nich nedokončil. Posádka
auta #51 - Rolf Stommelen, Teo Fabi a Michele Alboreto odstoupila pro poruchu motoru v deváté hodině
závodu.
Aktualizováno :
23.1.2025
V pondělí mi byl doručen ze Světa autíček opravdu moc krásný model - LANCIA LC1
MARTINI Le Mans 1982 #51 od fy Spark. Když zde byl v roce 2023
představován model vozu ze závodu
1000 km Nürburgringu, napsal jsem o něm
- "nějak se mi
s tou "probranou" přídí a chladicími "žaluziemi" nad
předními koly líbí více" (myšleno proti verzi z Le Mans). Přesto jsem čekal, jak
budou vypadat modely z Le Mans 1982. Když se na trh dostala #50, byly na ní některé zjevné chyby,
hlavně přední světla byla špatně. Před nedávnem se začal prodávat i model vozu #51. (Jen poznámka - tento vůz má
číslo šasi #002. Jedná se tedy o to samé, které vyhrálo výše zmíněný závod 1000 km Nürburgringu 1982.
Vyrobila jej italská firma Dallara, ta dodává šasi i pro novodobé Hypercary Ferrari 499
P.)
K samotnému modelu -
Nejsem zastáncem "přelepených" světel na modelech, ale zde jsem udělal výjimku. Ty stříbrné
fólie tak nějak ladí s dalšími stříbrnými doplňky na tomto voze. Takto "LC1" odstartovala i do
závodu 24h Le Mans 1982, takže je to správně a v neposlední řadě, lépe ať jsou světla zakryta, než
špatně vyrobená.
Jak píšu na začátku, je to opravdu moc krásný
model a MARTINI mu velice sluší.
Aktualizováno : 8.1.2025
Dnes se ještě vrátím k
některým loňským modelům, respektive jejím detailům, které by vás třeba mohly zajímat, i když jsou
možná přehlédnutelné.
Vyrábí se mnoho automobilů, které jsou
osazeny disky kol s "nesouměrnými" paprsky. Na prstech, by se ale asi daly spočítat ty, které mají
takovéto disky pravé a levé. Tedy takové, že na automobilu "směřuji" stejně ve směru jízdy při
pohledu jak zprava, tak i zleva. Jedním takovýmto vozem je právě Ferrari Daytona SP3. Palec nahoru
tedy pro Bburago, které si to neulehčilo a na svých modelech má disky pravé i levé.
Ford věnoval mnoho úsilí
a finančních prostředků, aby zvítězil i v Le Mans 1967.
Během testů pro tento závod, po okruhu LaSarthe mimo jiné kroužily i dva Fordy - jeden Mark2 a
jeden Mark4. Ty sebou vozily zvláštní pasažéry.
Těmi byly
počítače, které na magnetický pásek zaznamenávaly, co se na jednotlivých úsecích trati s
některými komponenty vozů děje. Ford GT40 Mk4 jej měl na "sedadle spolujezdce". Pro samotný závod, bylo na
toto místo do Fordových vozů nainstalováno automatické hasicí zařízení.
A právě "ono" má i model fy Spark, takže opět palec nahoru.
Oba modely
jsou z edice - PORSCHE Dealer edition, ale pocházejí od fy Spark.
Po Le Mans 2023 sběratelé netrpělivě očekávali, které modely a od jakých firem se ze
"stoletého Le Mans" budou vyrábět. Tomuto segmentu sběratelství vévodí Spark a tak se zraky
sběratelů upínaly právě k tomuto výrobci. Když ona firma zveřejnila seznam modelů z Le Mans 2023,
které by měla uvést na trh, PORSCHE 963 na seznamu chyběly. Mezi sběrateli modelů nejen vozů PORSCHE
nastalo zklamání. Na různých fórech i skupinách se o tom hojně diskutovalo, vyrojilo se mnoho
spekulací, které přešly v informace a ty se postupně měnily v částečnou pravdu - modely těchto vozů
se budou prodávat pouze ve "speciální limitované edici". Spark mlčel, na @
neodpovídal...
Jsem více, než půl století věrný fanoušek
PORSCHE, přes čtvrt století tyto modely sbírám, tak mi tedy nezbylo nic jiného, než ony
"předražené", limitované modely objednat.
Časem Spark
sdělil, že do normální distribuce přece jen půjdou dva modely PENSKEHO týmu z Le Mans 2023 - PORSCHE
963 - #5 a #6 (já chtěl ale PENSKE #75 a JOTA #38).
Po nějaké
době, co už byly v prodeji "PORSCHE Dealer edition" #75 a #38, Spark na svých stánkách představil i tyto dva modely
jako připravované do normálního prodeje.
Proč o tom píši? Protože,
ač jsem za tyto dva modely utratil více než za tři takové zakoupené v klasické distribuci, skousl
bych to, pokud by byly modely identické, jenže nejsou.
Nedělám si také iluze, že v modelech mého zaměření, existuje opravdu věrná replika skutečného
vozu. Proto ony chyby, které níže popíšu, bych vůbec neřešil, pokud by byly na všech modelech, tedy
i těch oficiálně prodávaných jako "Spark".
Bohužel,
"PORSCHE
Dealer edition" sebou nese chyby, které Spark na modelech prodávaných pod svou hlavičkou
odstranil.
Vím, že není jednoduché vyrobit naprosto věrný model
závodního vozu - jiný je v tréninku, jiný v kvalifikaci a do cíle, obzvláště u tak dlouhého závodu
dojede také nezřídka jiný, než odstartoval (proto výrobci vesměs volí "startovní
variantu").
Chyby "PORSCHE Dealer edition" jsou však jiného rázu. Ty
nemají s výše popsaným nic společného, prostě jsou to chyby.
Takže - na obou vozech (#75 #38) jsou kratší antény na pravé straně před kokpitem a postrádají
zesílení u vstupu do karosérie. Dále přední "polep" včetně znaku PORSCHE "jde" až moc dopředu, má
tam být mezi přídí větší mezera. Oba modely mají hůře naznačeny úchyty sundávání folii čelního skla.
"Zlatá Jota" nemá na obou stranách za kabinou pod označením HY bílé loga FIA a ACO a také vnější
"vdechy" mezi zadními blatníky mají být na ní zaslepený.
PENSKEHO #75 má za předními koly mezi číslem 75 a nápisem HY nesmyslný bílý pruh, ta černá
barva nemá tvořit zub, ale má být překryta startovním číslem.
Ještě jsem na obou modelech našel některé další "nesrovnalosti", ale píší pouze o těch, z mého
pohledu největších.
Proto - modely PORSCHE 963 z "PORSCHE Dealer edition",
či samotný Spark za své chování vůči sběratelům v tomto případě palec dolů.
Je ale také pravdou, že neznám licenční ani jiná ujednání mezi Sparkem a
automobilkami, či závodními týmy, o čem svědčí i připravované modely ze sezóny 2024. Také tam chybí
vozy týmu PENSKE. Možná je v tom Spark, jako takový nevinně.
Přesto, z mého pohledu, je to velmi nekorektní jednání vůči sběratelům, ale co se vlastně divím, v
tom dnešním světě...
Aktualizováno : 6.1.2025
Pod Vánočním
stromečkem byl i velmi hezký model TOYOTY GR010 HY Hypercar, který se ve "stoletém Le Mans" umístil
na druhém místě. Když jsem tento vůz uviděl při mé návštěvě onoho závodu, ihned se mi
zalíbil. Vzhled těchto vozů se poslední roky moc neměnil. Pro závod 24h Le Mans 2023 na jejích bílo
červeno černých kapotážích přibyly pouze různě rozmístěny růžové květy sakury. Loni přebarvili vozy
na černo, no nevím. Toyoty ovšem mají z mého pohledu, už mnoho let nejhezčí disky kol z celého startovního pole a
vozy jako takové, působí velice kompaktně.

TOYOTA GR010
HY Hypercar Le Mans 2023 #8 Spark
Jak
model TOYOTY, tak i ten následující a poslední "Ježíškův" je výrobek fy Spark, tedy resinový... a
upřímně, nedovedu si představit vyrobit tyto novodobé Hypercary jako kovové otvíratelné modely ve
srovnatelné jemnosti detailu jako "resiny" a ještě za rozumný peníz. Novodobé technologie a výrobní
postupy by to zajisté zvládly, ale cena by byla mimo možnosti většiny sběratelů (viz třeba modely fy
AMALGAM). Takže díky, alespoň za mnohými nenáviděny resin :-)
Čtvrtým Vánočním modelem je opět model Hypercaru z Le Mans 2023 a to PORSCHE 963
PENSKE #6 s bílou ploutví. Taktéž velmi krásný a detailní model "novodobé rakety" na
kolech.

PORSCHE 963
PENSKE Le Mans 2023 #6 Spark
Aktualizováno :
3.1.2025
Dnes se vrátím k loňským Vánocům, dříve jsem to
nestihl :-)
Jako první představuji model závodního automobilu
Ford GT40 Mk4 #1 (některé zdroje uvádějí označení těchto typu vozů bez "GT40"), který zvítězil v Le
Mans 1967. Tento Fordův závodní speciál se mi vždy líbil, a tak jsem si jeho model, vyrobený fy
exoto pořídil už počátkem roku 2015. Nebyla to však vítězná verze, ale model auta
#2, které se v závodě umístilo na čtvrtém místě. Ten
"červený", mě ale lákal stále. Exoto je v tomto vítězném provedení pro mě finančně neakceptovatelné,
tak jsem uvažoval o "Shelby collectibles". Na fotografiích nevypadá špatně. Měl jsem ale možnost ho
mít v ruce a bohužel, ač je to "otevíratelný kovák", mě tedy svým zpracováním neoslovil. Další
alternativou je v měřítku 1:18 resinový model od fy Spark. Před nedávnem jeden e-shop nabízel právě
tento, za "akční cenu", a tak jsem neodolal a model si objednal k Vánocům.
I u něj, by se dalo diskutovat o některých nepřesných detailech vůči originálnímu
vozu, ale jako takový, je velmi hezky a čistě vyroben, za mě spokojenost.
Druhý v pořadí, je model, taktéž vítězného vozu z Le Mans, ale tentokrát z roku
1990.
Ten, se začal prodávat koncem loňského roku a na trh
jej uvedla firma CMR. Některé resinové modely fy CMR ve sbírce už mám a poměrem ceny vůči kvalitě
jsem spokojen. Zajímalo mě, jak mají vyroben, částečně (pouze dveře) otvíratelný kovový model.
První, který mi byl doručen, jsem ani nevybalil z obalu, už přes folii bylo vidět jeho nedostatky,
tak jsem jej obratem nechal vyměnit za druhý. S tím jsem v rámci cenové relace naprosto spokojen,
jedinou úpravu, kterou jsem na modelu udělal, byla výměna antény za tenčí.
I když tohoto Jaguara, asi časem vyrobí i fy Spark, určitě jej za něj měnit
nebudu :-)
Aktualizováno : 2.1.2025
Vítám vás tady i v tomto novém roce 2025.
Včera, tedy 1. ledna oslavil své osmdesátiny Jacky Ickx, můj asi
nejoblíbenější "řidič" závodních vozů. Na svém kontě má nespočet
vítězství v různých odvětvích automobilového sportu.
Jen namátkou, v roce 1969 a 1970 byl vicemistrem světa formule 1.
U mnohých fanoušku motorsportu, je ale asi zapsán v podvědomí jako jeden z
nejlepších, ne-li vůbec nejlepší "vytrvalostní jezdec". V roce 1983 zvítězil také v rally maratonu
Paris-Dakar.
Největších úspěchu, ale dosáhl ve vytrvalostních
závodech sportovních vozů. Ve 24h Le Mans zvítězil 6x. I když není ten, kdo má na svém kontě nejvíce
vítězství v tomto závodě závodů (Tom Kristensen 9x), tak je uznáván jako "Pán Le
Mans".

© 2009-2026 Jirka
automodely 1:18