Svet-Stranek.cz
Malá prezentace mého VELKÉHO koníčka.
Jirka automodely 1:18

VETERAN RC CAR OSTRAVA!!! 2017:Malá prezentace mého VELKÉHO koníčka.

VETERAN RC CAR OSTRAVA!!! 2017

Jak už to tak vypadá, v loňském roce to nebyla pouhá epizoda, a náš tým vstupuje i do dalšího ročníku VETERÁNSKÉ TOUR a ještě se rozšířil o dalšího jezdce, Vláďu Marenčáka.


Při srovnání konečných výsledků loňské sezóny (Honza 8., já 13.) je naše letošní umístění horší (já 10., Honza 15. a Vláďa 20.), ale cíl , který jsme si i pro tento rok stanovili - umístěni alespoň jednoho z nás v první desítce konečného pořadí Tour, jsme s "odřenýma ušima" splnili. Dlužno ale podotknout, že konkurence je rok od roku větší, modely jsou čím dál rychlejší a také i spolehlivější. Jen namátkou jeden příklad - V "Brně 2016" zajel Honza v "druhých 100 kolech" 76 okruhů a bylo z toho hezké 4. místo v cíli, a celkově se 133 koly 7. místo, já letos v prvních 100. kolech odjel 77 okruhů, stačilo to jen na 8. místo a v cíli celkově se 149 okruhy na 9. místo. Celkové letošní výsledky Veteránské tour 2017 - ZDE
Závěrem ještě velké poděkování všem organizátorům závodů, bez kterých by tato krásná Veteránská tour nebyla. Tak na shledanou v roce 2018, kdy startuje již 6. ročník!!!

001


Pátý a tedy poslední závod letošní sezóny "200 kol Bosonohopolis", konaný za příjemného slunečného podzimního počasí na dobře připravené trati v Brně Bosonohách, udělal tečku za pátým ročníkem Veteránské tour. Jak již název napovídá, jde o závod lišící se od ostatních v seriálu a také se za něj přiděluje dvojnásobný počet bodů, než v jiných závodech sezóny. Je vypsán na 200 kol, ovšem prvních 100 se jede proti směru hodinových ručiček a druhých 100 kol opačným směrem na mírně upravené trati. (100 kol, rozuměj, že když model na první pozici dokončí stý okruh, závod končí a ostatním se započítávají ta kola, která v ten okamžik mají odjeta. Stejné je to i v opačném směru, výsledky obou jízd se pak sečtou a vznikne konečné celkové pořadí.)
Vláďa se tentokrát nezúčastnil, tak jsme v Brně startovali za náš tým jen já s Honzou, ten zajistil Mirka Vůjtka, co by mechanika, Mirku díky. Přihlášených nás bylo 14, ale na start se postavilo jen třináct modelů, Vilém Purč měl problémy s RC soupravou a tak do závodu raději nenastoupil. S námi "veteránisty" se konaly ještě závody modelů 1:10 se spalovacími motory, takže jsme měli více času na přípravu modelů mezi jednotlivými jízdami. Před samotným závodem se jely dvě patnáctiminutové kvalifikace, které pouze určily postavení na startu a byly pojaty více méně tréninkově, protože v hlavním závodě startovalo všech 13 účastníků, což tamní dráha umožňuje.
Honza si hned od začátku pochvaloval jízdní vlastnosti svého modelu a těšil se na samotný závod, opět zajížděl rychlejší kola než já a měl také nač navazovat, v loňském roce se v tomto závodě umístil na hezkém 7. místě.
Prvních 100 kol - v šestnáctém, Honzou odjetém kole, přestává v jeho modelu fungovat servo řízení, Honza končí :-(, já svou opatrnější, ale vytrvalou jízdou s nájezdem solidních 77 okruhů končím na mém letos již klasickém 8. místě. Honza mění servo řízení a následuji dvě tréninkové jízdy v opačném směru. Honza jede jen první, vše opět "šlape" jak má a je připraven zabojovat, ale vidina dobrého výsledku je bohužel již velmi vzdálená. Já jedu oba "tréninky", a vypadá to, že v tomto směru se mi jede lépe, jsem spokojen.
Druhých 100 kol - několik po sobě jdoucích kolizí, (ať už zaviněných čí nikoliv) hned v prvních okruzích závodu, mě odsouvá dozadu startovního pole s velkými problémy řízení a přetáčivosti mého modelu, ale nevzdávám a jedu dále. Honza jede skvěle, jenže, když mě při svém 29 kole již poněkolikáté předjíždí, je dost blízko, můj model se smýkne do strany a Honza mi naráží do boku, oba pokračujeme, ale po chvíli Honza odstupuje ze závodu. Teď už je jen na mě zachránit našemu týmu alespoň trochu solidní výsledek. Aby toho nebylo málo, mám ještě čelní střet s Jardou Beranem, při kterém se láme část nárazníku a bortí příď karosérie. S takto, velmi zbídačeným modelem dojíždím na 9. místě s 68 odjetými okruhy. Až po závodě se dovídám, že pravděpodobnou příčinou Honzova odstoupeni, byl nejspíš náš střet, při kterém se na jeho modelu ulomil pravý spodní svislý čep řízení :-(. Po sečtení výsledku je Honza 13. se 44 okruhy, já skončil 9. s nájezdem 145 kol.

002

Fotogalerie Brno - ZDE
Fotogalerie Brno od Aleše Rajduse - ZDE

003

29.9.2017

Zítra nás čeká poslední závod letošního ročníku Veteránské tour, který se koná v Brně. Modely jsou připraveny, ale již nyní máme s Honzou v hlavě nápady, co na příští sezónu inovovat. Takže, kdo máte zájem, zítra na shledanou v Brně Bosonohách.

004


Svitavy - 26.8.2017

Po ranním příjezdu do Svitav nás čekala oblačná až zatažená obloha, přesto však bylo poměrně teplo, postupně se ale mraky rozplynuly a okolo poledne již bylo nebe blankytně modré, celé zalité sluncem a takovéto letní počasí vydrželo až do večera, takže opět díky za Honzův "OSTRAVA!!!" stan, který nás chránil před sluníčkem :-). Úvodem, je potřeba zmínit nešťastnou příhodu, která ještě během volných tréninku postihla Vláďu, ten při přecházení trati přehlédl ohradník (tyto bíle ohradníky trati byly připevněny na bílých čárách ohraničujících trať, takže byly opravdu velmi těžce viditelné), zakopl o něj a ošklivě upadl, poranil si koleno, loket a prst, ale nejhorší bylo, že bouchl o trať vysílačem, což mělo za následek odlomení "volantu", a tím pro něj závody skončily dříve, než začaly. Pozitivní je, že rány na těle se hojí a díky Vláďové šikovnosti již jeho vysílač zdobí nový volant vytištěn na 3D tiskárně.
Tamní trať, se po desetiletích, kdy jsem na ni naposled startoval, tvarově změnila, hlavně prostřední sektor, na který jsem si velmi obtížně zvykal.
Spolu s Veteránskou tour se konaly ještě závody "elekter" - formulových vozů a Moravian Le Mans series. Tohoto závodu se zúčastnil i můj otec a v kategorii LMP 1 obsadil moc hezké 3. místo.

005

Honza startoval v kategorii LMP 2, také ve "formulích" a samozřejmě ve Veteránské tour, v té jsem byl přihlášen i já. Na ranním představení modelů byl Honzův "McLaren" vyhlášen jako nejhezčí formule. Pak následovala rozprava a bylo rozhodnuto, že když nás startuje ve "veteránech" po odstoupení Vládě jen čtrnáct, tak se rozdělíme do dvou skupin, každá odjede tři kvalifikační pětiminutové jízdy, z těch se klasickým systémem lichý sudý rozdělíme do dvou 15. minutových semifinálových jízd, dále bude pro každou skupinu následovat patnáctiminutový zahřívací trénink a protože je tamní trať dosti dlouhá a přehledná, všichni pojedou 30. minutové finále. Honza, který byl přihlášen do všech tří kategorií, měl opravdu co dělat, aby vše stíhal, a i když jsme se mu snažili pomáhat, co jsme mohli, tak neměl tolik času na přípravu, hlavně "veterána", což se k jeho smůle, bohužel projevilo ve finále, kde musel opravovat na přední nápravě a ač za to v posledních minutách "tahal" co mohl, na lepší než 9. místo v cíli to nebylo. Já cítil šanci na celkem dobrý výsledek i přes to, že jsem se dlouho učil střední technickou část trati. Ovšem díky nervozitě jsem dělal mnoho vlastních chyb, které mě odsunuly na osmé místo před Honzu. Myslím, že tentokrát jsme opravdu měli na lepší výsledky, ale díky výše popsanému, jsme na ně bohužel nedosáhli. Do dalšího závodu Veteránské tour, již posledního v tomto roce, který startuje 30. září v Brně máme o čem přemýšlet.

006

Fotogalerie Svitavy - ZDE

24.8.2017

 007

Již v sobotu 26. srpna se jede ve Svitavách čtvrtý závod Veteránské Tour. Přesně před rokem jsem na VETERAN RC CAR OSTRAVA!!! 2016 psal, že se závodu ve Svitavách kvůli úrazu kotníku nemohu zúčastnit. Letos pevně věřím, že to vyjde a po několika desetiletích se "svezu" na tamní trati v areálu "Stará cihelna", snad vyjde i počasí. Náš tým, má na co navazovat, Honzovi se ve Svitavách daří, v loňském roce dokončil závod na krásném 5. místě.

008

 
009

Od Petřkovického Landek parku, kolem Odry, pak po březích Ostravice přes Ostravu, Frýdek-Místek, až do Beskyd, se táhne jedna z hezkých cyklostezek. A právě ve zmíněném Frýdku-Místku, přímo vedle oné cyklostezky na břehu řeky Ostravice, se nachází oddechový areál, s malebnou hospůdkou Sokolík, který již potřetí hostil Velkou cenu Sokolíka, letos jako třetí závod pátého ročníku VETERÁNSKÉ TOUR.
Po pátečním propršeném dopoledni, ukázalo počasí svou vlídnou tvář a letní slunné počasí nás provázelo až do sobotního večera, takže páteční odpolední volné tréninky mohly začít. Z našeho týmu, toho nejvíce natrénoval Vláďa, který odstranil problémy s řízením, které ho provázely v minulém závodě, a byl velmi spokojen. Honza odzkoušel jak "spalováka", tak i "elektru", vše bylo také podle jeho představ, a už se těšil na sobotní závody. Já se snažil přivyknout na nové jízdní vlastnosti po změně geometrie náprav. Vyskytl se však problém, při sebemenší kolizi na přední nápravu model okamžitě přestal držet stopu. Nejdříve jsme mysleli, že v závitech přeskakuji kulové klouby řídících tyčí, ale ani po jejich výměně, se nic nelepšilo. Pak to vypadalo, že dobře nestředí servo saver, což by za dané situace bylo nereálné do sobotního rána opravit. V páteční podvečer jsem tedy opouštěl Sokolík se smíšenými pocity. Dlužno ještě dodat, že tréninku, se svou "elektrou" zúčastnil i můj 76 lety otec a fandila mu i moje mamka :-). I jeho, ale neminuly technické problémy, přestal mu fungovat regulátor, takže měl co do sobotního rána opravovat.
Po příjezdu domů, mi to nedalo a stále jsem hledal, co opravdu způsobuje problémy řízení mého modelu. Až v pozdních večerních hodinách, jsem našel pravou příčinu. Servo řízení, se ve svém uložení pohybovalo dopředu a dozadu, podle toho, kterým předním kolem model o cokoliv kolidoval.
V sobotu ráno jsme tedy vytáhli tlumicí gumové průchodky z uchycení serva, servo dotáhli k šasi napevno, a bylo po problému.
Honza, jako správný vedoucí týmu, stále něco vylepšuje, tak jsme na Sokolíku poprvé postavili i náš "stan" OSTRAVA!!!, a v parném letním slunném dni, byl k nezaplacení.
Po krátkém volném tréninku a přihlášení se do závodů, nás přivítal Roman Krejčí, a po nezbytném fotografování a rozpravě se začalo závodit. Honza byl přihlášen i do "elekter" (modely 1:10 poháněny elektromotorem), my s Vláďou pouze do Veteránské tour a taťka jen do "elekter". Honzovi jeho Marlboro PORSCHE 962 jezdilo báječně, ale po několika kolizích prasklo spodní rameno přední nápravy, a bylo po závodění, jelikož náhradní neměl. Taťka na to, kolik mu je let, si vůbec nevedl špatně a byl se svým výkonem vcelku spokojen, tolik k "elektrám".
Tak a nyní k samotné Veteránské tour.
Bylo přihlášeno 16 závodníků, kteří byli rozdělení do dvou skupin, každá jela tři pěti minutové rozjížďky, podle nejlépe zajetých tří kol se závodníci rozdělili systémem lichý, sudý do dvou 15. minutových jízd. Z každé této jízdy postupovali první čtyři přímo do finále, zbylí jeli dvacetiminutové semifinále, ze kterého dva nejlepší doplnili desetičlenné půlhodinové finále.
Vláďa a já jsme jezdili v prvních, Honza ve druhých rozjížďkách a zajížděli svůj standard, snad největší radost jsem měl ale já, že mě po pátečním trápení, konečně model "poslouchá" :-). Po rozdělení jsem startoval do první 15. minutové jízdy já, Honza s Vláďou jeli druhou.
Tato jízda, se mi povedla a bez zbytečných kolizí s modelem, který fungoval na 100% jsem, jako čtvrtý postupoval přímo do finále.
Ve druhé jízdě měl neskutečnou smůlu Honza, kterému se začaly "protáčet" zcela nové hnací hřídele na zadní nápravě a k tomu všemu přestalo fungovat servo plynu a brzdy (stejně jako v Trenčíně). Vláďa byl se svým výkonem spokojen, sice nepostoupil, ale čekalo jej, stejně jako Honzu opravné 20. minutové semifinále. Honzův model jsme stihli opravit a nachystat jej, takže jsem v semifinále dělal mechanika oběma kamarádům. Naštěstí vše probíhalo hladce, Vláďa zajel, na co měl, poslední neskončil a byl spokojen, že si hezky zazávodil. Horší to bylo s Honzou, který, ač bojoval jako lev, jedno místo ho v cíli dělilo od postupu, stejně jako vloni.
Náš tým VETERAN RC CAR OSTRAVA!!!, jsem tím pádem ve finále zastupoval jen já, prvních patnáct minut jsem si opravdu užíval, vše bylo v pohodě, pak jsem vlastní chybou přídí trefil ohradník tratě, nárazník se ohnul dolů a model se při každém propružení hrnul po nárazníku, místo, aby jel po předních kolech, i tak to ale nabylo špatné a konečné osmé místo beru jako úspěch.
Co ještě dodat...Honza se vyjádřil, že závody na Sokolíku, jsou pro náš tým, vlastně až kultovní záležitostí, uvažoval jsem nad tím a ač můžeme závodit ve špičkovém areálu Hudy racing arény v Trenčíně s příkladným zázemím, či kdekoliv jinde, tak Sokolík je prostě Sokolík. Díky Romane a zase za rok na 4. ročníku Velké ceny Sokolíka na shledanou.
PS - Moc hezké kamarádské gesto udělali hned po příjezdu a přivítání "kluci" z Třebíče, kteří se s naším týmem VETERAN RC CAR OSTRAVA!!! chtěli vyfotografovat. Zdá se, že náš tým již "soupeři" berou vážně :-))). 
Jardo, Stando, Jirko díky :-)
 
Ještě něco ze Sokolíku, hlavně spousta hezkých fotografií od kolegů - ZDE
 
010

Fotogalerie Sokolík - ZDE
Na shledanou 26. srpna ve Svitavách
  
16.7.2017 
Přípravy našeho týmu na "Sokolík 2017" probíhají v plném proudu, Vláďa pracuje na zlepšení jízdních vlastností svého modelu a Honza rozhodl, že i můj podvozek bude osazen díly náprav, vytištěnými na 3D tiskárně, s pozměněnou geometrií...no na Sokolíku uvidíme, jak se s novými jízdními vlastnostmi na svém podvozku skamarádím.

011 

012

Trenčín-10.6.2017

013

Veteránská tour 2017 svým druhým závodem doputovala na Slovensko, pod Trenčínský hrad, konkrétně do krásného prostředí HUDY RACING ARENY. Já se tentokrát kvůli termínové kolizi s dovolenou nezúčastnil, tak přináším pouze zprostředkovaný report, jak to viděli Honza s Vláďou. Počasí bylo podobné jako v Třebíči, také se střídalo sluníčko s deštěm. Kromě Veteránské tour, se jely ještě závody modelů formulí 1 a "Le Mans prototypů" 1:10 s elektro pohonem. Vláďa se přihlásil pouze do Veteránské tour, Honza do všech tří kategorii. Vláďa udělal na svém modelu oproti Třebíči nějaké změny na nápravách, a dlužno dodat, že, byly pravděpodobně kontraproduktivní, protože, jak mi sám řekl, "model nešlo udržet v rovném směru na trati", proto raději, ani nenastoupil do finále (trať je dosti dlouhá a přehledná, tak bylo rozhodnuto, že všech sedmnáct soutěžících pojede najednou, nebudou se dělit do skupin, a všichni pojedou i závěrečné finále). Honzovi se s "elektro prototypem 1:10" dařilo a svůj model dovezl na třetím místě v kategorii LMP2, ale zpět k hlavní "Veteránské" kategorii. Protože Vláďa do finále nenastoupil, měl Honza v jeho osobě jistotu týmového mechanika, bohužel mu to nebylo nic platné, v desáté minutě půlhodinového finále, těsně před prvním tankováním totiž v jeho modelu přestalo fungovat servo plynu a brzdy, což znamenalo konec. Závěrem musím ještě dodat, že nehledě na výsledky (Honza 15. a Vláďa 17.), odjížděl Honza z Trenčína spokojen, protože se po mnoha letech setkal s Jurajem Hudym a má vysněnou fotografii navíc ještě i s Igorem Liptakem. 

Fotogalerie Trenčín - ZDE

22. července Sokolík

014

Třebíč - 13.5.2017

015

Rok se s rokem sešel a je tu první report našeho týmu z prvního závodu Veteránské tour 2017, z Třebíče.

Převážně slunečná obloha a poměrně větrno, tak vypadalo počasí po příjezdu našeho týmu na místo, kde na všechny účastníky prvního závodu páté sezóny Veteránské tour čekala tradiční a dobře připravená trať zvaná Tedoriaring. Třebíčáci děkujeme!!! Po ranních volných trénincích, přihlášení se do závodu a rozdělení do skupin následovalo přivítání, rozprava a "šlo se na věc". Každá, ze tří skupin, do kterých bylo rozděleno 20 přihlášených závodníku, měla absolvovat tří desetiminutové kvalifikační jízdy, "MĚLA", ale počasí si postavilo hlavu. Honza startující v první skupině, měl již "neposlušnou" elektroniku z Hošťálkovichého testu vyměněnou za spolehlivou a "vzal" za to hned od začátku. Na stylu jeho jízdy bylo vidět, že úsilí, které věnoval vylepšení svého podvozku - upravená geometrie přední i zadní nápravy, díky novým, lehkým, ale dostatečně pevným dílům, které si sám navrhl a vytiskl na 3D tiskárně + nový motor přináší očekávané ovoce. Já jel ve druhé skupině a svými časy na jedno kolo jsem Honzovi nestačil. Ve třetí skupině startoval Vláďa a jeho projev zdaleka neodpovídal tomu, že "osmičku" v závodě neřídil třicet let - v dobrém smyslu slova!!! Po poledni, když dojížděla druhá, tedy má skupina svou třetí rozjížďku, přišla průtrž mračen. Po počasím vynucené přestávce, se rozhodlo, že rozdělení do dvou semifinálových dvacetiminutových jízd určí systémem "lichý-sudý" ze dvou rozjížděk, které se jely na suchu. Počasí začalo být nejisté a tak se po částečném vysušení trati rozjely semifinálové jízdy. Já startoval v první a dokončil ji na pátém, tedy posledním postupovém místě, které mi zajistilo účast v 10 členném půlhodinovém finále, do kterého postupovalo prvních pět z jednoho i druhého semifinále. Postoupil jsem i díky tomu, že se mi podařilo vyhnou velké kolizi, ke které došlo hned po hromadném startu, a v podstatě celých dvacet minut se můj model pohyboval okolo onoho pátého místa. Ve druhém semifinále jeli Honza i Vláďa, tomu však odmítl motor poslušnost a podařilo se ho "nahodit" až, když již byly odjety tři minuty závodu. Vláďa to nevzdal a ani neskončil poslední, "černého Petra" si totiž vytáhl Honza, ten se připletl do několika kolizí a nakonec to nevydržela spojovací tyč řízení, která mu praskla, takže musel vzdát. (Do letošní sezóny jsme po mých peripetiích ve finále vloni na Sokolíku změnili tyto tyče včetně nových kulových kloubů, nové klouby jsou SUPER, ale tyče musíme namísto duralových nahradit pevnějšími, asi ocelovými.) Takže do velkého finále jsem z našeho týmu VETERAN RC CAR OSTRAVA!!! postoupil jen já, ale s obavami, zda na mém modelu ty tyče řízení vydrží ještě půl hodiny plného nasazení, protože jsme je také již před semifinálovou jízdou museli rovnat. Do malého dvacetiminutového finále o 10 až 20 místo, již Honza nenastoupil, tak jsme pomáhali Vláďovi a ten vybojoval hezké čtvrté místo, tedy celkově se umístil čtrnáctý, což je pro něj (i pro náš tým), velký úspěch a nakopne ho to jistě ke smělejším cílům :-). A jak, že to celé dopadlo? Odstoupil jsem ze sedmého místa někdy okolo devatenácté minuty půlhodinového finále, takže z toho bylo po odmávnutí závodu konečné osmé místo...jo, a proč, že jsem odstoupil? Levá tyč řízení to nevydržela :-(.

Výsledky - ZDE

Fotogalerie Třebíč - ZDE
Krátká videa - Honza - ZDE, Vláďa - ZDE, Jirka - ZDE

016

11.5.2017

Včera se náš tým zúčastnil testování před prvním závodem Veteránské tour 2017, na který vyrážíme o víkendu do Třebíče. Testovací odpoledne se konalo v Ostravě - Hošťálkovicích, kde se nachází opravdu hezká, rovná a čistá asfaltová plocha včetně zázemí a dovedu si představit, že by se tam někdy v budoucnu mohly uskutečnit i nějaké ty závody, tento areál, ale bohužel není určen pro závody RC modelů aut, hlavně kategorii se spalovacími motory, z jejichž celodenních zvuků, by asi nebyli příliš nadšení obyvatele blízkých domů, no uvidíme, třeba někdy...

017

Foto : Robert Bitter

Sešlo se nás tam docela dost s "RC autíčky" různých kategorii, jak se spalovacím, tak i elektro pohonem, takže na jednoduše vytyčené trati byl chvílemi i dosti hustý provoz. Nás s "veterány" se sešlo pět, Roman Krejčí, Tomáš Rajdus a náš kompletní tým VETERAN RC CAR OSTRAVA!!!, tedy Honza Höfer, já a jak jsem již avizoval, třetí člen naší party Vladimír Marenčák, ten toho najezdil nejvíce, řídil "osmičku" poprvé po třiceti létech. Honza, pro problémy s elektronikou neodjel takřka nic, tak si zajezdil alespoň s "elektrama". 

Takže - směr Třebíč :-)

13.4.2017

Přesně za měsíc to zase celé vypukne, začínáme v Třebíči.

018


Termíny závodů letošního, již pátého ročníku Veteránské tour -

019


 014

 © 2009-2025 Jirka automodely 1:18
návštěvníků stránky
celkem378 211
tento týden399
dnes103