Narodil se 3.září 1875 ve Vratislavicích nad Nisou
(německy Maffersdorf) a zemřel 30. ledna 1951 ve Stuttgartu. Byl konstruktér automobilů, známý především konstrukcí populárního
„lidového vozu“ (Volkswagen) později známého jako VW Brouk. Je také konstruktérem
několika typů německých obrněných vozidel.
Konstrukcí automobilů se zabýval též jeho syn Ferry
Porsche, který založil továrnu PORSCHE a konstruoval stejnojmenné sportovní vozy.
Legendární "monstrum" 917 oslavilo 12.
března 2009 kulatých 40 let od svého oficiálního představení.
Letos (2009) je to čtyřicet let, co na Ženevském
autosalonu ( premiéra 12.03.1969) představila automobilka PORSCHE budoucí legendu a podle některých
celosvětových anket nejlepší závodní vůz minulého století - typ 917.
Když se "vychytaly" počáteční
problematické jízdní vlastnosti (špatná aerodynamika) tohoto "monstra", typ 917 začal soupeře na
závodních tratích "válcovat" takovým způsobem, že se dokonce musely od roku 1972 měnit sportovní
předpisy pro závody prototypů.
Upravené devětsetsedmnáctky se však přestěhovaly za oceán a
otevřené turbo-motorové Spydery 917 slavily nejedno vítězství i v seriálu CanAm.
Za dobu své
existence se vůz dočkal mnohá verzi, které upravovaly a nasazovaly do závodu tovární nebo soukromé
týmy, některé z nich naleznete na fotografiích modelů 1:18.
Nádherná kniha o PORSCHE 917 vydaná k 40. výročí tohoto
legendárního vozu se spoustou úžasných fotografii -
PORSCHE 917 The complete photographic history
Další překrásná kniha,
která s encyklopedickou přesností mapuje vše, co se odehrálo od roku 1968 až po
rok 1975 okolo tohoto legendárního PORSCHEHO typu 917.
PORSCHE 917 : Archiv 1968 - 1975
Ikonický závodní vůz PORSCHE
917 slaví 50 let od svého oficiálního představení na Ženevském autosalónu
12.3.1969 - 12.3.2019
Velká a krásná kniha o
historii značky PORSCHE
a co je hlavní, je to kniha česká
Možna
nevíte...
"Devětsetsedmnáctky" měly natlakovaný
podvozek svařený z hliníkových trubek. V motorovém prostoru byl ventil s tlakoměrem který
hlídal tlak v trubkách. Pokud tlak klesal i po opětovném natlakování, bylo zřejmé, že někde v šasi
je prasklina.
PORSCHE 917 se naposled postavil na start oficiálního závodu v roce 1981 a to sice
slavné 24 hodinovky Le Mans na okruhu La Sarthe.
Připravil ho tým bratří Kremerů z dílu co se
podařily sehnat různě po světě a přizpůsobil ho tehdejším předpisům. Vůz však nebyl tak rychlý, jak
se očekávalo (18.místo v tréningu) a pro poruchu pětilitrového motoru posádka
Wollek-Lapeyre-Chasseuil po osmi hodinách z 25. místa odstoupila.
© 2009-2025 Jirka
automodely
1:18