Svet-Stranek.cz
Malá prezentace mého VELKÉHO koníčka.
Jirka automodely 1:18

VETERAN RC CAR OSTRAVA!!! 2025:Malá prezentace mého VELKÉHO koníčka.

VETERAN RC CAR OSTRAVA!!! 2025

Pokud vše dopadne, tak by tento, 13. ročník, měl být mou desátou sezonou, co závodím ve Veteránské tour. VETERAN RC CAR OSTRAVA!!!


13. ročník jasně ukázal, že Veteránská tour se vydala správným směrem!!!

Tímto odpovídám na "titulek", kterým jsem loňskou rekapitulaci pojmenoval - "Veteránská tour 2024 skončila, dostali jsme se na rozcestí?"

Ano, letošní už 13. sezóna ukázala, že Veteránská tour není jen nějaký "trpěný přívěšek" jiných závodů, ale je to samostatný a úspěšný seriál, ve kterém startuji historické RC modely závodních vozů v měřítku 1:8 poháněné spalovacími motory.

Tohoto ročníku se dokonce zúčastnilo rekordních 26 závodníků!!! Troufám si také napsat, že patřil po všech stránkách k nejlepším, v celé historii "tour" a to nám ne vždy úplně přálo počasí.

Třebíč, F-M Sokolík a Svitavy organizačně zajišťoval Roman Krejčí. Z mého pohledu perfektní organizace, v případě nutnosti i rychlá a rozumná improvizace. Zkrátka závody, na které se musí každý těšit. Roman také svým komentováním zvyšuje atraktivitu a dramatičnost těchto soutěží.

Blansko zvítězilo jednoznačně v anketě o nejoblíbenější závodiště Veteránské tour. Tamní závody pořádá ke spokojenosti všech Pavel Magda. Určitě by Blansku slušely dva závody, tedy i poslední s ukončením a vyhlášením výsledků příští sezóny. Zda by se také jednalo o dvojzávod, to nechám na vás. 

Brno se jelo letos dvakrát. Organizaci má na starosti Drahoš Hejtmánek. Ani zde není co vytknout. Ukončení sezóny s celkovým vyhlášením výsledku 2025 právě v Brně bylo velmi příjemnou a důstojnou tečkou letošního 13. ročníku.

Nyní je potřeba velmi a upřímně poděkovat úplně všem, kdo se třeba jen nepatrně podíleli na organizaci celé letošní Veteránské tour. Moc děkujeme!!! 

U této příležitosti bych vás chtěl požádat či poprosit aby, jste zvážili, zda je opravdu nutné opouštět závodiště ještě před vyhlášením výsledků. Chápu situaci, kdy se někomu poškodí model a závod pro něj předčasně skonči. To může být frustrující. Každý snad ale počítá s tím, že jede na závody, které trvají nějakou dobu, takže si na to čas najde. Jsme přece komunita lidí se společnými zájmy. Můžeme si pomáhat, co by mechanici atd. Za mě je slušnost vůči jiným, byt přítomen na vyhlašování výsledků.

V kontrastu s tím je třeba Lenka Höferová, která se během celé letošní tour nezištně starala o catering pro všechny účastníky jednotlivých závodů. Honza Höfer zase věnoval nemalý finanční dar na ceny a závěrečnou tombolu.

Nesmí se ani opomenout Martin Jarošek, který opět zajistil pro celkové vyhlášení výsledků láhve kvalitního vína z Rodinného vinařství KOBLÍŽEK.

Od desátého ročníku je více méně hlavním organizátorem Veteránské tour Karel Novosad, který na tomto postě v roce 2022 vystřídal Ondru Dvořáka. Karle děkujeme. 

Závěrem si přihřeji vlastní polívčičku i já. Snažím se vám už nějaký ten rok na závody vyrábět DIPLOMY za umístění. Snad se vám líbí :-) 

098 kopiea

Celkové výsledky Veteránské tour 2025 - ZDE, kategorie 60+ - ZDE.

Tolik v krátkosti k hodnocení 13. ročníku Veteránské tour.

Přeji vám tedy hezkou závěrečnou čtvrtinu roku 2025 a pevně věřím, že se budeme na závodních tratích setkávat i příští rok. To by měl být odstartován již 14. ročník Veteránské tour.

" Racing is life... Anything that happens before or after is just waiting."

Brno - 27.9.2025

200 kol Bosonohopolis, dvojzávod, za který se rozděluje dvojnásobný počet bodů, ukončil třináctý ročník Veteránské tour. 

Počasí si konečně po týdenním marasmu dalo říci. Bylo sice chladno, ale na obloze se přece jen objevovalo sluníčko.

Spolu s námi byl odjet ještě závod modelů 1:10, poháněnými také spalovacími motory. S "veterány" se nás sešlo čtrnáct.

002a kopie

Začalo se tradičně přivítáním a rozpravou. Pak jsme byli rozdělení do dvou skupin, každá absolvovala dvě kvalifikační jízdy, ale už během jedné z nich se počet závodníků snížil na dvanáct. Na rovince se Honzovi roztrhla ojnice u pístního čepu motoru, kousla se spojka a jeho model zůstal stát uprostřed dráhy. Na tuto situaci, už bohužel nestihl reagovat Drahoš Hejtmánek a v plné rychlosti do Honzova modelu narazil. Honzův model náraz sice ustál, ale náhradní motor neměl, takže předčasně pro něj závod skončil. Drahošův model byl nárazem tak poničen, že už také nemohl v závodě pokračovat. Snížený počet účastníků umožnil, že obě finálové jízdy na sto kol (tradičně jedním i druhým směrem) odjeli všichni najednou. Tato velká Honzova smůla, měla ale pro mě a Martina, jedno velké pozitivum. Honza, nám po zbytek závodu dělal mechanika. Honzo, moc děkujeme.

Před Brněnským závodem, mi Honza osadil model kvalitnější elektronikou, tak jako svůj model už před závodem ve Svitavách. Jak se ukázalo, byl to krok správným směrem.

037a

V prvním finále se Martin umístil na čtvrtém a já na pátém místě. Vše nám fungovalo perfektně. Po tréninku opačným směrem následovalo druhé finále. Martinovi šlo o hodně, od druhého závodu v Blansku, vedl celkové pořadí letošní Veteránské tour, a bylo potřeba odjet, co nejlepší výsledek. To se nakonec povedlo a Martin dojel druhé finále na třetím místě. Já měl také šanci, na dobré umístění. I v tomto finále jsem se pohyboval okolo čtvrtého, pátého místa. Bohužel, letitá baterie napájející právě onu novou elektroniku mého modelu v 54 kole zkolabovala. 53 odjetých kol stačilo pouze na 7. místo. Po sečtení výsledků obou finálových jízd patřila Martinovi třetí a mi šestá pozice.

Pak už nastalo počítání celkových výsledků 13. ročníku Veteránské tour.

Letošní tour, se zúčastnilo 26 závodníků. Černého Petra si bohužel vybral Honza. Celkové 11. místo je pro něj určitě zklamáním. Já obsadil velmi hezkou pátou pozici. 

A nyní to, co by mělo být v pamětech našeho týmu zapsáno zlatým písmem.

MARTIN JAROŠEK z našeho týmu VETERAN RC CAR OSTRAVA!!!, se stal vítězem 13. ročníku Veteránské tour!!!

Martine, obrovská gratulace!!! Zúročil jsi ty desítky hodin, které jsi v dílně věnoval přípravě modelu na jednotlivé závody. Když k tomu přičtu, že jsi celou sezónu odjel s modelem, který má převody spočítané pro dvoustupňovou převodovku a Ty jsi měl k dispozici pouze první stupeň... klobouk dolů. 

Ještě dodám, že v kategorii 60+ jsme s Martinem obsadili tatáž místa, jako v celkovém pořadí, tedy 5. a 1.

100a

Celkové výsledky 13. ročníku Veteránské tour - ZDE, kategorie 60+ - ZDE.

Dlužno dodat, že milým překvapením byla účast Petera Kice ze Slovenska. V osmdesátých letech jsme s ním a jeho bratrem jezdili Pohár Elišky Junkové. Určitě bychom byli rádi, kdyby do budoucna rozšířili naše "veteránské" řady.

Lenka Höferová pro všechny účastníky Brněnských závodů přichystala výbornou gulášovou polévku a jako sladkou tečku palačinky. Lenko, děkujeme.

Děkuji také své ženě Janě, že tak jako na "Sokolíku", tak i v Brně pořídila mnoho hezkých fotografií a nějaká ta videa.

Škoda že tohoto závodu se nemohli z časových důvodů zúčastnit naší TIFOSI. Jen na chvíli se zastavila část těchto fajn lidiček z Jižní Moravy. Ti našemu týmu už několik let fandí na závodech Veteránské tour. Moc vám za to děkujeme a vážíme si toho :-)

101 kopiea

Fotogalerie Brno - ZDE

Svitavy - 30.8.2025

Je za námi předposlední letošní závod Veteránské tour. Ten byl odjet spolu s Moravian Le Mans series na krásné dráze modelářského klubu ve Svitavách, za hezkého letního počasí.

Novomanželé Honza s Lenkou byli na závodišti už v pátek odpoledne. Honza si na doporučení pořídil novou RC soupravu, a tak si vše v klidu testoval a ladil. Já s Martinem přijel na místo v sobotu ráno, svítilo sluníčko, ale trať teprve začínala osychat po nočním dešti, který se naštěstí po celý závodní den už nevrátil.

018a

V naší veteránské kategorii startovalo patnáct závodníků, ti byli rozdělení do tří skupin. Ty odjely každá po dvou pětiminutových kvalifikacích. Pak došlo na přeskupení do dvou semifinálových patnáctiminutových jízd. Po těch následovaly dvě půlhodinové finále.

Velké ambice neskrýval Honza, který po základních rozjížďkách patřil k nejrychlejším a právem se stal účastníkem "rychlejšího finále" spolu s Martinem. Já závodil ve finále "B" a možná trochu se štěstím, ale myslím i zaslouženě jsem toto finále vyhrál. Pak už byla na řadě finálová jízda "A", tedy nejrychlejších. Bylo to velké drama a ne všem favoritům se dařilo. Smůlu měl i Honza, který musel dvakrát měnit předlohové ozubené kolo a celkové osmé místo je pro něj zklamáním. Jednoznačně měl na víc. Naše týmová strategie byla postavená na tom, aby Martin zajel co nejlepší výsledek. Zastávky na doplnění paliva byly detailně propočteny a jeho druhé místo lze považovat za úspěch. I vzhledem k tomu, že Martinův model "Hudy Speciál 4WD" má nadstaveny převodové poměry pro dvoustupňovou převodovku, ale Martin jezdí celou letošní sezónu pouze na první stupeň. Zatím se nepodařilo vyrobit kvalitní ozubení do druhého stupně, který se počátkem loňského ročníku "rozsypal". Takže na rovinkách rychlostně dost podstatně ztrácí.

Celé závody byly opět bezchybně zorganizovány a nezbývá, než Romanovi Krejčímu moc poděkovat, protože on to prostě umí!!! A to se nesmí opomenout, že on na těch závodech kromě organizování i závodí a vyhrává!!! Takže, Romane moc děkujeme. Také je potřeba poděkovat Lence Höferové, za připravené dobré pochutiny a gulášovou polévku. Také oficiální "závodní bufet" byl jako vždy velmi dobrý - děkujeme.

Již tradičně nás přišel navštívil můj dlouholetý kamarád, veterán Svitavských modelářů Lubomír Kostorek . Popřál nám mnoho štěstí a to jak se posléze ukázalo, si přece jenom náš tým z velké části našlo.

035a

Po závodech se sečetly výsledky a šlo se na vyhlášení.

053a

Já byl velmi mile překvapen - Roman Krejčí vyhlásil "Jirka Kunz třetí místo"... můj zatím nejlepší výsledek v závodě Veteránské tour. Ale hlavně, poprvé v historii stáli na pomyslných stupních vítězů dva závodníci z našeho týmu VETERAN RC CAR OSTRAVA!!! Druhé a třetí místo jsme s Martinem obsadili jak celkově, tak i v kategorii 60+.

062a

Před námi je tedy poslední závod a tím pádem závěr sezóny. Takže nashledanou na Velké ceně Bosonohopolis v sobotu 27. záři v Brně.

Fotogalerie Svitavy - ZDE

8.8.2025

Toto datum, je prý magické. Proto si ho vybrali Lenka s Honzou, pro svůj den svatební.

DSC08544

Bylo nám s manželkou Janou velkou ctí, že jsme ty vaše, šťastné společné chvíle, mohli prožívat spolu, s vámi Lenko a Honzo.

Moc děkujeme a přijměte naši gratulací!!!

Já si velmi vážím toho, že jsi si mě, Honzo vybral za svědka.

4.8.2025

Dnes si připomínáme smutné výročí. 

Už je to dvacet let, co nejen naší automodelářskou komunitu, ale i tento svět, opustil pán Jiří Šosták.

V mých začátcích, když jsem se RC automodely teprve seznamoval, byl mým velkým vzorem, učitelem, ale hlavně, pak i dlouholetým kamarádem. 

Poprvé jsem se s ním setkal na Mistrovství ČSSR, které se konalo předposlední srpnový víkend roku 1980 v Ostravě Porubě. Nikdy nezkazil žádnou legraci a mnohé historky, co jsme společně zažili, si vybavuji dodnes. 

Bohužel, zlá nemoc si v jeho nedožitých šedesáti letech vyžádala daň největší.

Právě on byl ten, co se velkou měrou podílel na tom, že se na Ostravsku v osmdesátých letech minulého století tak rozmohl zájem o závody RC automodelů. Myslím, že ani náš nynější tým VETERAN RC CAR OSTRAVA!!!, by bez Jirky Šostáka nevznikl, protože i on může za to, že Honza Höfer, přešel z leteckých modelů právě na "RC auta".

Jirko, pokud něco je, tak Tě tam nahoru zdravíme, vzpomínáme a věříme, že spolu s mým tátou, Vláďou Marenčákem, Jardou Čípem, Laco Rehákem, Jirkou Sedláčkem, Jaromírem Fojtů, Jirkou Cibulkou, Albínem Fuhrmannem, Lumírem Bezstarosti, Valentinem Dostálem a dalšími na tamní dráze nedarujete ani metr.

002

Frýdek - Místek "Sokolík" - 26.7.2025

Sokolík... náš domácí, kultovní Sokolík...

021aa

Celý týden jsme s napětím sledovali předpovědí počasí, které nevěstily na víkend nic dobrého. Bohužel, tyto prognózy se naplnily a ani samotný slovanský bůh RADEGAST přihlížející z nedalekého Radhoště na tom nic nezměnil.

Ale popořádku.

Už v pátek odpoledne, bylo pro víkendové závody v tomto hezkém retro areálu "Sokolík" se stejnojmennou Hospůdkou na levém břehu řeky Ostravice vše nachystáno. Honza přijel s Lenkou karavanem v podvečer, a než jsem na místo dorazil i já, měli zázemí našeho týmu už připraveno.

Něco málo jsme odzkoušeli a možná našli příčinu nestabilních jízdních vlastností našich modelů. Počasí zatím ukazovalo svou vlídnou tvář.

002

V sobotu ráno bylo vcelku příjemně, sluníčko sem tam i vykouklo ale bohužel tomu tak nemělo být celý den. 

Do naší Veteránské tour se přihlášeno sedmnáct závodníků, ti byli rozdělení do tří skupin a už se těšili na závod. Myslím, že z celé té naší "veteránské" party, by se nenašel jediný člověk, který by závody na tomto místě neměl rád.

041

Po slavnostním přivítání byla na programu rozprava. Na ní se řešila i velká pravděpodobnost, že během dne zaprší. Bylo rozhodnuto, že každá skupina odjede po dvě desetiminutové rozjížďky. Toto se naštěstí zvládlo za sucha. Po nich už radar nevěstil nic dobrého. Na nic se tedy nečekalo a podle najetých nejrychlejších kol se vytvořily dvě skupiny. Ty měly odjet na deset minut zkrácené semifinálové jízdy. Déšť reálně hrozil, takže aby to bylo alespoň trochu spravedlivé, na start se připravila nejdříve skupina rychlejších. V té jel Martin. Ten bohužel doplatil na nijak nekoordinovaný start. Nebyl vydán žádný pokyn, já mu ještě v depu doplňoval palivo a ostatní už začali závodit. Nestěžujeme si, podmínky byly jaké byly a myslím, že čtvrté místo v cíli, když vlastně Martin celou dobu doháněl prvotní ztrátu, je úspěch.

My s Honzou jeli druhé semifinále, ale již zasažené deštěm. V ní projel zmoklým cílem Honza na druhém a já na třetím místě.

Čekalo se do půl třetí odpoledne, déšť sice jako by chvílemi ustával, ale ochladilo se, a všem bylo jasné, že trať zmáčená vodou hned tak nevyschne. Čtvrtý letošní závod Veteránské tour se tedy předčasně ukončil a asi poprvé v historii této tour se uskutečnilo vyhlášení výsledků pod červeným stanem, symbolicky, tak jak se červenou vlajkou ukončuji předčasně i závody "velkých aut".

086

Martin si bere body za celkové čtvrté, Honza za osmé a já za deváté místo.

Celkově se tedy náš celý tým VETERAN RC CAR OSTRAVA!!! na domácím Sokolíku umístil v první desítce. Myslím, že ostudu jsme neudělali a vážíme si všech, kteří jste nás přišli podpořit, DĚKUJEME!!!

Velké poděkování si zaslouží Roman Krejčí, který tyto krásné, i když letos deštivé závody na tomto kultovním místě pořádá. Romane velké díky a věřme, že příští rok bude závod opět slunečný. Poděkování a uznání zaslouží i Lenka, která pro účastníky sobotních závodů připravila výborný zvěřinový guláš. Lenko, byl opravdu výtečný!!!

Dlužno dodat, že se opět k vůli dešti neodjel ani vložený závod "formulí", ten byl z důvodu nepřízně počasí zrušen v Třebíči a Sokolík byl vybrán jako jeho náhrada. Měl být odstartován po naší Veteránské tour. 

Mezi našimi rozjížďkami byl v sobotu vypsán i závod Grand Prix Open, toho se ale zúčastnil pouze Václav Otoupal. V neděli byl ještě odjet závod Le Mans Series (tuším také ve zkrácené verzi), ale toho se náš tým nezúčastnil.

001a

Fotogalerie F-M Sokolík - ZDE 

Brno - 28.6.2025

Je za námi polovina letošní Veteránské tour. Jaký tedy byl třetí závod, který se konal v Brně Bosonohách?

Martin nechtěl nic podcenit, a proto jsme byli na místní dráze Bosonohopolis již v pátek odpoledne. Tento páteční trénink a ladění detailu se zúročilo v sobotním závodě, ve kterém Martin obsadil celkové druhé místo. Rychlejší byl pouze Karel Novosad. Ale nepředbíhejme.

Honza s Lenkou přijeli také v pátek, ale až v podvečer. Počasí přálo,  předpověď i na sobotu byla dobrá.

Kromě naší Veteránské tour, do které se přihlásilo 16 závodníků (konečný počet byl nakonec třináct), se jel také závod modelů 1:10.

033aa

My jeli klasický formát, tedy byli jsme rozdělení do tří skupin, ty odjely každá po tři pětiminutové rozjížďky, pak přeskupení do dvou patnáctiminutových semifinálových jízd a nakonec dvě velké půlhodinové finále.

Jak už jsem se zmínil, počasí přálo, chvílemi bylo na sluníčku až moc horko, ale jinak to byly velmi hezké pohodové závody.

Co se týká umístění Honzy a mě, tak Honza si z Brna veze body za hezké šesté místo, já dojel za ním na sedmé pozici. O Martinovi jsem psal již v úvodu, pouze doplním velkou gratulaci a respekt, že je lídrem našeho týmu VETERAN RC CAR OSTRAVA!!! Velké poděkování patří také Honzově Lence za výborné občerstvení během obou dvou dnů. Lenko, moc děkujeme. Děkujeme i naším "tifosi", že nám v plném počtu přijeli fandit.

030a

Ještě se zmíním, že Honzovi, ani mi nejely modely, podle naších představ a tak máme co vylepšovat do druhé poloviny sezóny, která startuje na "naší" kultovní tratí ve Frýdku-Místku 26. července na trati Sokolík.

Fotogalerie Brno - ZDE 

Blansko - 7.6.2025

Na nejhezčí trati celého seriálu, byl odjet druhý závod letošní Veteránské tour a za mě je škoda, že se ho zúčastnilo pouze 11 závodníků.

Honza s Lenkou "zakempovali" u dráhy už v pátek odpoledne, my s Martinem přijeli v sobotu ráno. Trať byla po nočním dešti ještě vlhká a tak se zahájení závodu o nějakou tu minutu zpozdilo. Kromě nás, s veterány, kteří jsme byli rozdělení do dvou skupin, startovala už jen kategorie OPEN a v té bylo přihlášeno pouze 5 účastníků.

010a

Závod probíhal klasickým způsobem. Bohužel během prvního patnáctiminutového semifinále, kde jsem startoval i já s Honzou, přišel deštík, trať zvlhla a závod byl přerušen. Nic ale nenasvědčovalo tomu, že by v dohledné době mělo znovu začat pršet. Bylo teprve něco před druhou hodinou odpolední, voda z nebe přestala kapat a trať začala pomalu vysychat. O to nepochopitelnější, byl pro mě názor některých účastníků, kteří požadovali předčasné ukončení závodů, a vyhlášení výsledku podle odjetých pětiminutových rozjížděk. Dokonce už byly na trať doneseny stupně vítězů.

Pokud dobře počítám, byl to můj čtyřicátý start v závodech Veteránské tour a takhle jsem si onen závod nepředstavoval. Byl jsem tedy jedním z těch, kdo prosazoval počkat cca hodinu a závod znovu rozjet. Došlo na hlasování a v poměru 6 : 5 bylo rozhodnuto, že se bude pokračovat. Stupně vítězů byly z vysychající trati odneseny zpět :-) 

Během opakovaného semifinále se mi stala neskutečná závada, kamínek se dostal mezi řemínek a ozubené kolo zadní nápravy a model nebyl schopen další jízdy. Naštěstí se mi ho podařilo dostat ven a dojel jsem až do cíle. Tuším, že dokonce i před Honzou, který měl opět problémy s jízdními vlastnostmi svého modelu. Ve druhém semifinále jsem dělal mechanika Martinovi, který ho vyhrál.

Pak už se šlo do finále, stále za sucha :-)

Já odjel svůj standard, dojel jsem třetí a celkové 8. místo beru za úspěch. Honza se opět "trápil" a skončil celkově desátý.

Ve druhém půlhodinovém finále startoval Martin, já byl opět jeho mechanik a po výsledku ze semifinále jsem tajně doufal, že by to mohlo vyjít, tak jako předloni, kdy na této trati zvítězil. Start byl sice chaotický, ale už po prvních minutách se ve vedení ustálila trojice Karel Novosad, Martin Jarošek a Stanislav Čech. Ti objížděli jednotlivé okruhy bez jediné závažnější chyby a dlouho si byli na dohled. Z pohledu mechanika mi bylo jasné, že nesmím udělat při zastávkách pro doplnění paliva sebemenší chybičku, když je nedělal během jízdy ani Martin, který se dostal ještě před prvním tankováním do vedení. Jeho Hudyho Speciál 4WD si však vezme více paliva než konkurenční modely a proto jsem se snažil propočítávat zastávky v boxech s takřka vteřinovou přesností. Naštěstí vše dobře dopadlo, Martin si před druhým Standou Čechem postupně vybudoval náskok dva okruhy. Půl minuty před koncem finále, už bylo jasné, že mu vítězství nikdo nevezme. Přesto se v samém závěru ještě postaral o malé drama. Byl moc rychlý, projel cílovou čárou těsně před časovým limitem a tím pádem měl objet ještě jedno celé poslední kolo. Na to už však palivo v nádrži nebylo. Tato situace, už ale na nic neměla vliv, snad jen, že by náskok v cíli navýšil ještě o jeden okruh. Smolařem tohoto finále byl Karel Novosad, ten při posledním "tankování" pouze projel boxovou uličkou, protože mechanik nebyl přítomen a pak se ještě přidala porucha diferenciálu, tak klesl na třetí místo v cíli.

Martin tedy obhájil předloňské vítězství a po dvou závodech vede Veteránskou tour. Vyhrál také kategorii 60+. Já v ní skončil 7.

001a

Za náš tým mohu napsat, že to byl velmi povedený závod a jsem rád, že zvítězil zdravý rozum.

Závěrem je potřeba poděkovat Pavlu Magdovi za uspořádání hezkého závodu, a také partnerce Honzy Lence, která se postarala o ranní koláč s kafíčkem, výbornou polední polévku a grilovanou večeři, při které nakonec přece jen pár dešťových kapek z nebe spadlo. 

Fotogalerie Blansko - ZDE   Video Blansko - ZDE

Třebíč - 3.5.2025

Za námi je první závod letošní Veteránské tour. Byl odjet v Třebíči na místní trati Tedoriaring a náš tým se samozřejmě zúčastnil v plném počtu. Tentokráte jsme do místa konání přijeli už v pátek a vybudovali zázemí.

Sobotní ráno nás přivítalo krásným, teplým a slunečným počasím. I přes hrozbu deště, dle některých předpovědí, bylo krásně až do pozdního večera.

Šestnáct účastníku závodu bylo rozděleno do dvou skupin. Ty po zahájení a rozpravě odjely po tři desetiminutové rozjížďky. S těchto vzniklo pořadí pro přeskupení startujících do dvou patnáctiminutových semifinálových jízd. Pak už následovaly pro každou skupinu půlhodinové finále, které určily konečné pořadí.

Co se týká umístění našeho týmu - 

Honza se potýkal celý závod se špatnými jízdními vlastnostmi svého modelu, které se mu bohužel nepodařilo odstranit a tak celkové 11. místo je pro něj určitě zklamáním.

Já odjel svůj standart, model jezdil perfektně, ve svém finále jsem projel cílem na druhé pozici, takže celkové osmé místo a páté v kategorii 60+ považuji za úspěch.

Martin po loňské sezóně, kdy ho pronásledovaly vleklé technické problémy s převody jeho modelu má snad tuto krizi za sebou. Jeho model jezdil spolehlivě a celkové páté a třetí místo v kategorii 60+ je určitě příslibem do budoucna.

034a

První letošní závod je tedy za námi, jak se ukázalo, modely se opět zrychlily a také jejích spolehlivost je na vysoké úrovni.

029a

V neděli počasí bohužel ukázalo svou nepřívětivou tvář, od časného rána pršelo a tak závod modelů formulových vozu i dalších kategorií byl po domluvě zrušen. 

Závěrem je potřeba poděkovat všem, co k pořádání tohoto závodu jakkoliv přispěli a také, za už tradičně výborný bufet. Ostatně, myslím, že z fotografií je patrné, jak hezké závody parta z Třebíče opět připravila, děkujeme!!!

2025a kopiea

Fotogalerie Třebíč - ZDE (Fotografie označené www.rc2wd.cz pořídil Roman Krejčí, Romane děkuji)

001a

Termíny závodů letošního, už 13. ročníku Veteránské tour -


Kalendář 
2025


014

 © 2009-2026 Jirka automodely 1:18
návštěvníků stránky
celkem428 705
tento týden199
dnes67