Aktualizováno : 3.10.2024
Dnes se naposled vracím ke svým červnovým kulatinám a představuji poslední model,
který mi byl k této příležitostí darován. Jako ten minulý, i tento mám od mých
dcer.
Ještě
musím poznamenat, že když jsem modely před více jak čtvrt stoletím začal sbírat, byly kovové,
otvíratelné a s funkčním řízením.
Proto se držím tradice a každý rok do sbírky zařazují alespoň jeden
takovýto DieCast model, když už v tom mém sběratelském segmentu posední roky vše válcuje
"resin".
Tímto
modelem se vlastě vracím ke kořenům sbírky.
Oním modelem je výrobek fy Bburago. Ano, není to už to staré
známé v Italii vyráběné, ale značka stálé trvá, i když pod společnosti Maisto.
Ferrari
Daytona SP3 - tento vůz se mi velmi líbí a opravdu na něm vidím prvky Ferrariho závodních
prototypů (330) z
šedesátých let minulého století. To byl i záměr konstruktéru a designéru onoho
vozu. K
samotnému modelu - Je velmi hezky a čistě vypracovaný, slícovaný, má pěkný lak, vše, co se otevírá
jde krásně a drží v pozici, bonusem je sundavací střecha (u některých barevných verzi modelů), která
také po "zacvaknutí" pevně a přesně sedí na svém místě. Za mě opravdu velká spokojenost. Pokud mám
snad něco zkritizovat, tak s úsměvem. Bezpečnostní pásy neležely na sedačkách, ale byly díky
nepoddajností plastu, ze kterého jsou vyrobeny nad nimi. Dva malé čtverečky tenké oboustranné
izolepy to vyřešily :-)
Aktualizováno : 16.9.2024
Dnes je na řadě čtvrtý, z pěti "narozeninových" modelů. Tento a ještě poslední,
který tady představím příště, jsem dostal od svých dcer.
Jedná se o model vozu PORSCHE 908/80 z Le
Mans 1980, číslo šasi #936-004. V některých jiných závodech uváděn také pod označením "PORSCHE 936".
Nevím úplně přesně, jak to s číselným značením tohoto šasi v různých závodech bylo, ale do závodu v
Le Mans 1980 nebylo nasazeno továrnou, nýbrž soukromým týmem Jöest. Proto prý nemohlo být použito
oficiální označení "936".
Jacky Ickx a Reinhold Jöst dokončili závod na 24 hodin Le Mans 1980 s tímto
krásným spiderem v MARTINI barvách na druhém místě, dvě kola za vítězným RONDEAU
M 379B #16.
Mě tento konkrétní vůz dosti zajímá, protože 3x startoval v rámci závodů INTERSERIE i v naší
republice a třikrát zvítězil.
V srpnu roku 1980, tedy dva měsíce po Le Mans, ho
přivezl Reinhold Jöst na závod do Mostu, kde zvítězil. V roce 1981 si tento vůz v Mosteckém závodě
vítězství zopakoval. Za volantem byl tehdy Jochen Mass. V srpnu 1982 startoval onen PORSCHEho spider
v Mostě naposled, opět v rámci závodu INTERSERIE a vítězství si připsal Bob
Wollek.
Mnoho
let jsem si proto přál, mít zmenšeninu PORSCHE 908/80 #936/004 ve sbírce.
Poprvé se model tohoto
vozu v měřítku 1:18, ze závodu Le Mans 1980 objevil na veletrhu v NORIMBERGU 2004, kde jej představila firma
exoto. Tímto představením to ale skončilo :-(
Částečně se mi přáni splnilo v roce 2013, kdy jej velmi detailně vyrobila
fy TSM. Je krásný, ale ze závodu DRM, který se jel na Hockenheimu 1983. Tedy ve zlatém provedení
sponzora Warsteiner. Před nějakým
časem, se
konečně verze ze závodu 24 hodin Le Mans 1980 v měřítku 1:18 začala prodávat. Jedná se o velmi
hezký, resinový model vyroben firmou Spark. Samozřejmě ho detailněji vyfotografuji i do
sekce MARTINI
RACING.