Je za námi čtvrtý ročník VETERÁNSKÝCH TOUR, a letos
jsem se poprvé těchto krásně nostalgických závodu zúčastnil co by "pilot" :-) i já, což mě z
kraje roku nenapadlo ani ve snu, chtěl jsem si klidně "mechanikovat" Honzu, jenže ten byl jiného
míněni, vše zorganizoval, zajistil a už nebylo cesty zpět, nic méně, jsem mu za vše vděčný a
moc mu děkuji, protože jsem zase po čtvrt století okusil, jaké to je stát s ostatními jezdci na
tribuně a řídit ty krásné dnes již historické modely. Z níže popsaných důvodu jsem se nemohl
zúčastnit všech závodu, takže mé konečné 13. místo v seriálu je výzvou do ročníku 2017, kdy by náš
tým měl co by třetí jezdec posílit ještě Vláďa Marenčák, ale
nepředbíhejme.
Jednička našeho týmu Honza Höfer se v seriálu
celkově umístil na 8. místě a tím splnil ambice týmu, aby, jsme měli alespoň jedno umístění v první
desítce. Je potřeba také poděkovat za mechanikování i jiné organizační věci Petru Surému, Petře
děkujeme, a třeba zase někdy. Celkové výsledky - ZDE
Tak,
jako ze Svitav, tak i z Brněnského závodu "200 kol Bosonohopolis" přidávám zprostředkovaný report,
protože závodu jsem se nezúčastnil (vnuk slavil první narozeniny :-)).
Po
několika dešťových dnech, se nakonec počasí umoudřilo, trať začala osychat, a mohlo se
začít závodit. Tento závod se běžným "Veteránským" soutěžím vymyká, je totiž vypsán na 200
kol a to tak, že prvních 100 kol se jede klasicky, tedy proti směru hodinových ručiček,
jak je na této, i jiných tratích běžné a druhých 100 kol, zase opačně, což není pro jezdce
úplně jednoduché, závod končí vždy, když vedoucí model odkrouží 100 kol. Také bodový zisk s tohoto
závodu je dvojnásobný.
S Honzou jel do Brna jako mechanik
Vláďa Marenčák, který se pomalu stává platným členem našeho týmu. V první polovině závodu, se
Honzovi moc nevedlo, urazil ramínko přední nápravy a po dlouhé opravě nakonec dojel se ztrátou na
11. místě. Druhých 100 kol však zvládl s přehledem a zaslouženě si dojel pro čtvrté místo v
cíli a celkově se tedy umístil na sedmém místě.
Dlužno podotknout, že v obou posledních závodech VETERÁNSKÉ TOUR
Honza nezklamal a "podržel" náš tým.
27.9.2016
Ještě malé ohlédnutí za Svitavskými závody v podání Českého rozhlasu - ZDE, audiozáznam,kdeo
VETERÁNSKÉ TOUR hovoří také Honza Höfer - ZDE Plakáty všech závodů VETERÁNSKÉ TOUR ze všech ročníků - ZDE
23.9.2016
Před námi je poslední závod VETERÁNSKÉ TOUR, který se pojede v
Brně. Bohužel došlo ke změně termínu konání závodu z 8. na 9. 10.2016, což je neděle a tento termín
mi zcela nevyhovuje, tak nevím, jestli se tohoto závodu zúčastním,...no uvidíme.
Závodního klání ve Svitavách jsem se bohužel nemohl zúčastnit, ale neporuším tradici a
přidávám alespoň krátký report z toho, jak jsem byl o letošním čtvrtém závodě VETERÁNSKÉ TOUR od
svých kolegů informován.
Svitavy přivítaly všechny zúčastněné krásným letním počasím a také pozměněnou tratí, takže si
na ni museli "piloti" zvykat. Kromě "Veteránských osmiček", se jely také "elektry" 1:10 Le Mans
outdor, ve kterých startovali Honza i můj otec.
Ale k "osmičkám", závodu se zúčastnilo dvanáct jezdců, z toho
byl jeden závodník z Rakouska, který s sebou přivezl mnoho historických modelů 1:8, některé i ze
sedmdesátých let minulého století, takže bylo i co obdivovat, a ti mladší alespoň viděli, jak tato
kategorie před mnoha léty vznikala.
Ve Svitavách jsem z VETERAN RC CAR OSTRAVA!!!
týmu nechyběl jen já, ale i náš "šéfmechanik" Petr Surý, kterého naštěstí zastoupil Vláďa Marenčák,
za což mu patří poděkování, že si tak narychlo udělal čas a byl platným členem týmu, protože i jeho
zásluhou se Honzovi podařilo zajet letošní nejlepší výsledek a ve Svitavách obsadil celkové 5.
místo. Jo a to ještě poslední dvě minuty finálové jízdy dojížděl s poškozeným spodním ramenem zadní
nápravy. Takže gratulace Honzo!!!
Fotogalerie Svitavy - ZDE Tak snad na shledanou při posledním závodě letošní
VETERÁNSKÉ TOUR v Brně.
24.8.2016
Tuto sobotu
(27. srpna) se jede ve Svitavách čtvrtý závod Veteránské Tour. Model mám připraven, přišlo se i na
závadu v řízení, která, jak se ukázalo, měla hlavní podíl na špatných průjezdech pravotočivými
zatáčkami ve finálové jízdě na "Sokolíku". (Po výměně prasklého kulového kloubu na levé spojovací
tyči řízení se uvolnila zajišťovací matice, která se při řízení "kousala o levý šikmý seřizovací
šroub dorazu světlé výšky levé přední polonápravy"). Paradoxně, právě před Sokolíkem jsme se
zaměřovali hlavně na vylepšení řízení :-).
To vše, je
ale k ničemu, protože...
...ve Svitavách bude barvy našeho týmu hájit pouze Honza, já jsem si minulé úterý vymkl
kotník, je tam nějaká prasklina, takže mám nemocenskou. Smůla :-(
Letošní ročník Veteránské Tour, se nám přehoupl do druhé
poloviny, jinými slovy, máme za sebou "Sokolík". Tento RETRO areál v "podBeskydí" na břehu řeky
Ostravice s malebnou hospůdkou SOKOLÍK, je jako předurčen k pořádání akci takového to typu. Počasí
přálo, páteční odpolední tréninky se jely za krásného slunečného počasí a po noční bouřce nám i v
sobotu ukázala příroda svou vlídnou tvář. Závodu se zúčastnilo 30 jezdců v "elektro" 1/10 Le Mans
outdor a 14 ve "spalovací" 1/8 Veteránské tour. I přes velký počet závodníků vše šlapalo jako
na drátkách, bez zbytečných prodlev, za což patří Romanu Krejčímu, Ondrovi Dvořákovi a dalším, kdo
se podíleli na přípravě a organizaci velké poděkování.
Veteránská tour
jela tři 15. minutové kvalifikační jízdy, ze kterých se podle nejrychleji zajetých kol určilo pořadí
do dvou, také patnácti minutových semifinálových jízd. S Honzou jsme postupovali z 10. a 11. místa.
Honza jel "A", tak jako v Třebíči, ale historie se neopakovala, a i když zajel opravdu hezkou jízdu,
skončil pátý, tedy první nepostupující přímo do finále, z každého semifinále, totiž postupovali
první čtyři do velkého půlhodinového finále, a k těmto osmi se přidali ještě první dva z opravné
patnácti minutové jízdy, kterou jeli všichni, kteří nepostoupili přímo. Já jel semifinále "B" a
dojel jsem čtvrtý, tedy poslední přímo postupující. Je pravdou, že mi semifinále opravdu "sedlo", a
zajel jsem ho bezchybně, snad až na hranicí schopnost svých i modelu. Honza musel jet opravnou
jízdu, a ač, se snažil, bohužel dojel na třetím místě a tím se mu brána do finále zavřela. Ve finále
jsem barvy VETERAN RC CAR OSTRAVA!!! týmu hájil jen já, ale sebekritický přiznávám, že to tentokrát
bylo velké trápení, oproti semifinále se hodně zhoršily jízdní vlastnosti mé #52, na kterých jsem
měl podíl i já mnohými kolizemi, takže, za konečné osmé místo v cíli mohu být rád i díky tomu, že
Jarda Beran a Jan Pekárek, měli ještě větší problémy, než já.
Závěrem je potřeba poděkovat Petrovi Surému, našemu
"šéfmechanikovi", za trpělivost s námi a také Vláďovi Marenčákovi, který se mezi "osmičkáři" objevil
po třiceti létech a také přidal ruku k dílu, když byla potřeba.
Fotogalerie F-M Sokolík -
ZDE Na
shledanou 27.srpna ve Svitavách.
2.7.2016
Týden před VELKOU CENOU SOKOLÍKA je můj vůz #52 připraven, na
prototypu #50 dolaďuje Honza poslední detaily. Ze zákulisí VETERAN RC CAR OSTRAVA!!! týmu jen tolik,
že na modelech od posledního závodu v Třebíči nedošlo k žádným zásadním změnám, pouze jsme "poléčili
bebínka" na karosériích a zaměřili jsme se na doladění jízdních vlastností
pro průjezdy zatáčkami. Takže 9. července na Sokolíku :-)
9.6.2016
Za měsíc, tady máme "Sokolík", a tak přípravy
probíhají v plném proudu :-)
Vysočina nás přivítala pěkným slunečným počasím a parta "Dennyho parťáku" velmi
dobře připravenými závody, za co si všichni, co se na přípravě podíleli, zaslouží velké poděkování.
Je moc hezké, že i v době, kdy, "peníze jsou až na prvním místě", se najde parta lidí, kteří umí za
to vzít, obětovat svůj volný čas a prostředky, aby udělali něco i pro druhé, hoši
DÍKY!!!
Do druhého závodu
VETERÁNSKÉ TOUR 2016 se nás přihlásilo dvacet a byli jsme rozděleni do tří skupin. Každá skupina
jela tří kvalifikační jízdy po šesti minutách. Tyto "rozjížďky" určily postavení na startu dvou
dvacetiminutových semifinálových jízd, do kterých jsme byli rozpočítaní na liché a sudé.
Honza se z těchto "rozjížděk" kvalifikoval dvaceti odjetými koly, já jen osmnácti, tím bylo určeno,
kdo je v týmu VETERAN RC CAR OSTRAVA!!! jedničkou :-).
Honza startoval v
lichém, já v sudém semifinále. Z každé z těchto jízd postupovalo prvních pět do velkého finále,
které bylo vypsáno na třicet minut.
Honza si účast v
něm zajistil čtvrtým místem poté, co předvedl velmi pěknou a svižnou jízdu, ve které najel 55
kol.
Byli jsme spokojení - tým VETERAN RC CAR OSTRAVA!!! má zajištěnou účast
ve finále.
Teď bylo na mě, jestli zdvojím účast našeho týmu ve finále. I mě,
se vcelku dařilo, pohyboval jsem se na čtvrtém až pátém místě a budoval si solidní náskok na šestého
Miloše Saturku, ovšem něco málo přes tři minuty (16:57:678) před koncem dvacetiminutové
jízdy jsem měl v nejpomalejším místě trati boční střet s místním matadorem Michalem Beranem a má
bíločervená #52 zůstala stát. Zdánlivě vše fungovalo, jak mělo, ale model nejel, příčnou
byla "ukroucená" šestihranná kulička hnacího hřídele pravého zadního kola ze strany
diferenciálu. Zda tomu napomohla ona kolize, či to byla prostě jen únava materiálu je vedlejší,
v každém případě z toho bylo velké drama, Miloš Saturka měl tři minuty na to, aby můj náskok
dohnal a mě tím pádem odsunul na šesté nepostupové místo. Když se po dvaceti minutách zastavila
časomíra, chyběly mu, ještě dvě kola, já najel 48 a Miloš měl odjetých pouze 46 kol, se štěstím
jsem postoupil já.
Finále na 30 minut - strategii zastávek v boxech nám s Honzou
určil náš šéfmechanik Petr stejnou s tím, že Honza bude tankovat vždy o jedno kolo dříve než
já.
Novinkou se stal start stylem "Indianapolis", tedy letmý start po odjetí
okruhu za zaváděcím vozem. Věřím, že se tato novinka ujme, já jsem pro a myslím, že si to všichni
zúčastnění užívali.
Několik kol po startu se můj a Honzův model
dostaly do blízkosti, a protože máme takřka identické podvozky i podobný jízdní styl, jezdili jsme
stále u sebe a čekalo se jen na chybu, či technickou závadu jednoho z nás, aby, se naše modely
od sebe vzdálily. Chyba, ani závada naštěstí nepřicházela, a tak i když jeden z nás odjel do
boxu na doplnění paliva, pak při výjezdu z boxu se zase naše modely setkaly, (jeden okruh jsme
s Honzou jezdili v průměru za cca 20 vteřin a právě tolik času bylo potřeba na vjezd
do boxu, natankování a výjezd z boxu). Takhle jsme na 6. a 7. místě dojeli až do cíle, já, ale
nakonec najel o kolo více (já 84 Honza 83 kol), protože těsně před cílem se ještě Honza pokusil
zaútočit na mé šesté místo, udělal chybu a poškodil spodní zavěšení zadního
kola.
Závěrem zaslouží velké poděkování náš šéfmechanik, koordinátor, řidič
atd. Petr Surý. Petře děkujeme.
Náš tým VETERAN RC CAR OSTRAVA!!!, se
zúčastnil prvního závodu, "Veteránské Tour 2016", který se jel za krásného počasí na dráze HUDY
RACING ARENY v areálu továrny XRAY. V naší kategorii 1:8 se nás sešlo jedenáct, a my se umístili ve
druhé polovině startovního pole, respektive na 7. a 8. místě. Pozitivní ale je, že se odhalily,
některé technické nedostatky, které se budeme snažit do dalšího závodu odstranit, takže - "Racing is
life...Anything that happens before or after is just waiting." Další závod - Třebíč
28.5.2016
PS - Velké poděkování patří Petrovi Surému, který nám v Trenčíně dělal mechanika a věřím, že to nebylo naposled
:-).
Fotogalerie
Trenčín - ZDE
Dnes, tedy 15.4.2016 oficiálně oznamuji, že po delším naléhání mého
dlouholetého kamaráda Honzy Höfra, kterému dělám v seriálu Veteránské Tour mechanika, jsem již
dalšímu "nátlaku":-) neodolal a stávám se druhým jezdcem jeho týmu "VETERAN RC CAR
OSTRAVA!!!".
Nutno, ještě podotknout, že o vše se postaral Honza, od koupi podvozku,
motoru, elektroniky, až po nabarvení karosérii, za což mu tímto velmi
děkuji.
Já k tomu vlastně přišel "jako slepý k houslím" a tak, ho snad svým
počínáním na závodní dráze nezklamu, přece jen, je to již více než čtvrt století, co jsem
"řídil" model 1:8 se spalovacím motorem a vždy jsem měl "páčkovou" vysílačku, jenže Honza mě
přesvědčil, že mám jít s dobou a objednal "volantovku", tak snad to půjde
:-)
Oficiální fotografie již máme, co bude následovat, to se uvidí již při prvním
závodě čtvrtého ročníku Veteránské Tour 30.4.2016 v Trenčíně.
Termíny závodů letošního, již
čtvrtého ročníku Veteránské tour -
© 2009-2025 Jirka automodely
1:18