Je za námi polovina letošní Veteránské tour. Jaký tedy byl třetí závod, který se konal v Brně Bosonohách?
Martin nechtěl nic podcenit, a proto jsme byli na místní dráze Bosonohopolis již v pátek odpoledne. Tento páteční trénink a ladění detailu se zúročilo v sobotním závodě, ve kterém Martin obsadil celkové druhé místo. Rychlejší byl pouze Karel Novosad. Ale nepředbíhejme.
Honza s Lenkou přijeli také v pátek, ale až v podvečer. Počasí přálo, předpověď i na sobotu byla dobrá.
Kromě naší Veteránské tour, do které se přihlásilo 16 závodníků (konečný počet byl nakonec třináct), se jel také závod modelů 1:10.
My jeli klasický formát, tedy byli jsme rozdělení do tří skupin, ty odjely každá po tři pětiminutové rozjížďky, pak přeskupení do dvou patnáctiminutových semifinálových jízd a nakonec dvě velké půlhodinové finále.
Jak už jsem se zmínil, počasí přálo, chvílemi bylo na sluníčku až moc horko, ale jinak to byly velmi hezké pohodové závody.
Co se týká umístění Honzy a mě, tak Honza si z Brna veze body za hezké šesté místo, já dojel za ním na sedmé pozici. O Martinovi jsem psal již v úvodu, pouze doplním velkou gratulaci a respekt, že je lídrem našeho týmu VETERAN RC CAR OSTRAVA!!! Velké poděkování patří také Honzově Lence za výborné občerstvení během obou dvou dnů. Lenko, moc děkujeme. Děkujeme i naším "tifosi", že nám v plném počtu přijeli fandit.
Ještě se zmíním, že Honzovi, ani mi nejely modely, podle naších představ a tak máme co vylepšovat do druhé poloviny sezóny, která startuje na "naší" kultovní tratí ve Frýdku-Místku 26. července na trati Sokolík.
Fotogalerie Brno - ZDE
Na nejhezčí trati celého seriálu, byl odjet druhý závod letošní Veteránské tour a za mě je škoda, že se ho zúčastnilo pouze 11 závodníků.
Honza s Lenkou "zakempovali" u dráhy už v pátek odpoledne, my s Martinem přijeli v sobotu ráno. Trať byla po nočním dešti ještě vlhká a tak se zahájení závodu o nějakou tu minutu zpozdilo. Kromě nás, s veterány, kteří jsme byli rozdělení do dvou skupin, startovala už jen kategorie OPEN a v té bylo přihlášeno pouze 5 účastníků.
Závod probíhal klasickým způsobem. Bohužel během prvního patnáctiminutového semifinále, kde jsem startoval i já s Honzou, přišel deštík, trať zvlhla a závod byl přerušen. Nic ale nenasvědčovalo tomu, že by v dohledné době mělo znovu začat pršet. Bylo teprve něco před druhou hodinou odpolední, voda z nebe přestala kapat a trať začala pomalu vysychat. O to nepochopitelnější, byl pro mě názor některých účastníků, kteří požadovali předčasné ukončení závodů, a vyhlášení výsledku podle odjetých pětiminutových rozjížděk. Dokonce už byly na trať doneseny stupně vítězů.
Pokud dobře počítám, byl to můj čtyřicátý start v závodech Veteránské tour a takhle jsem si onen závod nepředstavoval. Byl jsem tedy jedním z těch, kdo prosazoval počkat cca hodinu a závod znovu rozjet. Došlo na hlasování a v poměru 6 : 5 bylo rozhodnuto, že se bude pokračovat. Stupně vítězů byly z vysychající trati odneseny zpět :-)
Během opakovaného semifinále se mi stala neskutečná závada, kamínek se dostal mezi řemínek a ozubené kolo zadní nápravy a model nebyl schopen další jízdy. Naštěstí se mi ho podařilo dostat ven a dojel jsem až do cíle. Tuším, že dokonce i před Honzou, který měl opět problémy s jízdními vlastnostmi svého modelu. Ve druhém semifinále jsem dělal mechanika Martinovi, který ho vyhrál.
Pak už se šlo do finále, stále za sucha :-)
Já odjel svůj standard, dojel jsem třetí a celkové 8. místo beru za úspěch. Honza se opět "trápil" a skončil celkově desátý.
Ve druhém půlhodinovém finále startoval Martin, já byl opět jeho mechanik a po výsledku ze semifinále jsem tajně doufal, že by to mohlo vyjít, tak jako předloni, kdy na této trati zvítězil. Start byl sice chaotický, ale už po prvních minutách se ve vedení ustálila trojice Karel Novosad, Martin Jarošek a Stanislav Čech. Ti objížděli jednotlivé okruhy bez jediné závažnější chyby a dlouho si byli na dohled. Z pohledu mechanika mi bylo jasné, že nesmím udělat při zastávkách pro doplnění paliva sebemenší chybičku, když je nedělal během jízdy ani Martin, který se dostal ještě před prvním tankováním do vedení. Jeho Hudyho Speciál 4WD si však vezme více paliva než konkurenční modely a proto jsem se snažil propočítávat zastávky v boxech s takřka vteřinovou přesností. Naštěstí vše dobře dopadlo, Martin si před druhým Standou Čechem postupně vybudoval náskok dva okruhy. Půl minuty před koncem finále, už bylo jasné, že mu vítězství nikdo nevezme. Přesto se v samém závěru ještě postaral o malé drama. Byl moc rychlý, projel cílovou čárou těsně před časovým limitem a tím pádem měl objet ještě jedno celé poslední kolo. Na to už však palivo v nádrži nebylo. Tato situace, už ale na nic neměla vliv, snad jen, že by náskok v cíli navýšil ještě o jeden okruh. Smolařem tohoto finále byl Karel Novosad, ten při posledním "tankování" pouze projel boxovou uličkou, protože mechanik nebyl přítomen a pak se ještě přidala porucha diferenciálu, tak klesl na třetí místo v cíli.
Martin tedy obhájil předloňské vítězství a po dvou závodech vede Veteránskou tour. Vyhrál také kategorii 60+. Já v ní skončil 7.
Za náš tým mohu napsat, že to byl velmi povedený závod a jsem rád, že zvítězil zdravý rozum.
Závěrem je potřeba poděkovat Pavlu Magdovi za uspořádání hezkého závodu, a také partnerce Honzy Lence, která se postarala o ranní koláč s kafíčkem, výbornou polední polévku a grilovanou večeři, při které nakonec přece jen pár dešťových kapek z nebe spadlo.
Fotogalerie Blansko - ZDE Video Blansko - ZDE
Za námi je první závod letošní Veteránské tour. Byl odjet v Třebíči na místní trati Tedoriaring a náš tým se samozřejmě zúčastnil v plném počtu. Tentokráte jsme do místa konání přijeli už v pátek a vybudovali zázemí.
Sobotní ráno nás přivítalo krásným, teplým a slunečným počasím. I přes hrozbu deště, dle některých předpovědí, bylo krásně až do pozdního večera.
Šestnáct účastníku závodu bylo rozděleno do dvou skupin. Ty po zahájení a rozpravě odjely po tři desetiminutové rozjížďky. S těchto vzniklo pořadí pro přeskupení startujících do dvou patnáctiminutových semifinálových jízd. Pak už následovaly pro každou skupinu půlhodinové finále, které určily konečné pořadí.
Co se týká umístění našeho týmu -
Honza se potýkal celý závod se špatnými jízdními vlastnostmi svého modelu, které se mu bohužel nepodařilo odstranit a tak celkové 11. místo je pro něj určitě zklamáním.
Já odjel svůj standart, model jezdil perfektně, ve svém finále jsem projel cílem na druhé pozici, takže celkové osmé místo a páté v kategorii 60+ považuji za úspěch.
Martin po loňské sezóně, kdy ho pronásledovaly vleklé technické problémy s převody jeho modelu má snad tuto krizi za sebou. Jeho model jezdil spolehlivě a celkové páté a třetí místo v kategorii 60+ je určitě příslibem do budoucna.
První letošní závod je tedy za námi, jak se ukázalo, modely se opět zrychlily a také jejích spolehlivost je na vysoké úrovni.
V neděli počasí bohužel ukázalo svou nepřívětivou tvář, od časného rána pršelo a tak závod modelů formulových vozu i dalších kategorií byl po domluvě zrušen.
Závěrem je potřeba poděkovat všem, co k pořádání tohoto závodu jakkoliv přispěli a také, za už tradičně výborný bufet. Ostatně, myslím, že z fotografií je patrné, jak hezké závody parta z Třebíče opět připravila, děkujeme!!!
Fotogalerie Třebíč - ZDE (Fotografie označené www.rc2wd.cz pořídil Roman Krejčí, Romane děkuji)
Termíny závodů letošního, už 13. ročníku Veteránské tour -
návštěvníků stránky | |
---|---|
celkem | 409 064 |
tento týden | 358 |
dnes | 18 |