Svet-Stranek.cz
Malá prezentace mého VELKÉHO koníčka.
Jirka automodely 1:18

Archív mých některých starších aktualizací 9:Malá prezentace mého VELKÉHO koníčka.

Archív mých některých starších aktualizací 9

Na této podstránce najdete, některé z mých starších "Aktualit", které třeba ještě někoho zaujmou

Aktualizováno : 3.10.2024
Dnes se naposled vracím ke svým červnovým kulatinám a představuji poslední model, který mi byl k této příležitostí darován. Jako ten minulý, i tento mám od mých dcer.
Ještě musím poznamenat, že když jsem modely před více jak čtvrt stoletím začal sbírat, byly kovové, otvíratelné a s funkčním řízením. 
Proto se držím tradice a každý rok do sbírky zařazují alespoň jeden takovýto DieCast model, když už v tom mém sběratelském segmentu posední roky vše válcuje "resin".
Tímto modelem se vlastě vracím ke kořenům sbírky. 
Oním modelem je výrobek fy Bburago. Ano, není to už to staré známé v Italii vyráběné, ale značka stálé trvá, i když pod společnosti Maisto.
Ferrari Daytona SP3 - tento vůz se mi velmi líbí a opravdu na něm vidím prvky Ferrariho závodních prototypů (330) z šedesátých let minulého století. To byl i záměr konstruktéru a designéru onoho vozu. 
K samotnému modelu - Je velmi hezky a čistě vypracovaný, slícovaný, má pěkný lak, vše, co se otevírá jde krásně a drží v pozici, bonusem je sundavací střecha (u některých barevných verzi modelů), která také po "zacvaknutí" pevně a přesně sedí na svém místě. Za mě opravdu velká spokojenost. Pokud mám snad něco zkritizovat, tak s úsměvem. Bezpečnostní pásy neležely na sedačkách, ale byly díky nepoddajností plastu, ze kterého jsou vyrobeny nad nimi. Dva malé čtverečky tenké oboustranné izolepy to vyřešily :-)

   IMG_0094aaa kopie

Aktualizováno : 16.9.2024
Dnes je na řadě čtvrtý, z pěti "narozeninových" modelů. Tento a ještě poslední, který tady představím příště, jsem dostal od svých dcer.
Jedná se o model vozu PORSCHE 908/80 z Le Mans 1980, číslo šasi #936-004. V některých jiných závodech uváděn také pod označením "PORSCHE 936". Nevím úplně přesně, jak to s číselným značením tohoto šasi v různých závodech bylo, ale do závodu v Le Mans 1980  nebylo nasazeno továrnou, nýbrž soukromým týmem Jöest. Proto prý nemohlo být použito oficiální označení "936". 
Jacky Ickx a Reinhold Jöst dokončili závod na 24 hodin Le Mans 1980 s tímto krásným spiderem v MARTINI barvách na druhém místě, dvě kola za vítězným RONDEAU M 379B #16.
Mě tento konkrétní vůz dosti zajímá, protože 3x startoval v rámci závodů INTERSERIE i v naší republice a třikrát zvítězil. 
V srpnu roku 1980, tedy dva měsíce po Le Mans, ho přivezl Reinhold Jöst na závod do Mostu, kde zvítězil. V roce 1981 si tento vůz v Mosteckém závodě vítězství zopakoval. Za volantem byl tehdy Jochen Mass. V srpnu 1982 startoval onen PORSCHEho spider v Mostě naposled, opět v rámci závodu INTERSERIE a vítězství si připsal Bob Wollek.
Mnoho let jsem si proto přál, mít zmenšeninu PORSCHE 908/80 #936/004 ve sbírce.
Poprvé se model tohoto vozu v měřítku 1:18, ze závodu Le Mans 1980 objevil na veletrhu v NORIMBERGU 2004, kde jej představila firma exoto. Tímto představením to ale skončilo :-(
Částečně se mi přáni splnilo v roce 2013, kdy jej velmi detailně vyrobila fy TSM. Je krásný, ale ze závodu DRM, který se jel na Hockenheimu 1983. Tedy ve zlatém provedení sponzora Warsteiner.
Před nějakým časem, se konečně verze ze závodu 24 hodin Le Mans 1980 v měřítku 1:18 začala prodávat. Jedná se o velmi hezký, resinový model vyroben firmou Spark. Samozřejmě ho detailněji vyfotografuji i do sekce MARTINI RACING.

008aaa kopie


014

 © 2009-2025 Jirka automodely 1:18
návštěvníků stránky
celkem378 241
tento týden429
dnes133