Film Le Mans je často srovnáván se snímkem Gand Prix.
Oba
„hrané“ filmové počiny o automobilových závodech vznikly již před několika desetiletími,
ale přesto nebyly do dnes překonány a jsou stále na vrcholu tohoto žánru.
Na otázku, který z
těchto dvou filmu je lepší, není jednoduchá odpověď a vedou se kolem toho nekonečné diskuse, ale
skalní příznivci nedají na ten „svůj“ dopustit.
Le Mans (1971) - pojednává o
stejnojmenném vytrvalostním závodu sportovních prototypů. Mnoho filmového materiálu, který je ve
filmu použit, bylo natočeno během opravdové 24 hodinovky v roce 1970. Protože scénář vznikal a měnil
se teprve během natáčení, je i děj tohoto filmu o mnoho jednodušší a přímočařejší než v
„konkurenčním“ Grand Prix. Ale závodní vozy „hrající“ v tomto snímku, jsou
opravdu identické s těmi, které v té době na okruhu závodily (kromě jediné výjimky, a to sice
nejdramatičtější části filmu, kdy krátce po sobě havaruji Ferrari 512 #7 a Gulf Porsche 917 #20, o
tom a jiných zajímavostech z natáčení ale níže).
Grand Prix (1966) - mapuje část sezony tehdejších
závodů formule 1. Jeho děj jde více do hloubky mezilidských vztahů, ale z nedostatku financí
jsou formule 1 v něm jezdící pouze upravené vozy tehdejší formule 2 a 3 do jejich
podoby.
Jaký je Váš názor, je lepší film Le Mans, nebo Grand Prix a
proč?Hlasovat můžete na -
http://jirkaautomodely.stranky1.cz/anketalemansgrandprix/nebopsátna
- http://jirkaautomodely.stranky1.cz/forum
/
Děkuji za hlasování a těším se na Vaše příspěvky a názory
:-)
Možna
nevíte...
V jedné z klíčových scén celého filmu , ve které se krátce po sobě
udaly dvě nehody a to sice vozů Ferrari 512 #7 Claude Auraca (Luc Merenda) a Gulf Porsche 917
#20 Michaela Delaneyho (Steve McQueen), byly použity "repliky" místo původních závodních
speciálu.
Z důvodu finanční náročnosti celého projektu bylo rozhodnuto, že v
zatáčce "Indianapolis" vylétne z dráhy a následně začne hořet mnohem levnější dálkově řízené"
chassis" Lola upravené a "okapotované" do podoby Ferrari 512 #7, kterému se ve filmovém štábu
neřeklo jinak než "Lolari" a při nehodě Gulf Porsche 917 #20 Michaela Delaneyho se o
svodidla rozbije další "chassis" ze žluté Loly #11, na které se upevní laminátové díly karoserie
typu Porsche 917, pochopitelně v modro-oranžovém zbarvení Gulf #20.
Je to jediný úsek filmu, kde
je použito náhrad za velmi drahé sportovní prototypy té doby.
Pozorným divákům jistě neunikl žlutý "prahový" díl,
se spodní části startovního čísla 11 pod dveřmi z původní Loly a černý vrchní kryt motoru, který je
jinak jeho nedílnou součásti, "odletující" ve filmu v jednom kuse s celou zadní části karosérie
havarujícího "Gulf Porsche 917" Michaela Delaneyho.